УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ІЗ ВИДАВНИЧОЇ СПРАВИ ТА РЕДАГУВАННЯ ЗАСОБАМИ ІНФОГРАФІЇ

  • О. М. Микитів
Ключові слова: компетентність, компетенція, професійна компетентність, інфографіка, складники компетентності, професійна компетентність фахівців із видавничої справи та редагування

Анотація

У статті розглянуті підходи до тлумачення дефініцій «компетентність» і «компетенція», у результаті чого встановлено, що їх розмежування відбувається на основі ставлення до людини та до діяльності; об’єктивності та суб’єктивності умов, які визначають якість професійної діяльності. Компетенція та компетентність також розглядаються як система та її елемент, як потенційне та актуальне, як ідеальне та реальне. Обґрунтовано поняття «професійна компетентність», яке розглядається як інтегративна професійна характеристика особистості фахівця. Досліджено проблему формування фахової компетентності майбутніх спеціалістів із видавничої справи та редагування з допомогою інфографіки.

Посилання

1. Бичева И. Б. Развитие профессиональной компетентности педагогических кадров дошкольных образовательных учреждений: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08. Нижний Новгород, 2003. 189 с.
2. Голубчак К. Т., Костюк У. З. Інфографіка як основний інструмент візуальної комунікації в освітньому середовищі закладів вищої освіти. Молодий вчений, 2019. № 6 (70). С. 296–299.
3. Дибкова Л. М. Індивідуальний підхід у формуванні професійної компетентності майбутніх економістів : дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2006. 198 с.
4. Енциклопедія освіти / за ред.: В. Г. Кременя. Київ: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
5. Жирун О. А. Психологічні особливості розвитку комунікативної компетентності майбутніх редакторів у взаємодії з авторами : автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. Київ, 2006. 22 с.
6. Логвіненко В. Г. Використання технології інфографіки для візуалізації навчального контенту. Фізико- математична освіта: науковий журнал. Суми, 2018. Вип. 2 (16). С. 79–85.
7. Маркова А. К. Психология профессионализма. Москва: Наука, 1999. 199 с.
8. Масімова Л. Г. Візуальна грамотність в системі медіаосвіти. Ученые записки Таврического нац. у-та им. В. И. Вернадского. Симферополь, 2013. Т. 26 (65). С. 172–176.
9. Науково-освітній потенціал нації: погляд у XXI століття / авт. кол.: В. Литвин, В. Андрущенко, А. Гуржій та ін. Освіта і наука: творчий потенціал державо- і культуротворення. Кн. 2. Київ: Навчальна книга, 2004. 672 с.
10. Чаплак М., Котова С. Сучасні тенденції формування професійної компетентності майбутніх педагогів. Современные вопросы мировой науки, 2010. 258 с.
11. Ягупов В. В., Свистун В. І. Компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти. Наукові записки Національного університету «Києво-Могилянська академія». Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. Київ, 2007. Т. 71. С. 3–8.
Опубліковано
2019-10-23
Як цитувати
Микитів, О. М. (2019). УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ІЗ ВИДАВНИЧОЇ СПРАВИ ТА РЕДАГУВАННЯ ЗАСОБАМИ ІНФОГРАФІЇ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 52-55. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/553