ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ОСВІТНЬОГО ЛІДЕРСТВА МАЙБУТНІХ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ

Ключові слова: освіта, якість, Національна гвардія України, фахова підготовка, лідерство, військовослужбовець, нейронна мережа, штучний інтелект, компетентність, професійна освіта.

Анотація

У статті автор розкрив потенціал використання штучного інтелекту під час формування компетентностей освітнього лідерства майбутніх військовослужбовців Національної гвардії України. Наукова розвідка здійснена з опорою на системний, праксеологічний методологічні підходи, принципи відкритості та неперервності професійної освіти. Відзнакою статті є орієнтування на розуміння освітнього лідерства в системі професійної підготовки військовослужбовців Національної гвардії України для здійснення різних форм взаємодії для ефективної комунікації між гвардійцями для досягнення цілей: навчальних та інформаційних, виховних і переконувальних, розвивальних і спонукальних. У змісті статті виокремлено переваги, виклики та способи їх вирішення в реаліях українського сьогодення. У статті розкрито групи компетентностей освітнього лідерства з урахуванням стандартизованих програмних вимог до змісту програм фахової підготовки майбутніх військовослужбовців Національної гвардії України. Автором зосереджено увагу на можливостях використання нейронної мережі GPT для генерації й обробки текстів професійної та соціально значущої тематики, перекладу, підготовки сценаріїв професійно спрямованих дозвіллєвих і виховних заходів, перекладу, проведення тренувальних занять з розвитку комунікативних технік майбутніх гвардійців. Зазначено, що в умовах провадженого воєнного стану, коли розширено коло повноважень і функціональних обов’язків офіцерів Національної гвардії України, пріоритетного значення набувають питання приватності та професійної етики, а в контексті забезпечення якості професійної освіти – суворе дотримання норм академічної доброчесності під час використання потенціалу штучного інтелекту у процесі фахової підготовки майбутніх військовослужбовців Національної гвардії України.

Посилання

1. Ворожбіт-Горбатюк В., Хижняк І. Партнерство як індикатор ефективності виховної роботи в закладі освіти. Молодь і ринок. 2022. № 5 (203). С. 41–45. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.230497.
2. Внутрішні комунікації військового лідера. Порадник для офіцерів та сержантів. Київ : Центр морально-психологічного забезпечення Збройних сил України, 2020. 15 с.
3. Доктрина військового лідерства у Збройних силах України. Київ : Головне управління доктрин та підготовки генерального штабу Збройних сил України спільно із Центром оперативних стандартів і методики підготовки Збройних сил України, 2020. 27 с. URL: https://dovidnykmpz.info/ wp-content/uploads/2020/12/Doktryna_rozvytku_viyskovoho_liderstva_v_Zbroynykh_sylakh_Ukrainy_ compressed.pdf.
4. Доктрина публічного спілкування. Військова керівна публікація військовим організаційним структурам з порядку організації публічної інформаційно-комунікаційної діяльності у Збройних силах України. Київ : Управління зв’язків із громадськістю Збройних сил України, 2020. 20 с. URL: http://stratcom.nuou.org.ua/wpcontent/uploads/2020/10/doktryna_pyblick_spilkuvannia_ 20200919.pdf.
5. Експертні оцінки елементів навчального процесу : програма і матеріали XXV Міжвузівської науково-практичної конференції, Харків, 25 листопада 2023 р. / ред. В. Кірвас. Харків : Вид-во НУА, 2023. 112 с.
6. Кірвас С. Використання штучного інтелекту в освіті. Проблеми інформатизації. Харків : Цифрова друкарня “Impress”, 2023. С. 45–46.
7. Про затвердження Інструкції з оцінювання рівня авторитету і лідерства командирів (начальників) у Збройних силах України : наказ Генерального штабу Збройних сил України. 2018. URL: https:// dovidnykmpz.info/zagalni/nakaz-heneral-noho-shtabu-zbro-nykh-sy-12.
8. Професійний стандарт на групу професій «Викладачі ЗВО». 2022. URL: https://register.nqa.gov.ua/ uploads/0/325-610_vikladaci_zakladiv_visoi_osviti.pdf.
9. Собченко Т., Желізняк О. Освітній потенціал масових відкритих онлайн курсів (МООС) у становленні фахівця. Науковий журнал Хортицької національної академії. Серія «Педагогіка. Соціальна робота». 2023. Вип. 2 (9). https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-9-10.
10. Національна академія Національної гвардії України. Гуманітарний факультет. Підготовка здобувачів освіти (курсанти). 2023. URL: https://nangu.edu.ua/faculty/gumanitarnij-fakultet ; https://nangu.edu. ua/uploads/files/silabus/4/22_Stratehichni_komunikatsiyi_viysk.pdf .
11. Чистякова І., Драга І. Підготовка військовослужбовців у закладах вищої освіти України. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2020. № 2 (96). С. 196–204.
12. Шатун В. Компетентності лідерства як детермінанта ефективності сучасного менеджера. Наукові праці. Економіка. 2017. Вип. 294. Т. 306. С. 73–80.
Опубліковано
2024-04-24
Як цитувати
Горбатюк, А. А. (2024). ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ОСВІТНЬОГО ЛІДЕРСТВА МАЙБУТНІХ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 44-49. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-1-06
Розділ
РОЗДІЛ IV. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ