ДО ПИТАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРУКТУРИ КВАЛІФІКАЦІЙ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ І ВІТЧИЗНЯНИЙ КОНТЕКСТ

  • М.В. Михайліченко
Ключові слова: вища освіта, кваліфікації, структура кваліфікацій, Європейський простір вищої освіти

Анотація

У статті розкрито сучасні напрями діяльності державних інституцій щодо розроблення Національної структури кваліфікацій вищої освіти України, проаналізовано міжнародний досвід країн-учасниць Болонського процесу. Охарактеризовано сучасний досвід України щодо розроблення національної рамки кваліфікацій у контексті Структури кваліфікацій ЄПВО (2005) та Європейських кваліфікаційних рамок для ціложиттєвої освіти (2008). Закцентовано увагу на дослідженнях проблеми створення НРК у 2005-2009 рр. вітчизняними науковцями з урахуванням тенденцій модернізації законодавства про вищу освіту.

Посилання

1. Бадарач Д. Актуальные вопросы интернациональной гармонизации образовательных систем: монография / Д.Бадарач, Б.А. Сазонов.–М.: Бюро ЮНЕСКО в Москве; ТЕИС, 2007.–190 с.
2. Берган Сьюр. Болонская конференция по системам квалификаций. Заключительный отчет Министерства науки, технологии и инноваций Дании, Копенгаген, 13-14 января 2005г. / Сьюр Берган / [Електронний ресурс] – Режим доступу http: // dic.edu.ru/international_community/projects/bol/1375
3. Болонський процес / Європейський освітній портал /[Електронний ресурс]– Режим доступу: http://eu-edu.org/
4. Вища освіта України: європейський вимір та українські перспективи.– К.: Парламентське вид-во, 2009.– 632 с.
5. Голубенко О. Національна структура кваліфікацій вищої освіти: проблеми переформатування / О. Голубенко, Т. Морозова // Вища школа. – 2009. – № 11. – С. 50-60.
6. Державна установа Науково-дослідний інститут соціально-трудових відносин Міністерства праці та соціальної політики України/ ДУ НДІ СТВ Мінпраці / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.lir.lg.ua
7. Десятов Т. Національні рамки кваліфікацій в країнах ЄС: порівняльний аналіз: Наук.-метод. посібник / Т. Десятов; За ред. Н.Г. Ничкало.–К.: АртЕк, 2008.–264 с.
8. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В.Г. Кремень.–К.: Юрінком Інтер, 2008.–с.381.
9. Лебідь Є. Концепція національної системи кваліфікацій в Україні та світі / Є. Лебідь / [Електронний ресурс]– Режим доступу: http://www.europexxi.kiev.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=38
10. Луговий В.І. Національна рамка кваліфікацій, які пов‘язані з вищою освітою: стан і труднощі розроблення в Україні / В.І.Луговий / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.tempus.org.ua/uk/vyshha-osvita-ta-bolonskyj-proces/ogljad/220-nacionalna-ramka-kvalifikacij.html
11. Мельник С.В. Розробка освітніх та професійних стандартів нового типу на базі чинних аналогів / С.В. Мельник / [Електронний ресурс]– Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/ portal / Soc_Gum/Vzuk/2008_18/tom/140_150.pdf
12. Национальная рамка квалификаций Российской Федерации : рекомендации / О.Ф. Батрова, В.И.Блинов, И.А Волошина и др.–М.: Федеральный институт развития образования, 2008.–14 с.
13. Ніколаєнко С.М. Теоретико-методологічні основи інноваційним розвитком системи освіти України: монографія / С.М. Ніколаєнко.– К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2008.–419 с.
14. Основні засади розвитку вищої освіти України – Частина 4 / [упорядники Шинкарук В. Д., Бабин І. І. та ін. ].– К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2008.– 173 с.
15. Степко М.Ф. Місія університетів і взаємодія з ринком праці: українські реалії / М.Ф.Степко // Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. Тематичний випуск // Вища освіта України.– Додаток 4, том ІІ(14).–2009.–С.118-126.
16. Сухарніков Ю.В. Реформа вищої освіти: європейські пріоритети України/ Ю.В. Сухарніков / [Електронний ресурс]– Режим доступу: www.niss.gov.ua/book/Osvita/5.pdf
17. Шинкарук В. Основні напрями модернізації структури вищої освіти України / В. Шинкарук // Вища школа.–2007.–№5.– С.3-16.
18. Bergan Sjur. Qualifications.Introduction to a concept.– Counsil of Europe, 2007.- 274 p.
Опубліковано
2023-06-23
Як цитувати
Михайліченко, М. (2023). ДО ПИТАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРУКТУРИ КВАЛІФІКАЦІЙ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ І ВІТЧИЗНЯНИЙ КОНТЕКСТ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 190-198. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3736