ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ BYOD У НАПРЯМІ РЕАЛІЗАЦІЇ STEM-ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

  • А. С. Дрокіна Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0001-6943-1819
Ключові слова: мобільне навчання, Bring Your Own Device (BYOD), STEM, STEM- освіта, освітній процес, здобувачі вищої освіти, професійна підготовка вчителя початкової школи

Анотація

У статті актуалізовано проблему використання технології BYOD у напрямі реалізації STEM-освіти в процесі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. З’ясовано сутність та витоки походження абревіатури «BYOD». Провідною ідеєю BYOD-технології в освіті є можливість застосування студентами власних пристроїв задля підвищення ефективності освітнього процесу. Визначено, що ця концепція дає змогу створити більш гнучке, інтерактивне та адаптивне середовище, яке відповідає сучасним вимогам до підготовки майбутніх фахівців спеціальності 013 Початкова освіта. Описано основні переваги використання BYOD-технології для майбутніх учителів початкової школи: доступність, інтерактивність навчання, індивідуалізацію процесу навчання, розширення можливостей проведення досліджень, сприяння співпраці та командній роботі здобувачів освіти тощо. Зроблено акцент на тому, що застосування цієї концепції не лише значно підвищує якість навчання студентів у педагогічному ЗВО щодо реалізації STEM-освіти, але й формує готовність майбутніх учителів до її ефективного використання в подальшій професійній діяльності. На основі аналізу науково-педагогічних та методичних джерел визначено можливі складнощі використання BYOD-технології в освітньому процесі закладу вищої освіти. Так, функціональні можливості пристроїв можуть значно відрізнятися; під час використання різних типів та моделей девайсів може виникнути несумісність програмного забезпечення; присутній ризик того, що студент буде використовувати девайс не для навчання; існує можливість загроз щодо конфіденційності даних та безпеки мережі; існує ймовірність того, що студент забуде девайс вдома або пристрій буде розрядженим. Задля уникнення зазначених труднощів використання BYOD-технології в освітньому процесі ЗВО викладачам необхідно максимально продумано використовувати BYOD-технологію в освітньому процесі, ретельно добирати методики та навчальні матеріали до заняття, наголошувати на важливості кібербезпеки, стимулювати активну участь студентів, встановлювати чіткі правила використання пристроїв та здійснювати моніторинг, а також бути готовими до вирішення можливих технічних проблем, що можуть виникнути у студентів. Адже саме в такий спосіб можна мінімізувати негативні аспекти і повною мірою використати потужний потенціал BYOD задля реалізації STEM-освіти в процесі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи.

Посилання

1. Андрієвська В., Білоусова Л. Концепція BYOD як інструмент реалізації STEAM-освіти. Фізико-математична освіта. 2017. Вип. 4. С. 13–17. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2017_4_4.
2. Бабич А. Використання технології BYOD в початковій школі. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology. Вип. 5 (2). 1–4. DOI : https://doi.org/10.32919/10.32919/uesit.2017.
3. Блудова Ю. Використання технології BYOD в освітньому процесі Нової української школи. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: збірник наукових праць. Вип. 71. Т. 1. Запоріжжя: КПУ, 2020. С. 92–95.
4. Застосування технології BYOD в навчальному процесі кафедри комп’ютерних наук. URL: https://duikt.edu.ua/ua/news-1-0-11011-zastosuvannya-tehnologii-byod-v-navchalnomu-procesi-kafedrikompyuternih-nauk?lang=ua&act=view&page=1&category=0&id=11011&sys_link=zastosuvannyatehnologii-byod-v-navchalnomu-procesi-kafedri-kompyuternih-nauk.
5. Мардаренко О. Інтерактивні комунікативні технології освіти: мобільне навчання як нова технологія в підвищенні мовної компетенції студентів немовних ВНЗ. Інформатика та мат. методи в моделюванні. 2013. Т. 3. № 3. С. 288–293.
6. Марків В., Онищенко І. Формування мотивації до професійної діяльності в майбутніх учителів початкової школи засобами технології BYOD. Науковий журнал Хортицької національної академії. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2020. Вип. 1 (2). С. 137–146.
7. Одинцова Г. Використання BYOD-технології у процесі удосконалення лексикографічної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. 2022. Т. 1 (1). Серія: Педагогіка. С. 176–182. DOI: 10.25128/2415-3605.22.1.21.
Опубліковано
2024-07-30
Як цитувати
Дрокіна, А. С. (2024). ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ BYOD У НАПРЯМІ РЕАЛІЗАЦІЇ STEM-ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 63-68. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-2-09
Розділ
РОЗДІЛ IV. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ