ПРОЄКТНО-ДОСЛІДНА СКЛАДОВА STEM-НАВЧАННЯ НА ПРИКЛАДІ СТВОРЕННЯ МОДЕЛІ БЕЗПІЛОТНОГО ТРАНСПОРТУ

  • Н. В. Валько
Ключові слова: проєктна діяльність, дослідження, STEM-проєкт, етапи проєкту, автономний транспорт

Анотація

Розвиток технологій та їх інтеграція у життя суспільства робить актуальним створення моделей та алгоритмів автоматизації процесів. Однією з таких задач є створення транспорту з автономним керуванням. Виконання навчального проєкту для рішення цієї задачі в процесі STEM-навчання дає можливість опанувати навички конструювання та програмування, вміння шукати наукову інформацію та аналізувати дані, а також має соціальну складову навчання: щоб дістатися до пункту призначення, безпілотний автомобіль має знати маршрут, розуміти довкілля, дотримуватись ПДР та коректно взаємодіяти з іншими учасниками дорожнього руху. Побудова безпілотника вимагає знайомства з такими сучасними технологіями, як камери, радари, лазерні далекоміри, штучний інтелект тощо. У статті описано етапи реалізації довготривалого проєкту створення безпілотного транспорту в рамках проведення STEM-навчання студентів природничо- математичних дисциплін.

Посилання

1. Мартинюк О. С. Методичні аспекти навчання студентів-фізиків основам робототехніки. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім.Т.Г.Шевченка. Чернігів, 2012. С. 50–53.
2. Осадчий В. В., Осадча К. П., Конюхов С. Л., Сердюк І. М., Муждабаєв А. М. Особливості розробки програмного засобу для виявлення пошкоджень дорожнього полотна за допомогою засобів комп’ютерного зору. Вчені записки Таврійського національного університету ім. В .І. Вернадського. Серія: Технічні науки. Київ, 2019. №30(2). С. 161-165.
3. Морзе Н., Струтинська О., Умрик M. Освітня робототехніка як перспективний напрям розвитку STEM- освіти. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. Київ, 2018. №5, С. 178-187.
4. Морзе Н. В., Гладун М. А., Дзюба С. М. Формування ключових і предметних компетентностей учнів робототехнічними засобами STEM-освіти. Information Technologies and Learning Tools. Київ, 2018. №65(3). С. 37-52.
5. Сліпухіна І. А., Чернецький І. С., Мєняйлов С. М., Рудницька Ж. О., Матеїк Г. Д. Сучасний фізичний експеримент у дидактиці STEM-орієнтованого навчання. Збірник наукових праць Кам’янець- Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Серія : Педагогічна. Кам’янець- Подільський, 2016. Вип. 22. С. 224-228.
6. Мартинюк О. О. STEM-технології як засіб формування інформаційно-цифрової компетентності вчителів та учнів. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Серія: Педагогічна. Кам’янець-Подільський, 2018. Вип. 24. С. 18-22.
7. Цивін М. Н. STEM-підхід: інтерпретація у дизайн-освіті. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ, 2018. № 2. С. 294-298.
8. Тягур В. М. Елементи STEM-освіти на уроках трудового навчання в початкових класах як засіб підвищення якості навчання. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія: Педагогіка та психологія. Мукачево, 2018. Вип. 2. С. 158-162.
9. Кузьменко О. С., Шульгін В. А. Інженерно-технічна складова STEM-освіти як чинник інтегрованого підходу в дослідженні динаміки руху літака. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету ім. Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2018. Вип. 168. С. 124-128.
10. Kushnir N., Valko N., Osipova N., Bazanova Т. Experience of Foundation STEM-School. 14th ICTERI. Volume II: Workshops (3L-Person). ICTERI Kyiv, 2018. P.431-446. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2104/paper_241.pdf
Опубліковано
2019-10-23
Як цитувати
Валько, Н. В. (2019). ПРОЄКТНО-ДОСЛІДНА СКЛАДОВА STEM-НАВЧАННЯ НА ПРИКЛАДІ СТВОРЕННЯ МОДЕЛІ БЕЗПІЛОТНОГО ТРАНСПОРТУ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 9-12. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/530