Тест-опитувальник схильності до авантюрності (АВАНТ-1): результати апробації
Анотація
У статті розглядаються поняття «авантюра», «схильність до авантюрної поведінки (авантюрність)», презентовано результати розробки та апробації оригінальної україномовної версії авторського «Тест-опитувальника схильності до авантюрності (АВАНТ-1)». Методика спрямована на вивчення компонентів авантюрності, що належать до формально-динамічного та якісного рівня її континуально-ієрархічної структури. Тест-опитувальник діагностує: настановний, емоційний, когнітивний, конативний (поведінковий) компоненти схильності до авантюрності; риси особистості, що аранжують авантюрність; чутливість до авантюрних дій; загальний показник схильності до авантюрності. Здійснено апробацію оригінального психодіагностичного інструменту за усіма вимогами психометрії, підтверджено його теоретичний конструкт, доведена надійність і валідність.
Посилання
2. Анастази А. Психологическое тестирование / Анна Анастази, Сьюзан Урбина. – СПб. : Питер, 2001. – 688 с.
3. Ильин Е. П. Психология риска / Евгений Павлович Ильин. – СПб. : Питер, 2012. – 288 с.
4. Наследов А. Д Математические методы психологического исследования. Анализ и интерпретация данных: [учебное пособие] / Андрей Дмитриевич Наследов. – СПб. : Речь, 2004. – 392 с.
5. Санников А. И. Личностные факторы принятия решений / А. И. Санников // Наука і освіта. Спецвипуск «Психологія особистості: теорія, досвід, практика». – 2012. – №6/CVVII. – С. 162–166.
6. Санникова О. П. Феноменология личности: Избранные психологические труды / О. П. Санникова. – Одесса: СМИЛ, 2003. – 256 с.
7. Санникова О. П. Формально-динамические и качественные метахарактеристики индивидуальности / Ольга Павловна Санникова // Наука і освіта. – 2007. – № 6-7. – С. 30-33
8. Саннікова О. П. Схильність особистості до психологічного подолання суб’єктивно складних ситуацій / О. П. Саннікова // Наука і освіта. – Одеса, 2014. – № 9. – С. 42 – 49.
9. Melenchuk N. I. Subjective perceptions about the adventurism's characteristics / N. I. Melenchuk // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – 2015. – Part III(22), Issue 45. – Pp. 71–74.