ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ: РЕЖИМИ НАВЧАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ
Анотація
Стаття є теоретичним дослідженням дистанційного навчання, що є актуальною проблемою сучасної педагогічної науки. Результати цієї наукової розвідки покладаються на наукові праці сьогодення, актуальні цифрові джерела наукового пізнання, нормативно-правові документи, які регулюють діяльність у цій сфері. Під час дослідження було розглянуто передумови формування необхідності застосування дистанційного навчання в освітньому процесі; визначено важливість розвитку цифрової грамотності як однієї з найбільш актуальних навичок усіх членів суспільства; описано особливості організації навчального процесу онлайн; проаналізовано методи та прийоми, які часто використовують під час дистанційного навчання; висвітлено позитивні та негативні аспекти взаємодії між усіма учасниками дистанційного навчального процесу, а також особливості взаємодії між викладачем і студентами під час дистанційного навчання. У статті з’ясовано відмінність між синхронним, асинхронним та гібридними режимом взаємодії у контексті дистанційного навчання, описано позитивні й негативні аспекти цих видів організації навчального процесу для викладачів і студентів. Окрім вищевказаного, у статті розглянуто такі елементи навчального процесу, як оцінювання роботи та досягнень студенів, а також мотивація наукового пізнання студентів під час дистанційного навчання. У процесі дослідження було з’ясовано, що стрімка диджиталізація є неминучим шляхом розвитку освіти, беззаперечним викликом для всіх сторін навчального процесу, потребує сталого професійного розвитку й розширення спектра професійних знань, умінь та навичок. У висновку було з’ясовано, що ефективність дистанційного навчання залежить від готовності викладачів і студентів розвивати свою цифрову грамотність для досягнень поставлених освітніх цілей під час дистанційного навчання.
Посилання
2. Положення про дистанційне навчання, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України № 1115 від 08.09.2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0941-20#n2.
3. Попадюк С. С, Скуратівська М. О. Здійснення іншомовної підготовки студентів закладів вищої освіти засобами віртуального освітнього середовища. Іншомовна підготовка працівників правоохоронних органів і сектору безпеки : матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції
(м. Київ, 27 бер. 2019 р.). Київ, Національна академія прокуратури України, 2019. С. 158–160.
4. Про затвердження Положення про Національну освітню електронну платформу : наказ № 523 від 22 травня 2018 р. / Міністерство освіти і науки України. URL: https://ips.ligazakon.net/document/RE32154?an=103.
5. Синельник І. В., Стонога А. О. Підвищення якості професійної комунікації викладача ЗВО в умовах віддаленого навчання засобами інформаційнокомунікаційних технологій. Проблеми інженерно-педагогічної освіти. 2021. № 71. С. 79–88. URL: https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-79-88.
6. Amiti F. Synchronous and asynchronous learning. European Journal of Open Education and E-Learning Studies, Volume 5, Isuue 2, 2020. URL: file:///C:/Users/User/Downloads/SYNCHRONOUS_AND_ASYNCHRONOUS_E_LEARNING.pdf.
7. Burns M. Online education’s COVID-19 struggles. UKFIET – The Education and Development Forum. URL: https://www.ukfiet.org/2020/online-educations-covid-19-struggles/.
8. Crawford J., Butler-Henderson K., Rudolph J., Malkawi B., Glowatz M., Burton R. COVID-19: 20 Countries’ higher education intra-period digital pedagogy responses. J. Appl. Learn. Teach. 3, 1–20, 2020. URL: https://journals.sfu.ca/jalt/index.php/jalt/article/view/191.
9. Curtin R. Reimagining higher education: The post-Covid classroom, 2021. URL: https://er.educause.edu/articles/2021/4/reimagining-higher-education-the-post-covid-classroom.
10. Dumford A.D., Miller A.L. Online learning in higher education: exploring advantages and disadvantages for engagement. Journal of Computing in Higher Education, № 30 (3), 2018. P. 452‒465. URL: https://doi.org/10.1007/s12528-018-9179-z.
11. European Education Area. Quality Education for All, 2023. URL: https://education.ec.europa.eu/focustopics.
12. Marshall H.W., Kostka I. Fostering Teaching Presence through the Synchronous Online Flipped Learning Approach. The Electronic Journal for English as a Second Language, 24 (2), 2020. URL: https://www.teslej.org/wordpress/issues/volume24/ej94/ej94int/.
13. Mayer R. Multimedia learning. Cambridge University Press. Quality Matters, Virtual Learning Leadership Alliance, and Digital Learning Collaborative. National standards for quality online programs, 2022. URL: https://www.nsqol.org/the-standards/quality-online-programs/.
14. Mick C.S., Middlebrook G. Asynchronous and Synchronous Modalities, 2020. P. 129–148. URL: https://wac.colostate.edu/docs/books/owi/chapter3.pdf.
15. UNESDO. Digital Library. URL: https://unesdoc.unesco.org/ ark:/48223/pf0000383002.