ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ СИСТЕМИ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИХ ЗАВДАНЬ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ПОЗААУДИТОРНІЙ РОБОТІ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Анотація
Розглядаються основні поняття системи диференційованих завдань з фізичної культури в позааудиторній роботі студентів вищих навчальних закладів: “система”, “диференційовані завдання”, “фізична культура”, “позааудиторна робота студентів вищих навчальних закладів”. Визначається актуальність цієї проблеми. Розглядаються засоби, які б сприяли підвищенню ефективності процесу фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів, а саме: розробка системи диференційованих завдань з фізичної культури в позааудиторній роботі студентів вищих навчальних закладів. Показано, що система диференційованих завдань - це ефективний засіб здійснення індивідуальної підготовки студентів в організації позааудиторної діяльності. Такі завдання дають можливість наділити студента навантаженням, яке відповідає його можливостям, краще розкриває його здібності, сприяє підвищенню рівня кондиційної підготовленості з фізичної культури. Наведено аналіз публікацій з питання диференційованого підходу до навчання студентів у вищих навчальних закладах. Розглянуті поняття зовнішньої та внутрішньої диференціації. Подано власне поняття “система диференційованих завдань” та її цільове спрямування – формування кондиційної підготовленості студентів вищих навчальних закладів. Висвітлено поняття “фізична культура” як особливий вид культурної діяльності людини, у процесі якого формуються потреби в регулярному самовдосконаленні і організації здорового способу життя. Розглянуто поняття “позааудиторна робота студентів вищих навчальних закладів” як складова частина навчально-виховної роботи, одна з форм організації дозвілля студентів та як самостійна, позаурочна робота студентів. Показані перспективні напрями подальшого дослідження - розробка та перевірка системи диференційованих завдань з фізичної культури в позааудиторній роботі студентів.
Посилання
2. Закон України “Про фізичну культуру і спорт” // Перелік документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу і позанавчальної роботи з фізичного виховання у вищих навчальних закладах освіти І, ІІ, ІІІ та IV рівнів акредитації. – К., 2009. – С. 3-4.
3. Слобожанінов А. А. Теоретичні основи диференційованого навчання / А.А. Слобожанінов // Вісник Львівського ун-ту. Серія: педагогічна. — Львів : Видавничий центр ЛНУ ім. Франка. — 2005. —Вип. 19. — Ч. 2. — С. 258—262.
4. Карченкова М. В Диференційований підхід до професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури / М.В. Карченкова, О.С. Лісняк // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. Випуск 55. Серія: педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт: Збірник у 2-х т. – Чернігів : ЧДПУ, 2008. – № 55. – Т. 1. – С. 356 – 359.
5. Лукавенко А. В. Диференційований підхід до покращення психофізичного стану першокурсників вищих навчальних закладів як проблема галузі фізичного виховання / А. В. Лукавенко, Г. А. Єдинак // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. — 2012. — № 2. — С. 66 – 70.
6. Рибалка О. І. Модель кондиційної підготовленості студенток вищих педагогічних навчальних закладів із позиції диференційованого підходу / О. І. Рибалка // Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових праць. Педагогічні науки / гол. ред. Локарєва Г.В. – Запоріжжя : ЗНУ, 2010 – С. 232 – 236.
7. Новий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. : І. О. Радченко, О. М. Орлова – К. : ПП Голяка В. М., 2007. – С. 605. – 768 с.
8. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. / С.У. Гончаренко / – К. : Либідь, 1997. – 376 с.
9. Бусел В.Т. Великий тлумачний словник сучасної української мови / [Уклад і голов. ред. В.Т. Бусел]. – К. : «Ірпінь»: ВТФ Перун, 2004. – 1440 с.
10. Гусак П.М. Методологічні засади диференційованого навчання у вищому закладі освіти / П.М. Гусак // Наукові записки. Збірник наукових статей Національного педагогічного університету імені М. Драгоманова. – К. , 1999. – Ч. IV. – С. 145-154.
11. Круцевич Т.Ю. Теория и методика физического воспитания. Общие основы теории и методики физического воспитания : уч. пос. / под ред. Т.Ю. Круцевич – К. : Олимпийская литература. – Т. 1. – 2003. – 423 с.