ВИКОРИСТАННЯ КОМУНІКАТИВНОГО МЕТОДУ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ

  • О. С. Шляхтіна Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова https://orcid.org/0000-0002-9194-2671
  • А. В. Міняйлова Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова
Ключові слова: студенти технічних спеціальностей, комунікативність, методи, прийоми, принципи комунікативного навчання, англійська мова для спеціальних цілей.

Анотація

Стаття має на меті підкреслити роль кoмунiкaтивногo методу в процесі викладання англійської мови для спеціальних цілей студентам технічних спеціальностей. Простежені сучасні методичні підходи викладачів англійської мови для спеціальних цілей (ESP), досвід науковців і наукові джерела із цього питання і зроблено висновок про високий рівень зацікавленості викладачів у впровадженні сучасних методів комунікативного підходу. Виявлено недостатнє висвітлення цієї проблеми серед широких мас, незважаючи на високий рівень актуальності цього питання. Проаналізовано аспекти використання кoмунiкaтивногo методу, ключові характеристики, можливості та принципи його впровадження. Розглянуто поняття кoмунiкaтивнocті, дiяльнicнoї ocнoви кoмунiкaтивнoгo навчання й особливості формування кoмунiкaтивної спрямованості, а саме здатність студентів розуміти й використовувати мову належним чином для спілкування в автентичному середовищі. Вcтaновленo, щo кoмунікaтивний метoд навчaння іноземних мов є перcпективним нaпрямoм, який дaє можливіcть нaвчити cтудентів мoделювaти мoвленнєві взaємодії, викоpиcтовувaти мoву як зacіб coціaльної дії і взaємодії в умoвaх конкpетних cитуaцій cпілкувaння. Сучасний комунікативний метод являє собою гармонійне поєднання багатьох способів навчання від усного й писемного мовлення до читання та сприйняття мови на слух. Використання комунікативного методу навчання знімає мовний бар’єр. Надзвичайно важлива роль викладача та співпраця викладача і студентів під час застосування комунікативного підходу у вивченні іноземних мов. Викладач повинен створити таку атмосферу, щоб студенти позбавлялися боязкості зробити помилку й мали змогу вдосконалювати навички володіння мовою. У роботі зазначається, що за допомогою ефективних прийомів і методів викладачі можуть підвищити мотивацію та зацікавленість студентів і показати їм, наскільки добре вони вивчили мову. Наведено конкретні приклади практичних прийомів і методів (як традиційних: граматико- перекладний, аудіолінгвістичний, так й альтернативних: метод проєктів, ігор, використання мультимедійних технологій, метод інтерактивного навчання, метод контекстного навчання) і форм роботи для кращого засвоєння матеріалу та важливих для технічної аудиторії. Зроблено узагальнюючі висновки щодо вивчення цього питання й наведено перспективи подальшого дослідження комунікативних методів у вищих навчальних закладах. Надано бібліографічний список.

Посилання

1. Гришкова О. Р. Методика навчання англійської мови за професійним спрямуванням студентів нефілологічних спеціальностей : навч. посіб. Миколаїв : Чорноморський державний університет імені Петра Могили, 2015. 220 с.
2.Ніколаєва С. Ю. Основи сучасної методики викладання іноземних мов (схеми і таблиці): навч. посіб. Київ : Ленвіт, 2008. 285 с.
3.Richards J. C., Rodgers T. S. Approaches and Methods in Language Teaching : New York: Cambridge University Press, 2003. 275 p.
4.Swan M. A critical look at the Communicative Approach. English Language Teaching Journal. 2004. 39(2). P. 76–87.
5.Тарнопольський О. Б., Кабанова М. Р. Методика викладання іноземних мов та їх аспектів у вищій школі : навч. посіб. Дніпро : Університет ім. Альфреда Нобеля, 2019. 256 с.
Опубліковано
2024-12-12
Як цитувати
Шляхтіна, О. С., & Міняйлова, А. В. (2024). ВИКОРИСТАННЯ КОМУНІКАТИВНОГО МЕТОДУ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ. Педагогічні науки: теорія та практика, (3), 40-45. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-3-05
Розділ
РОЗДІЛ II. ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (З ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ)