ЕМОЦІЙНА ГРАМОТНІСТЬ ПЕДАГОГА ЯК СКЛАДОВА ЙОГО ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
Ключові слова:
компетентність, педагог, емоційна грамотність, педагогічне спілкування
Анотація
У статті проаналізовано сучасні підходи до трактування поняття ―компетентність‖, зокрема, зосереджено увагу на емоційній грамотності педагога як складовій його професійної компетентності. Розглянуто структуру та функції педагогічного спілкування як соціально-психологічного процесу. Подано типологію існуючих стилів професійно-педагогічного спілкування та їх характеристики.
Посилання
1. Овчарук О.В. Ключові компетентності: європейське бачення / О.В.Овчарук // Управління освітою. – 2003. – Серпень. – Спецвипуск. – С.6– 9.
2. Пометун О. Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир сучасної освіти / Олена Пометун // Рідна школа. – 2005. – № 1. – С. 65– 69.
3. Семиченко В.А. Теоретичні та методичні основи професійного самовиховання студентів вузу: навч.– метод.посіб. / В.А. Семиченко, О.М. Галус, Л.В. Зданевич; за заг.ред. В.А. Семиченко. – Хмельницький, 2001. – 254 с.
4. Изард К. Эмоции человека / К.Изард; [пер. с англ. под ред. Я.Я. Гозмана, М.Е. Егоровой] – М. : Москов. госун-т, 1980. – 440 с.
5. Лазурский А.Ф. Очерк науки о характерах / А.Ф.Лазурский. – М.: Наука, 1995. – 271 с.
6. Симонов П.В. Эмоции и воспитание / П.В.Симонов // Вопросы философии. – 1981. – № 5. – С. 36–38.
7. Сухомлинський В.О. Вибрані твори: в 5 т. - Т.4 : Павлиська середня школа; Розмова з молодим директором / В.О. Сухомлинський; [редкол.: Дзеверін О.Г. (голова), Грищенко М.М., Заволока С.Л., Сухомлинська Г.І. [та інші] – К. : Радянська школа, 1977. – 638 с.
8. Сухомлинська О.В. Виховання як соціальний процес: особливості сучасних трансформаційних змін / О.В. Сухомлинська // Виховання дітей та молоді в контексті розвитку громадянського суспільства: зб. наук. праць. Педагогічні науки. - Вип. 35. – Херсон: Херсон. держ. ун-т, 2003. – 372 с.
9. Бех І.Д. Цінності як ядро особистості / І.Д. Бех // Цінності освіти і виховання: науково-методичний збірник; за заг. ред. О.В. Сухомлинської. – К., 1997. – С. 8–11.
2. Пометун О. Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир сучасної освіти / Олена Пометун // Рідна школа. – 2005. – № 1. – С. 65– 69.
3. Семиченко В.А. Теоретичні та методичні основи професійного самовиховання студентів вузу: навч.– метод.посіб. / В.А. Семиченко, О.М. Галус, Л.В. Зданевич; за заг.ред. В.А. Семиченко. – Хмельницький, 2001. – 254 с.
4. Изард К. Эмоции человека / К.Изард; [пер. с англ. под ред. Я.Я. Гозмана, М.Е. Егоровой] – М. : Москов. госун-т, 1980. – 440 с.
5. Лазурский А.Ф. Очерк науки о характерах / А.Ф.Лазурский. – М.: Наука, 1995. – 271 с.
6. Симонов П.В. Эмоции и воспитание / П.В.Симонов // Вопросы философии. – 1981. – № 5. – С. 36–38.
7. Сухомлинський В.О. Вибрані твори: в 5 т. - Т.4 : Павлиська середня школа; Розмова з молодим директором / В.О. Сухомлинський; [редкол.: Дзеверін О.Г. (голова), Грищенко М.М., Заволока С.Л., Сухомлинська Г.І. [та інші] – К. : Радянська школа, 1977. – 638 с.
8. Сухомлинська О.В. Виховання як соціальний процес: особливості сучасних трансформаційних змін / О.В. Сухомлинська // Виховання дітей та молоді в контексті розвитку громадянського суспільства: зб. наук. праць. Педагогічні науки. - Вип. 35. – Херсон: Херсон. держ. ун-т, 2003. – 372 с.
9. Бех І.Д. Цінності як ядро особистості / І.Д. Бех // Цінності освіти і виховання: науково-методичний збірник; за заг. ред. О.В. Сухомлинської. – К., 1997. – С. 8–11.
Опубліковано
2023-06-23
Як цитувати
Маршицька, В. (2023). ЕМОЦІЙНА ГРАМОТНІСТЬ ПЕДАГОГА ЯК СКЛАДОВА ЙОГО ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 38-41. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3705
Розділ
РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ