ЗМІСТ ПІДГОТОВКИ ДИЗАЙНЕРІВ ІНТЕР’ЄРУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ КНР

Ключові слова: зміст, підготовка, дизайнер інтер’єру, Китайська Народна Республіка, заклад вищої освіти, професійний базовий курс

Анотація

У статті зроблено аналіз нормативно-правових документів, що стосуються підготовки майбутніх дизайнерів інтер’єру в закладах вищої освіти КНР, деталізовано основні напрями практичної підготовки здобувачів та розкрито інноваційні методи викладання в ЗВО КНР. Зміст програм підготовки майбутніх фахівців у Китаї безпосередньо визначається напрямом працевлаштування та місцем роботи після закінчення навчання, а також є вищим ступенем планування підготовки фахівців, що відіграє роль у якості навчання. Акцентовано, що основними завданнями вищої професійної освіти КНР є підготовка висококваліфікованих фахівців, які мають сформовані професійні компетентності та легко адаптуються до нових соціальних викликів. Наведено аналіз освітніх програм, охарактеризовано основні завдання та виклики, які стоять перед науковцями та дослідниками проблем дизайнерської освіти. Освітні програми підготовки майбутніх фахівців із дизайну інтер’єру включають у себе три категорії, а саме: базові курси, основні курси та додаткові курси. У статті проаналізовано професійні базові курси, які включають: рисунок, колір, три основні композиції (площинна композиція, кольорова композиція та об’ємно-просторова композиція), проєктний рисунок, CAD, 3dsMax, техніки виразності в рисунку та історію дизайну. Установлено, що основними проблемами змісту підготовки дизайнерів інтер’єру у КНР є проблеми взаємозв’язку між професійними базовими курсами та професійними основними курсами, а також потреба зміни методів викладання. Зазначено, що особливо цінним є досвід КНР з упровадження таких педагогічних методів, як «одна система – три системи», використання системи асистентів для викладачів, створення моделі «дизайн-студії», «навчання – практика – дія» та проєктно-орієнтоване навчання. Підкреслено важливість використання освітньої методики «дизайн-студії», що сприяє розвитку практичних навичок, де студент – це основний суб’єкт, а викладачі – провідники.

Посилання

1. 高职建筑室内设计专业3W3H人才培养体系设计[J].关云波;杨云.河北职业教育 2021, 5(05), 76–81 (Гуань Юньбо, Ян Юнь. Розробка системи підготовки талантів 3W3H для спеціальності архітектурний дизайн інтер’єру у вищих професійних коледжах. Хебей: Професійна освіта, 2021, 5(05), с. 76–81)
2. 基于岗位能力培养的高职室内软装饰设计课程教学实施报告[J]. 丁海昕.现代职业教育, 2022 (30) (Дін Хайсінь. Звіт про реалізацію викладання курсів дизайну інтер’єру м’якого оздоблення у вищих професійних коледжах на основі професійної підготовки. Сучасна професійна освіта, 2022 (30)).
3. 中华人民共和国高等教育法 (Закон про вищу освіту Китайської Народної Республіки). URL: http://www.npc.gov.cn/npc/c30834/201901/9df07167324c4a34bf6c44700fafa753. (дата звернення 21.08.2023).
4. 环境艺术设计专业校企合作课程建设探索与实践[J]. 马军.教育教学论坛,2020(38) (Ма Юн. Дослідження та практика побудови курсу співпраці між школою та підприємством для спеціальності «Мистецький дизайн навколишнього середовища». Форум освіти та навчання, 2020. № 38).
5. 基于实用型人才培养的建筑室内设计专业基础课程改革与实践探析[J].陈丽明.美术教育研, 2019 (04) (Чень Лімін. Аналіз реформи та практики базової навчальної програми спеціальності «Архітектурний дизайн інтер’єру» на основі розвитку практичних талантів. Дослідження мистецької освіти, 2019 (04)).
6. 室内设计专业基础课与核心课衔接困境及教学改善策略[J]. 张心怡;杨洋;袁雅.科技风, 2021 (19) (Чжан Сінь, Ян Ян, Юань Я. Проблеми наступності базових і основних курсів спеціальностей дизайну інтер’єру та стратегій удосконалення викладання. Наука та технологічний стиль, 2021 (19)).
7. 建筑室内设计专业现代学徒制工作室项目化教学模式研究[J]. 张光武;蒙良柱;李群.居业, 2020 (11) (Чжан Гуанву, Мен Лянчжу, Лі Цюнь. Дослідження моделі проєктного навчання сучасної студії за спеціальністю «Архітектурний дизайн інтер’єру». Цзюйе, 2020 (11)).
8. 产教融合背景下专业人才培养模式研究 – 以高职建筑室内设计专业为例[J]. 程春雨;张明磊. 辽宁高职学报, 2021(12) (Ченг Чунюй, Чжан Мінлей. Дослідження моделі навчання професійних талантів на тлі інтеграції промисловості та освіти – на прикладі спеціальності «Архітектурний дизайн інтер’єру» вищих професійних коледжів [J]. Журнал вищих професійних шкіл Ляоніна, 2021 (12)).
Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
Коу, В. (2023). ЗМІСТ ПІДГОТОВКИ ДИЗАЙНЕРІВ ІНТЕР’ЄРУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ КНР. Педагогічні науки: теорія та практика, (3), 183-188. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3934
Розділ
РОЗДІЛ VIII. ПОРІВНЯЛЬНА ПЕДАГОГІКА