ВПЛИВ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ НА ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Анотація
Розвиток цифрових технологій і прискорений темп життя спонукають тих, хто вивчає мову, використовувати мобільні пристрої та застосунки. Гнучкість, яку надають мобільні пристрої, змушує вчителів активніше використовувати мобільні ресурси. У статті аналізується сутність поняття MALL (mobile assisted language learning) – вивчення мови за допомогою мобільних пристроїв. Актуальність теми зумовлена тим, як мобільні технології можуть покращити процес вивчення іноземної мови дорослими, насамперед студентами. Робота базується на аналізі сучасних тенденцій та досліджень у цій галузі. Проаналізовано, як мобільні навчальні застосунки можна використовувати в режимі самонавчання і як їх можна застосовувати в поєднанні з очними заняттями, а також те, наскільки вивчення та викладання англійської мови залежить від використання мобільних пристроїв і застосунків. Це дослідження має на меті визначити переваги мобільного навчання і те, як мобільне навчання може доповнити заняття в аудиторії. У дослідженні розглядаються переваги мобільних інструментів навчання, здебільшого подкастів або мобільних застосунків, та аналізуються фактори, що впливають на загальну ефективність використання мобільного навчання, як-от залученість і мотивація студентів, можливість застосування особистісно орієнтованого підходу, технологічний прогрес та інновації у вивченні мови. Крім того, визначено та надано перелік недоліків, наявних при використанні мобільного вивчення мови, а саме відсутність сталого доступу до інтернету, менша функціональність мобільних застосунків порівняно зі стандартним комп’ютерним програмним забезпеченням, відсутність цифрової грамотності деяких викладачів. У статті також наголошується на застосуванні такої концепції навчання, як мікронавчання, та доводиться її ефективність. Окремо розглядається застосування флешкарток (Quizlet) та подкастингу (Podcasting) як елементів мікронавчання. Наприкінці статті розглядаються варіанти використання можливостей смартфонів для покращення мовленнєвих компетенцій дорослих та, зокрема, студентів університетів. Робота також фокусується на можливостях розвитку мобільного вивчення мови й окреслює перспективи в цій галузі.
Посилання
2. Ballance O. J. (2012) Mobile language learning: more than just “the platform”. Language Learning & Technology. Vol. 16, no. 3. P. 21–23.
3. Fouz-González J. (2019) Podcast-based pronunciation training: Enhancing FL learners’ perception and production of fossilized segmental features. ReCALL. Vol. 31, no. 2. P. 150–169.
4. Joseph S. R. & Uther (2009) Mobile devices for language learning: Multimedia approaches. Research and Practice in Technology Enhanced Learning. Vol. 4, no. 01. P. 7–32.
5. Kargozari H. R. & Tafazoli D. (2012) Podcasting: A supporting tool for listening. Proceedings of INTED2012 Conference. P. 3870–3873.
6. Kargozari H. R. & Zarinkamar N. (2014) Lexical Development Through Podcasts. Procedia – Social and Behavioral Sciences. Vol. 98. P. 839–843.
7. Loewen S. et al. (2019) Mobile-assisted language learning: A Duolingo case study. ReCALL. P. 1–19.
8. Nation I. S. P. (2001) Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge University Press.
9. Rahimi M. & Miri S. S. (2014) The Impact of Mobile Dictionary Use on Language Learning. Procedia – Social and Behavioral Sciences. Vol. 98. P. 1469–1474.
10. Reinders H. & Benson P. (2017) Research agenda: Language learning beyond the classroom. Language Teaching. Vol. 50, no. 4. P. 561–578.