МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «УКРАЇНСЬКИЙ ДИЗАЙН»

  • В. Р. Косюк
Ключові слова: дисципліна «Український дизайн», майбутні дизайнери, творчі художні здібності, мотиваційно-ціннісний, креативний, спеціальний компоненти творчих художніх здібностей, активні методи навчання, педагогічна технологія, національна автентичність

Анотація

У статті представлено методичні підходи до викладання авторської інтегральної дисципліни «Український дизайн». Розкрито поняття «український дизайн» із педагогічного погляду. Представлено фахові компетентності, які набувають майбутні дизайнери під час вивчення дисципліни. Схарактеризовано активні методи навчання, що застосовуються під час аудиторної та самостійної роботи майбутніх дизайнерів для розвитку їхніх творчих художніх здібностей та формування національної автентичності. Зазначено що інтегруючим ідейно-змістовним і сутнісним чинником дисципліни «Український дизайн» є суголосність сьогочасних тенденцій в українській дизайн-освіті з творчими та педагогічними наробками видатних українських мистців-педагогів минулого, а також із національною культурною традицією з часів становлення і до сучасності. Зауважено, що дисципліна «Український дизайн» виходить за рамки визначення етнічного складника та побудована на засадах компетентнісно-орієнтованого навчання, що виявляється у створенні відповідних педагогічних умов. Обґрунтовано та наведено приклад застосування інноваційної педагогічної технології, зміст якої полягає у послідовній побудові паралелей між навчальним матеріалом дисципліни «Український дизайн», особистісно зорієнтованим розвитком усіх структурних компонентів творчих художніх здібностей майбутніх дизайнерів та формуванням кожної особистості студента як представника нації у рамках єдиного процесу професійної підготовки і виховання. Виявлено наявність існування позитивної динаміки розвитку всіх структурних компонентів творчих художніх здібностей (мотиваційно-ціннісного, креативного, спеціального) та формування національної автентичності майбутніх дизайнерів під час використання описаної педагогічної технології та ефективності спеціально підібраних під установлені завдання дисципліни «Український дизайн» активних методів навчання.

Посилання

1. Косюк В.Р. Розвиток творчих художніх здібностей майбутніх дизайнерів у процесі викладання курсу «Український дизайн». Методичний аспект. Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні питання мистецтвознавства: виклики ХХІ століття», присвячена 95-річчя заснування вищої художньої школи Харкова, 13 жовтня 2016 р. Харків, 2016. С. 81–82.
2. Косюк В.Р. Педагогічний супровід розвитку творчих художніх здібностей майбутніх дизайнерів під час викладання курсу «Український дизайн». Теорія та практика дизайну. Мистецтвознавство. 2017. Вип. 12. С. 136–147.
3. Косюк В.Р. Методичні аспекти розвитку творчих художніх здібностей майбутніх дизайнерів засобами дисципліни «Український дизайн». Педагогіка вищої школи: досвід і тенденції розвитку : матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, м. Запоріжжя, 11 травня 2018 р. Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2018. С. 50–52.
4. Косюк В.Р. Активні методи розвитку творчих художніх здібностей майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки. Педагогічні науки. 2019. Вип. LXXXVІІ. С. 116–121.
5. Косюк В.Р. Розвиток творчих художніх здібностей майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Запоріжжя, 2019. 278 с.
Опубліковано
2023-12-19
Як цитувати
Косюк, В. Р. (2023). МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «УКРАЇНСЬКИЙ ДИЗАЙН». Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 14-20. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-4-02
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)