СОЦІОКУЛЬТУРНІ ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ВЧИТЕЛІВ У ФРАНЦІЇ

  • Т.Г. Харченко
Ключові слова: Франція, індивідуалізація, педагогічна освіта, професійний габітус, вчитель

Анотація

У статті розглянуті передумови появи феномену „індивідуалізаціяˮ в процесі навчання вчителів у Франції. Проаналізовані соціокультурні зміни в громадському суспільстві, що призвели до підсилення різноманітності контингенту серед майбутніх учителів, а також до зміни соціальних уявлень членів одного професійного габітусу. Доведено, що індивідуалізація процесу навчання вчителів стала частиною державної освітньої політики Франції.

Посилання

1. Individualisation de la formation: éléments de pratique et de réflexion. Ministère de l’Education nationale (Media formation/Paris). – Paris : Direction des Ecoles, 1981. – 126 p.
2. Tournier F. Le principe officiel de personnalisation / F. Tournier // Baillauquès S., Dupuis P.-A., Ferry G., Kempf M., Tournier F. La personnalisation d’une formation professionnelle : Le cas des professeurs des écoles. – INRP : IUFM d’Amiens : IUFM de Nancy-Metz : IUFM de Rennes, 2001. – 252 p. – P. 45 – 55.
3. Avanzini G. „Pourquoi l’individualisation?” „L’actualité d’un concept dans l’histoire de la pédagogie et de la formation” / G. Avanzini // Individualiser les parcours de formation. Colloque AECSE. – Lyon : Université. L. Lumière, 1989. – P. 33 – 42.
4. Meirieu Ph. Individualisation. Différenciation, Personnalisation, etc., de l’exploration d’un champ sémantique aux paradoxes de la formation / Ph. Meirieu // Individualiser les parcours de formation. Colloque AECSE. – Lyon : Université L. Lumière, 1991. – P. 9 – 33.
5. Rousvoal J. Les représentations du métier d’enseignant, influences des actions de formation / J. Rousvoal // Formation préprofessionnelle et professionnelle des enseignants: La question de l’individualisation. Actes du colloque National sur la formation des enseignants. – Grenoble : ARCUFEF, 1993. – 121 p. – P. 66 – 75.
6. Voisin A. Conclusion du colloque. L’individualisation de la formation en questions / А. Voisin. – Ministères de l’Agriculture et du Travail et DFP, 1991. – 14 р.
7. Bertrand D. Le mémoire dans l’individualisation et la personnalisation des parcours / D. Bertrand // Baillauquès S., Dupuis P.-A., Ferry G., Kempf M., Tournier F. La personnalisation d’une formation professionnelle : Le cas des professeurs des écoles. – INRP : IUFM d’Amiens : IUFM de Nancy-Metz : IUFM de Rennes, 2001. – 252 p. – P. 189 – 200.
8. Kempf M. La diversité des futurs professeurs des écoles. / М. Kempf, J. Rousvoal // Baillauquès S., Dupuis P.-A., Ferry G., Kempf M., Tournier F. La personnalisation d’une formation professionnelle : Le cas des professeurs des écoles. – INRP : IUFM d’Amiens : IUFM de Nancy-Metz : IUFM de Rennes, 2001. – 252 p. – P. 83 – 118.
9. Rousvoal J. Sexe et scolarité / J. Rousvoal // Psychologie et Education. – 1994. – № 7. – Р. 34 – 49.
Опубліковано
2023-06-09
Як цитувати
Харченко, Т. (2023). СОЦІОКУЛЬТУРНІ ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ВЧИТЕЛІВ У ФРАНЦІЇ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 137-144. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3293
Розділ
РОЗДІЛ V. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ