ДОСЛІДЖЕННЯ ГОТОВНОСТІ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО СУПРОВОДУ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ

  • О. Ю. Рома
Ключові слова: гра, педагог закладу дошкільної освіти, готовність до супроводу ігрової діяльності дитини, ставлення до гри, ігровий досвід

Анотація

У статті здійснюється аналіз результатів емпіричного дослідження готовності педагогів закладів дошкільної освіти до супроводу ігрової діяльності дітей. Акцентується на тому, що в сучасному українському суспільстві загалом та у професійній педагогічній спільноті зокрема спостерігається знецінення гри як провідного виду діяльності дитини, одного з найважливіших чинників її цілісного розвитку. Підкреслюється необхідність запровадження цілеспрямованої підготовки педаго гів закладів дошкільної освіти в системі післядипломної освіти до супроводу ігрової діяльності дітей, яка має передбачати комплекс психолого-педагогічних заходів із формування у фахівців ціннісного ставлення до гри, усвідомлення ними природи дитячої гри та ігрових методів організації освітнього простору, технології супроводу ігрової діяльності дитини тощо. За результатами здійсненого емпіричного дослідження готовності педагогів закладів дошкільної освіти до супроводу ігрової діяльності дітей стверджується про таке: більшість з опитаних педагогів усвідомлюють недостатній рівень своєї готовності до супроводу ігрової діяльності дітей, вважають за необхідне проведення спеціальних психолого-педагогічних заходів з розвитку їхньої ігрової компетентності, проте неготові до змін власної діяльності, до опанування нових стратегій взаємодії з дітьми; кожен другий педагог має неоптимальний стиль спілкування з дітьми. Це спричиняється, зокрема, високим рівнем професійного егоцентризму опитаних фахівців, їх фіксованістю на власній мисленнєвій, емоційній, комунікативній позиції, а також недостатнім рівнем усвідомленості ними пріоритетного значення гри (передусім вільної гри) у розвитку дитини.

Посилання

1. Модернізаційні процеси в освіті та суспільстві: психотехнології супроводу: монографія / за ред. П. Д. Фролова. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2013. 312 с.
2. Нова українська школа: порадник для вчителя / за заг.ред. Н. М. Бібік. Київ: Літера ЛТД, 2018. 160 с.
3. Рябкова И. А. Построение игрового замысла в сюжетной игре дошкольника. Вопросы психологии. 2016. № 4, с.28-37.
4. Смирнова Е. О., Соколова М. В. Право на игру: новый комментарий к статье 31 Конвенции о правах ребенка. Психологическая наука и образование. 2013. № 1, с.5-10.
5. General comment The right of the child to rest, leisure, play, recreational activities, cultural life and the arts (Article 31). Committee on the Rights of the Child. № 17 2013. URL : http://ipaworld.org/childs-right-toplay/ article-31/general-comment-17.
6. Docket S. Thinking about play, playing about thinking. In E. Dau (Ed.), Child’s play. Revisiting play in early childhood settings. Sydney, Australia: Maclennan Petty. 1999.
7. Hugh B. The first claim…a framework for play-work quality assessment. Play Wales. Baltic House. Cardiff CF105FH. 2008.
8. Parker R., Bo S. Thomsen. Learning through play at school. A study of playful integrated pedagogies that foster children’s holistic skills development in the primary school classroom. White paper. The LEGO Foundatoin. 2019.
9. Smirnova E.O., Ryabkov I. A. Structure and Variants of the Pre-school Plot Game. Psychological Science and Education, 2010. № 3, р. 62-70.
10. Vinogradova I. A., Ivanova E. V., Savenkova T. D., Tsaplina O. V. Research into the Play Competences of Children of Senior Pre-School Age. European Journal of Contemporary Education. 2017. № 6(4), р. 808-816.
11. Samuelsson I. P., Carlsson M. A. The Playing Learning Child: Towards a pedagogy of early childhood. Scandinavian Journal of Educational Research. 2008. № 52:6, р. 623-641.
Опубліковано
2019-06-14
Як цитувати
Рома, О. Ю. (2019). ДОСЛІДЖЕННЯ ГОТОВНОСТІ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО СУПРОВОДУ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 95-99. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/526