Психологічні характеристики чинників агресивності підлітків з адиктивною поведінкою
Анотація
У статті розглянуто чинники, що впливають на агресивність підлітків з адиктивною поведінкою. Охарактеризовано сутність агресивності підлітків з адитивною поведінкою. Представлено погляди науковців щодо проблеми агресивності підлітків з адиктивною поведінкою. Висвітлено позиції вчених щодо чинників агресивності та проаналізовано класифікацію основних чинників агресивності підлітків з адиктивною поведінкою. Розкрито психологічний зміст та здійснено опис кожного з виокремлених груп чинників агресивності підлітків з адиктивною поведінкою: соціальні (мода, гроші, референтна група, рівень конфліктності, взаємини в сім’ї, шкільне середовище), медико-психологічні (спадковість, акцентуація характеру, органічні ураження мозку, хронічні захворювання, соматичні захворювання, гіперактивність, робота серцево-судинної системи), психологічні (відсутність соціальних інтересів, прагнення до самоствердження, незрілість особистої ідентифікації, фрустрація, ціннісні орієнтації) чинники.
Посилання
2. Болкун Т. А. Індивідуальні відмінності процесів ідентифікації та відособлення підлітків із неблагополучних сімей / Т. А. Болкун // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». – 2010. – № 2. – С. 61-65.
3. Кантарьова Н. В. Специфіка особистісних особливостей дітей підліткового віку з хронічними захворюваннями верхніх дихальних шляхів / Н. В. Кантарьова // Збірник матеріалів міжнародної науково-практичної конференції. – Одеса, 2014. – С. 47-50.
4. Кирилова О. О. Гіперактивна дитина / О. О. Кирилова, О. Е. Бєляєва. – Х. : Основа, 2018. – 176 с.
5. Коберник Л. О. Ціннісні орієнтації як чинник подолання конфліктних форм поведінки / Л. О. Коберник // Науковий часопис НПУ ім. М.П.Драгоманова. – К., 2007. – №17. – Ч.І. – С. 175-180.
6. Козловець М. А. Референтні структури як чинник соціальної ідентифікації особистості / М. А. Козловець, І. М. Захарченко // Вісник Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. – 2001. – Вип. 8. – С. 21-25.
7. Коломієць О. Агресивність особистості : вроджена і набута (спроба філософського аналізу) / О. Коломієць // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 78-82.
8. Комих Н. Г. Мода як соціальний феномен в сучасному соціокультурному дискурсі [Електронний ресурс] / Н. Г. Комих // Збірник наукових праць з гуманітарних дисциплін «Славута». – 2013. – Режим доступу : http://slavutajournal.com.ua/arxiv-nomeriv/slavuta-vipusk-4-5-2011/moda-yak-socialnij-fenomen-v-suchasnomusociologichnomu- diskursi/.
9. Котцова А. М. Причины и особенности воровства как формы девиации несовершеннолетних / А. М. Котцова // Вестник Бурятского государственного университета. – 2013. – Вып. 14. – С. 92–96.
10. Максимова Н. Ю. Соціально-психологічні проблеми насильства / Н. Ю.Максимова, К.Л. Мілютіна. – К., 2003. – 344 с.
11. Мельник Л. П .Психолого-педагогічні чинники агресивної поведінки девіантних підлітків / Л. П. Мельник, О. М. Чайковська // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. – 2012. – Вип. 18. – С. 146-153.
12. Мізерна О. О. Психологічні особливості прояву агресії у дітей підліткового віку : автореф. дис.. … канд. психол. наук : 19.00.07 / О. О. Мізерна. – Київ, 2005. – 24 с.
13. Мітічкіна О. О. Соціально-психологічні чинники підліткової агресивності / О. О. Мітічкіна, О. А. Перепелиця // Теоретичні і прикладні проблеми психології. – 2017. – № 1. – С. 189-197.
14. Оржеховська В.М. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх: навчально-методичний посібник / В.М. Оржеховська. – К.: ВІАН, 1996. – 352 с.
15. Почебут Л. Г. Социальная психология / Л. Г. Почебут, И. А. Мейжис. – СПб., 2010. – 672 с.
16. Рябой Є. Феномен психологічного захисту особистості у хворих на гіпертонію / Є. Рябой // Освіта регіону. Політологія. Психологія. Комунікації. – 2011. – Вип. 3. – С. 276.
17. Саннікова О. П. Співвідношення показників конфліктності та агресивності / О. П. Саннікова, Т. Ю. Ульянова // Наука і освіта. – 2014. – № 2. – С. 45-50.
18. Семикин В. В. Девиантное поведение детей и подростков в современных социокультурных условиях / В. В. Семикин. – Санкт-Петербург, 2013. – 183 с.