ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ САМОРОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕДЖУ

  • В.В. Овсяннікова
Ключові слова: умова, ціннісна взаємодія, інтеграція, рефлексія

Анотація

У статті виділяються й теоретично обґрунтовуються педагогічні умови саморозвитку особистості студента в освітньому просторі педагогічного коледжу. Подається аналіз поняття «умова» як суттєвого компоненту педагогічного комплексу. Виходячи із структурних компонентів процесу саморозвитку автор виділяє педагогічні умови саморозвитку студента в освітньому просторі педагогічного коледжу. Як перша педагогічна умова саморозвитку особистості студента в освітньому просторі педагогічного коледжу розглядається організація освітнього процесу з вираженою орієнтацією на професію вчителя як цінність. Наголошується, що психологічним механізмом орієнтації студентів на професію як цінність є інтеріоризація соціально значущих цінностей, а педагогічним забезпеченням даного процесу виступає ціннісна взаємодія «викладач - студент» в освітньому просторі педагогічного коледжу. Як друга педагогічна умова саморозвитку студента в освітньому просторі педагогічного коледжу визначається інтеграція освітніх технологій саморозвитку особистості студента. На думку автора, найбільш ефективними є особистісно-орієнтована, діалогова та проблемна технології освіти студентів. Третьою умовою саморозвитку особистості студента в освітньому просторі педагогічного коледжу виділяється актуалізація рефлексивності особистості студента педагогічного коледжу. Однією з підстав актуалізації рефлексії є взаємодія суб'єктів освітнього процесу в педагогічному коледжі.

Посилання

1. Великий тлумачний словник сучасної української мови/ уклад. В. Бусел. – К. : Ірпінь : ВТФ Перун, 2005. – 1728 с.
2. Мойсеюк Н.Є. Педагогіка : посібник / Н.Є. Мойсеюк. – К. : Наукова думка, 2007. – 656 с.
3. Словник-довідник з професійної педагогіки / [ред.-упоряд. А.В. Семенова]. – Одеса : Пальміра, 2006. – 272 с.
4. Кирьякова А.В. Ценности как социальная доминанта ориентации / А.В. Кирьякова // Ученые записки Оренбургского государственного университета. – Оренбург : ОГУ, 2002. – Вып. 1. – С. 18-33.
5. Філософський енциклопедичний словник / [голов. ред. В.І. Шинкарук]. – К. : Абрис, 2002. – 742 с.
6. Выготский Л.С. Собрание сочинений: в 6 т. / Л.С. Выготский. – М. : Педагогика, 1984. – Т. 4: Детская психология – 1984. – 432 с.
7. Романчиков В.І. Основи наукових досліджень: навч. посіб. / В.І. Романчиков. – К. : Центр учбової літератури , 2007. – 254 с.
8. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник / С.У.Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 374 с.
9. Щуркова Н.Е. Педагогическая технология : учеб. пособ. / Н.Е. Щуркова. – М. : Педагогическое общество России, 2002. – 224 с.
10. Малафіїк І.В. Дидактика: навч. посібник / І.В. Малафіїк. – К. : Кондор, 2009. – 406 c.
11. Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения / И.Я. Лернер. – М. : Педагогика, 1981. – 186 с.
12. Орбан-Лембрик Л.Б. Соціальна психологія: навч. посіб. / Л.Б. Орбан-Лембрик; ред. К.С. Мусієнко. – К. : Академвидав, 2005. – 448 с.
13. Суходубова Г.Д. Саморозуміння і рефлексія як діяльність самопізнання / Г.Д. Суходубова // Філософія : конспект лекцій. – К. , 2012. – С. 116-124.
Опубліковано
2023-06-12
Як цитувати
Овсяннікова, В. (2023). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ САМОРОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕДЖУ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 51-62. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3351
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)