КУЛЬТУРНО-ПСИХОЛОГІЧНА ДЕТЕРМІНАЦІЯ МУЗИЧНОЇ ЕСТЕТИЗАЦІЇ СОЦІУМУ

  • Б.О. Голешевич
Ключові слова: уроки музики, учні, мистецтво, навчальний процес

Анотація

У статті актуалізується проблема пріоритетності видів художньої творчості учнів на уроках музики. Актуалізуються основні історичні парадигми цілей навчального процесу і причини їх змінюваності. Обґрунтовується необхідність впровадження особистісно-орієнтованих методів викладання музичного мистецтва. Популяризуються практичні прийоми індивідуального, евристичного осягнення і створення елементарних музичних композицій учнями у сотворчості з вчителем. Найбільш доступним способом здійснення цього, на думку автора, може вважатися використання комп`ютерних технологій.Робота адресована вчителям музики загальноосвітніх шкіл, студентам гуманітарних факультетів вишів.

Посилання

1. Петрушин В.И. Музыкальная психология: учеб. пособие для студ. и преподавателей / В.И. Петрушин. – М.: ВЛАДОС, 1997. – 384 с.
2. Философский энциклопедический словарь / редкол.: С.С. Аверинцев [и др.]. – 2-е изд. – М.: Сов. энциклопедия, 1989. – 815 с.
3. Хрестоматия по истории зарубежной педагогики: учеб. пособ. для студ. пед. ин-тов / сост. и авт. вводных ст. А.И. Пискунов. – 2–е изд., перераб. – М.: Просвещение, 1981. – 528 с.
4. Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: в 2 т. / А.Н. Леонтьев. – М.: Педагогика, 1983. – Т. 2. – 320 с.
5. Глазырина Е.Ю. Музыка в четырѐх измерениях / Е.Ю. Глазырина // Инновации в современном музыкально-художественном образовании: материалы Второй междунар. науч.-практич. конф., Екатеринбург, 28-30 окт. 2008 г. / РГППУ; под. ред.: Е.Ю. Глазырина [и др.]. – Екатеринбург, 2008. – С. 20–24.
6. Тихомиров О.К. Психология мышления: учеб. пособие / О.К. Тихомиров. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1984. – 272 с.
7. Дарваш Г. Книга о музыке / Г. Дарваш. – М.: Музыка, 1983. – 446 с.
8. Книга о музыке: поп. очерки / сост. Г. Головинский, М. Ройтерштейн. – М.: Сов. композ., 1988. – 220 с.
9. Музыкальный энциклопедический словарь / редкол.: Г.В. Келдыш [и др.]. – М.: Сов. энциклопедия, 1991. – 672 с.
10. Поликарпов, В.С. История науки и техники: учеб. пособие / В.С. Поликарпов. – Ростов-на-Дону: Феникс, 1998. – 352 с.
11. Распутин В. Что имеем / В. Распутин // Правда. – 1987. – 11 марта. – С. 6.
12. Вишнякова, Н.Ф. Креативная психопедагогика: монография / Н.Ф. Вишнякова. – Минск: Нац. ин-т. образ., 1995. – Ч. 1. – 240 с.
13. Брунер, Дж. Психология познания: за пределами непосредственной информации / Дж. Брунер; пер. с англ. К.И. Бабицкого; предисл. и общ. ред. А.Р. Лурия. – М.: Прогресс, 1977. – 412 с.
14. Эвристические функции мировоззренческого сознания / В.Г. Табачковский [и др.]; АН УССР, Ин-т философии; отв. ред. В.Г. Табачковский. – К.: Наук. думка, 1989. – 260 с.
15. Минский, М. Фреймы для представления знаний / М. Минский; пер. с англ. – М.: Энергия, 1979. – 152 с.
16. Леонтьев, А.А. Психология общения: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / А.А. Леонтьев. – 3-е изд. – М.: Смысл, Академия, 2005. – 368 с.
17. Яконюк, В.Л. Проблемы глобализации музыкального образования. Взгляд в XXI век / В.Л. Яконюк // Музичне i театральне мистецтво: проблемы викладання. – 2002. – № 1. – С. 22–27.
18. Каптерев, А.И. Мультимедиа как социокультурный феномен: учеб. пособие / А.И. Каптерев. – М.: ИПО Профиздат, 2002. – 224 с.
19. Старовойтенко, Е.Б. Мыслительные установки творческой личности в культурной динамике / Е.Б. Старовойтенко // Мир психологии. – 2009. – № 1. – С. 260–271.
Опубліковано
2023-06-23
Як цитувати
Голешевич, Б. (2023). КУЛЬТУРНО-ПСИХОЛОГІЧНА ДЕТЕРМІНАЦІЯ МУЗИЧНОЇ ЕСТЕТИЗАЦІЇ СОЦІУМУ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 21-29. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3702
Розділ
РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ