ЗАСТОСУВАННЯ ЗАСОБІВ СКІПІНГУ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ УЧНІВ СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Ключові слова: школярі, функціональний стан, форми занять, варіативні модулі, рівень складності

Анотація

У статті представлено обґрунтування програми занять з використанням засобів скіпінгу для підвищення функціональних можливостей організму учнів старшого шкільного віку. Програма занять з використанням скіпінгу включає в себе варіативний модуль «Скіпінг», який реалізовано в системі 20 уроків фізичної культури протягом третьої чверті; використання стрибків, ігор та естафет зі скакалкою у підготовчій, основній або заключній частинах уроків за іншими варіативними модулями навчальної програми; застосування засобів скіпінгу в режимі навчального дня учнів і в позакласній роботі з фізичного виховання (самостійні заняття, рухливі перерви, спортивні свята, змагання). Розподіл засобів скіпінгу для старшокласників здійснювався залежно від рівня володіння технікою стрибків через скакалку: для учнів, які не вміють стрибати або виконують нормативи стрибків через скакалку на низькому рівні; для учнів, які вміють стрибати і виконують нормативи стрибків на середньому і достатньому рівнях; для учнів, які виконують нормативи на високому рівні. Для першої групи були запропоновані вправи для засвоєння рухової дії і доведення її до ступеня навички, розвитку координації рухів рук і ніг у процесі стрибків через скакалку, зокрема і довгу. Другій групі були рекомендовані вправи, спрямовані на розвиток витривалості та швидкості й освоєння більш складних за координаційною структурою рухових дій. Третій групі були запропоновані різні за координаційною складністю стрибки. Ефективність застосування засобів скіпінгу визначалася приростом показників функціонального стану серцево-судинної і дихальної систем. У юнаків і дівчат 10 і 11 класів було виявлене значне зниження ЧСС, підвищення ЖЄЛ та функціональних проб Штанге і Генча. Отримані дані свідчать про можливість використання засобів скіпінгу у фізичному вихованні учнів старшого шкільного віку в різних формах занять.

Посилання

1. Бойко В.В., Карнюхина Л.А. Применение средств роуп-скиппинга для улучшения когнитивных функций детей школьного возраста. Ученые записки Орловского государственного университета. 2018. № 3 (80). С. 219–223.
2. Ващук Л.М. Характеристика напрямків фітнесу та рівень популярності її серед учнів старших класів. Инновационные направления рекреации, физической реабилитации и здоровьесберегающих технологий. Сборник статей VI международной научной конференции, 28–29 ноября 2013 года. Харьков – Белгород – Красноярск : ХГАФК, 2013. С. 14–20.
3. Касацкая Т.Е., Гейченко С.П. Использование средств роуп-скиппинга в физическом воспитании студентов. Физическая культура, спорт и здоровье: проблемы и пути их развития : Международная научно-практическая конференция, 17–18 января 2013 г. Чебоксары : ЧИЭМ «СПбГПУ», 2013. С. 72–74.
4. Качан О.А. Упровадження інноваційних технологій у фізкультурно-оздоровчу та спортивну діяльність закладів освіти : навчально-методичний посібник. Слов’янськ : Витоки, 2017. 138 с.
5. Кренделєва В.У. Вплив оздоровчого фітнесу на рівень фізичної підготовленості учнів старших класів. Молодий вчений. 2015. № 3 (2). С. 175–178. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ molv_2015_3(2)__42.
6. Круцевич Т. Концепция системы физического воспитания в общеобразовательных школах. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2015. № 2. С. 72–80.
7. Правдов М.А., Корнева М.А. Влияние занятий скиппингом на физическую подготовленность студентов. Ученые записки. 2010. № 7(65). С. 64–67.
8. Рибалко П., Гвоздецька С., Прокопова Л. Сучасні підходи до організації фізкультурно-оздоровчої роботи в закладах освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2016. № 3 (57). С. 340–347.
9. Холодова О., Кривчикова О., Долженко Л., Кузнецова Л., Шеверда Т. Використання новітніх фітнес-технологій у закладах загальної середньої освіти. Спортивний вісник Придніпров’я. 2019. № 3. С. 186–196. DOI: 10.32540/2071-1476-2019-3-186.
10. Ha A.S., Burnett A., Sum R., Medic N., Ng J.Y.Y. Outcomes of the Rope Skipping ‘STAR’ Programme for Schoolchildren. Journal of Human Kinetics. 2015. Volume 45. P. 233-240. DOI: 10.1515/hukin-2015-0024.
11. Krutsevich T., Pangelova N., Trachuk S. Control of Physical Preparedness of Schoolchildren Using Index Method. Journal of Physical Education and Sport. 2019. Vol. 19, issue 2. P. 1145–1152.
Опубліковано
2021-09-27
Як цитувати
Андрющенко, Т. Г. (2021). ЗАСТОСУВАННЯ ЗАСОБІВ СКІПІНГУ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ УЧНІВ СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Фізичне виховання та спорт, (1), 7-13. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2021-1-01