СУЧАСНИЙ СТАН РОЗВИТКУ МЕДІАГРАМОТНОСТІ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ІЗ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Ключові слова: сучасний стан розвитку медіаграмотності, професійна підготовка, фахівці із цифрових технологій, освітні програми, критичне мислення, адаптація до технологічних змін.

Анотація

Стаття присвячена вивченню сучасного стану розвитку медіаграмотності серед фахівців із цифрових технологій з метою виявлення ключових напрямів, викликів і можливостей для покращення їхньої освітньої підготовки. Праця спирається на застосування теоретичних методів дослідження, що включає аналіз наукової літератури, систематизацію та критичний огляд наявних досліджень у галузі медіаграмотності. У роботі також застосовано методи синтезу для інтеграції знань із різних джерел, оцінку тенденцій і визначення перспективних напрямів розвитку медіаграмотності серед фахівців із цифрових технологій. Дослідження виявило, що сучасний стан розвитку медіаграмотності у професійній підготовці фахівців із цифрових технологій зумовлений технологічними інноваціями, змінами в інформаційному просторі, соціально-культурними трансформаціями, еволюцією освітніх методик, політичними та правовими регуляціями, активною участю зацікавлених сторін та індивідуальними характеристиками. Таким чином, визначається потреба в постійній актуалізації освітніх програм і методик навчання, щоб забезпечити відповідність навчального процесу швидким змінам у цифровому світі та підготувати фахівців, здатних ефективно діяти в умовах глобалізації, технологічного прогресу та медійної розмаїтості. Важливість компонентів медіаграмотності для професіоналів у галузі цифрових технологій полягає в їхній здатності до ефективного аналізу, створення та застосування медійного контенту, що сприяє глибокому розумінню та критичному використанню цифрового контенту. На підставі дослідження встановлено, що всебічна підготовка фахівців у сфері цифрових технологій потребує не тільки глибоких технічних знань, але й розвиненої медіаграмотності. Це передбачає не лише освоєння медійного контенту та технологій, а й уміння критично аналізувати інформацію й етично її використовувати. Дослідження підкреслює необхідність подальших наукових розробок у сфері медіаграмотності, з акцентом на створенні інноваційних освітніх методик за допомогою сучасних технологій та інтерактивних платформ, а також на важливості постійного аналізу її впливу на професійну підготовку з метою адаптації програм до динамічних змін медійного ландшафту та вимог ринку праці.

Посилання

1. Костенко Л.Д. Цифрові технології в сучасній позашкільній освіті. Педагогічні науки: теорія та практика. 2021. № 2 (1). С. 226–230. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2021-1-2-35.
2. Рибіна Ю.О. Розвиток медіаграмотності учнів у процесі створення шкільного медіа. Інформаційні технології в освіті. 2017. № 31 (2). С. 109–128.
3. Розвиток медіаграмотності молодого покоління: практичний аспект проблеми / Юлія Руденко та ін. Фізико-математична освіта. 2022. Т. 37. № 5. С. 56–63. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2022-037-5-008.
4. Стойка О.Я. Формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання. Педагогічні науки: теорія та практика. 2023. № 2. С. 66–72. https://doi. org/10.26661/2786-5622-2023-2-10.
5. Яндола К.О. Формування та розвиток медіакомпетентності учасників освітнього процесу в мирний час та в умовах війни. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 «Педагогічні науки: реалії та перспективи». 2023. Вип. 93. С. 137–143. https:// doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.93.28.
6. Bran R.A., Grosseck G. Press RESET: Digitalising Education in Disruptive Times. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2020. № 12 (1Sup2). P. 39–48. https://doi.org/10.18662/rrem/12. 1sup2/245.
7. Interaction of Digital Trends and Sustainable Development: The role of Contemporary Art / O. Stoliarchuk et al. European Journal of Sustainable Development. 2024. № 13 (1). P. 278–290. https://doi.org/10.14207/ ejsd.2024.v13n1p278.
Опубліковано
2024-04-24
Як цитувати
Чорна, А. В., & Сердюк, І. М. (2024). СУЧАСНИЙ СТАН РОЗВИТКУ МЕДІАГРАМОТНОСТІ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ІЗ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 72-78. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-1-10
Розділ
РОЗДІЛ IV. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ