ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ВИЩОЇ ШКОЛИ

  • О. С. Верітова
Ключові слова: емоційний інтелект, педагог вищої школи, організаційно-педагогічні умови

Анотація

У статті розглянуто організаційно-педагогічні умови розвитку емоційного інтелекту майбутнього педагога вищої школи: стимулювання емоційної самоідентифікації майбутнього магістра в процесі соціалізації шляхом створення емоційно забарвленого контекстного освітнього середовища; забезпечення фасилітації та інгібіції потоків емоційної інформації в педагогічній діяльності викладачів, корекція фахових стереотипів поведінки через насичення практичних занять суттєвими ознаками розвиненого емоційного інтелекту; стимулювання автономної емоційної поведінки через поступове розширення змісту фахового вдосконалення магістрантів. Соціальне замовлення, освітні вимоги, методологічні підходи, принципи професійної підготовки майбутніх педагогів вищої школи та освітні нормативні документи є структурними складовими теоретико- методологічного компонента моделі і слугують основою для розробки змісту цієї підготовки в аспекті розвитку емоційного інтелекту. Показано, що необхідною складовою компетентності майбутнього педагога вищої школи є компетентності, пов’язані з розвиненим емоційним інтелектом: здатність до ідентифікації і виявлення власних емоцій (вербальне або невербальне) та інших людей (невербальне сприйняття або емпатія); здатність до регуляції емоцій (власних та інших людей); здатність до використання емоцій у мисленні і діяльності (гнучке планування; творче мислення; переключення уваги; мотивація).

Посилання

1. Андреев В. И. Педагогика. Учебный курс для творческого саморазвития / ред. В. И. Андреев. 2-е изд. Казань : Центр инновационных технологий. 2000. 600 с.
2. Дерев’янко С. П. Складові емоційного інтелекту та їх значення в процесі соціально-психологічної адаптації студентів. Вiсник Чернiгiвського держ. пед. ун-ту iм. Т. Г. Шевченка. Серiя: Психологiчнi науки. Чернігів, 2006. Вип. 41. Т. 1. С. 87–89.
3. Лемберг Б. Эмоциональный интеллект: как разум общается с чувствами. Санкт-Петербург : Вектор, 2013. 192 с.
4. Литвин А., Мацейко О. Методологічні засади поняття «педагогічні умови». Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. № 4. С. 43-63, с. 56.
5. Підласий І. П. Діагностика та експертиза педагогічних проєктів : навч. посіб. Київ : Україна, 1998. 343 с.
6. Герчанівська П. Е. Самоідентифікація людини у сучасних соціокультурних реаліях. Культура народов Причерноморья. 2013. № 263. С. 116-119.
7. Кули Ч. Человеческая природа и социальный порядок / пер. с англ. Москва : Идея-Пресс, Дом интеллектуальной книги, 2000. 320 с.
Опубліковано
2019-06-14
Як цитувати
Верітова, О. С. (2019). ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ВИЩОЇ ШКОЛИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 68-71. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/517