УКРАЇНОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ ЗМІСТУ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ

  • В.В. Стрілько
Ключові слова: основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, зміст навчальних програм у початковій школі, українське національно-патріотичне виховання учнів молодших класів

Анотація

У статті аналізуються навчальні програми та підручники для учнів початкових класів на предмет наповнення їх українознавчим змістом та «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 1243 від 31.10.2011 року. Подається бачення українського виховання класиками української педагогіки, зокрема, Софією Русовою, йде посилання на філософів античного світу, які висвітлювали проблеми виховання.
Автор акцентує увагу на тому, що головною метою «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» є виховання лише на основі громадських та загальнолюдських цінностей. У них повністю відсутній українознавчий компонент, не ставиться за мету виховання любові до України та обов’язок її захищати. У програмах та підручниках для початкових класів також відсутній українознавчий компонент.
Автор доводить необхідність кардинальних змін у змісті освіти та системі виховання в загальноосвітніх школах.

Посилання

1. Про проект Концепції Загальнодержавної цільової соціальної програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 роки [Електроний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/images/files/kollegy/21.doc
2. Русова С. Нова школа / Біля джерел української педагогічної думки / Софія Русова // Вибрані педагогічні твори. – К. : Освіта, 1996. – С.207-219.
3. Русова С. Національна школа / Софія Русова // Вибрані педагогічні твори: У 2 кн. Кн.І. / за ред. Є. І. Коваленко ; упоряд., передм., прим. Є.І.Коваленко, І.М.Пінчук. – К. : Либідь, 1997. – С. 16-104.
4. Рідна мова : Підруч. для 3 кл. / М. С. Вакуленко, О.І. Мельничатко. – К. : Освіта. – Ч.1. , 2003. – 128 с.
5. Рідна мова : Підруч. для 4 кл. / М. С. Вакуленко, О.І. Мельничатко. – К. : Освіта. – Ч.1. , 2003. – 159 с.
6. Савченко О.Я. Читанка : Підруч. для 2 кл. / О.Я Савченко. – К. : Освіта. – Ч.1. , 2004. – 126 с.
7. Савченко О.Я. Читанка : Підруч. для 2 кл. / О.Я Савченко. – К. : Освіта. – Ч.2. , 2002. – 144 с.
8. Савченко О.Я. Читанка : Підруч. для 3 кл. / О.Я Савченко. – К. : Освіта. – Ч.1. , 2003. – 142 с.
9. Савченко О.Я. Читанка : Підруч. для 3 кл. / О.Я Савченко. – К. : Освіта. – Ч.2. , 2003. – 144 с.
10. Савченко О.Я. Читанка : Підруч. для 4 кл. / О.Я Савченко. – К. : Освіта. – Ч.1. , 2004. – 160 с.
11. Савченко О.Я. Читанка : Підруч. для 4 кл. / О.Я Савченко. – К. : Освіта. – Ч.2. , 2004. – 176 с.
12. Верховинець В. Весняночка. Ігри з піснями для дітей дошкільного віку та молодших школярів. Видання четверте, перероблене і доповнене / В. Верховинець. – К. : Музична Україна, 1979. - 339 с.
13. Грисюк О.М. Педагогічні ідеї Софії Русової у контексті аналізу програм сучасного дошкільного виховання / О.М. Грисюк // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Шевченка – № 93. – Чернігів, 2011– С. 169-175.
14. Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України. Указ Президента України від 31 жовтня 2011 року №1243/2011 [Электроний ресурс] – Режим доступу : mon.gov.ua/images/files/pozashkilna/1243.doc.
Опубліковано
2023-06-10
Як цитувати
Стрілько, В. (2023). УКРАЇНОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ ЗМІСТУ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 142-148. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3319