РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ В ПРОЦЕСІ РОЗРОБКИ АЙДЕНТИКИ МАЙБУТНІМИ ФАХІВЦЯМИ З ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ

  • Т. І. Козелець
Ключові слова: дизайн-освіта, графічний дизайн, професійне становлення, айдентика, критичне мислення

Анотація

Статтю присвячено визначенню та обґрунтуванню розвитку критичного мислення у навчальному процесі при розробці айдентики майбутніми фахівцями з графічного дизайну. Визначено, що сучасна дизайн-освіта має стати фундаментом вдосконалення та розвитку критичного мислення молодого фахівця та сприяти вихованню інтелекту творчої та незалежної особистості. Розглянуто особливості підготовки фахівців з графічного дизайну. Установлено, що проблематика розвитку критичного мислення є актуальним питанням, особливо в інформаційно насиченому освітньому просторі, що постійно змінюється й трансформується. Попит на фахівців з графічного дизайну дає поштовх для вдосконалення підходів до підготовки молодих фахівців з дизайну, що мають бути конкурентоспроможні, здатні втілювати оригінальні ідеї, критично мислити, приймати нестандартні рішення. Виявлено специфіку діяльності графічного дизайнера. Наголошується на тому, що практичне завдання зі створення фірмового стилю має вагоме значення в процесі професійного становлення графічного дизайнера та наближає студента до реальних умов праці, формування авторського стилю, креативності, професіоналізму та критичного мислення. Обґрунтовано, що, виконуючи навчальне завдання зі створення фірмового стилю, студент учиться аналізувати, оцінювати результати попередніх напрацювань та свої. Результатом навчання через критичне мислення виступає особистісний розвиток студентів: вони перебудовують свій досвід, одержують нові знання та засоби розв’язання проблемних задач.

Посилання

1. Алексеев М. Н., Щедровицкий Г. П., Розин В. М., Непомнящая. Н. Г. Логика и педагогика. Москва: Касталь, 1993. 32 с.
2. Важеевская Н. Е. Гносеологические корни науки в системе школьного образования. Педагогика. 2002. № 4. С. 3-9.
3. Куленко М. Я. Основи графічного дизайну: підручник. Київ: Кондор, 2006. 489 с.
4. Лесняк В. Н. Графический дизайн (основы профессии). Москва: Индекс Маркет, 2011. 416 с.
5. Терно С. О. Історична освіта сьогодні: виклики і відповіді. Вісник Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. Серія: Філософія. Філософські перипетії. Харків, 2012. Вип. 45. С. 121-127.
6. Терно С. О. Теорія розвитку критичного мислення (на прикладі навчання історії): навч. посіб. Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2011. 105 с.
7. Тимоха С. Теоретичні основи розвитку критичного мислення студентів. Гуманізація навчально-виховного процесу. Слов’янськ, 2001. Вип. LV, част. ІІ. С. 52-57.
8. URL: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/gnvp/2011_55_2/8.pdf (дата звернення: 10.04.2019).
9. Титов В. П., Тягло А. В., Воропай Т. С. Критичне мислення: проблеми світової освіти ХХI ст. Вісник університету внутрішніх справ. 1999. Вип. 9. С. 418–421.
10. Тягло О. В. Критичне мислення: навч. посіб. Харків: Основа, 2008. 192 с.
11. Paul R. W. Critical Thinking: What Every Person Needs to Survive in a Rapidly Changing World. Rohnert Park, CA: Center for Critical Thinking and Moral Critique, Sonoma State Univ., 1990.
Опубліковано
2019-10-23
Як цитувати
Козелець, Т. І. (2019). РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ В ПРОЦЕСІ РОЗРОБКИ АЙДЕНТИКИ МАЙБУТНІМИ ФАХІВЦЯМИ З ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 92-95. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/562