ТЕХНОЛОГІЯ САМООСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ЛІНГВІСТІВ

  • Т.А. Кокнова
Ключові слова: технологія самоосвіти, викладання іноземних мов, дидактичні засоби

Анотація

Автором публікації подаються результати проаналізованих сучасних підходів до технології самоосвіти під час вивчення іноземних мов та дидактичні заходи, що сприяють самоосвіті майбутніх лінгвістів. Здійснено аналіз зарубіжного та вітчизняного досвіду використання самоосвіти в навчальному просторі, враховуючи сучасні особливості в підготовці майбутніх спеціалістів. Виділено переваги самоосвіти, представлено дидактичний матеріал та засоби для формування самостійності під час вирішення професійних завдань. Самоосвіта лінгвіста є одним з найважливіших елементів учбового процесу у вищому навчальному закладі, який впливає на засвоєння знань, умінь та навичок. Метою якої є цілеспрямована творча діяльність по розробці та отриманню інформації в індивідуальному порядку. Не дивлячісь на те, що самоосвіта залежить від різних факторів, найважливішими залишаються : інтерес до суб’єкта вивчення, пізнавальна необхідність, стабільнівольові прояви, відповідальність. Всі ці якості дають можливість майбутнім лінгвістам бути активними учасниками освітнього процесу та отримувати безпосередній досвід, підкріплений професійними прикладами. Сучасні новації, досвід європейської освіти, стимулює удосконалення українського сучасного навчального простору. Метою даної статті є узагальнення педагогічного досвіду освоєння технології самостійного вивчення в навчанні іноземної мови, з метою розвитку самостійної особистості.

Посилання

1. Basova N. V. Pedagogika i prakticheskaya psihologiya : ucheb. posobie / N. V. Basova. – Rostov n/D. : Feniks, 1999. – 416 р.
2. Bliznyuk O. I. igri u navchanni inozemnih mov : posib. Dlya vchiteliv / O. I. Bliznyuk, L. S. Papanov. – K. : Osvita, 1997. – 67 р.
3. Pedagogika : ucheb. Posobie dlya studentov ped. vuzov i ped. kolledzhey / pod red. P. I. Pidkasistogo. – M. : Ped. o-vo Rossii, 1998. – 640 р.
4. Problemy i nauchnogo tvorchestva v sovremennoy psihologii / red. M. R. Yaroshevskiy. – M. : Nauka, 1971. – 334 р.
5. Suhova L. V. Perevodchik. Vvedenie v professiyu: kognitivnyiy i kommunikativnyiy trening, samoregulyatsiya : ucheb. Posobie po formirovaniyu prof. vazhnyih kachestv ustnogo perevodchika / L. V. Suhova. – Samara : Samar. gumanit. akad., 2003. – 41 р.
6. Ushinskiy K. Pedagogicheskie sochineniya : v 6 t. / redkol. : M. I. Kondakov (gl. red.) i dr.; APN SSSR. – M. : Pedagogika, 1988– . – T. 2. – 1988. – 492, [2] р., [4] l. il.
7. Yunusova A. A. Metodicheskaya sistema podgotovki studentov po spetsialnosti „perevodchik” v sovremennoy yazyikovoy situatsii v Tadzhikistane : avtoref. dis. nasoisk. uchen. step. kand. ped. nauk :spets. 13.00.02 „Teoriya i metodika obucheniya i vospitaniya „Obschaya pedagogika, istoriya pedagogiki i obrazovaniya”/ A. A. Yunusova. – M., 2011. – 21 р.
8. Rubrecht Brian G. Knowing Before Learning: Ten concepts students should understand prior to enrolling in a university translation or interpretation class [Electronic resource] / Brian G. Rubrecht // Translation Journal. – 2005. – Vol. 9. – No. 2. – Access mode : http://translationjournal.net/journal//32edu.htm. – Date of treatment: 13.10.10
9. Wilkins J. An essay towards a real character and a philosophical language / John Wilkins. – Bristol : Thoemmes, 2002. – 638 p.
Опубліковано
2023-06-09
Як цитувати
Кокнова, Т. (2023). ТЕХНОЛОГІЯ САМООСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ЛІНГВІСТІВ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 64-70. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3282
Розділ
РОЗДІЛ IV. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ