ВПЛИВ ЗАНЯТЬ ЧИРЛІДИНГОМ НА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК ДІВЧАТОК 6–7 РОКІВ

Ключові слова: засоби чирлідингу, програма, річна підготовка, фізичний розвиток, дівчата

Анотація

Чирлідинг – відносно молодий вид спорту, який уже встиг заявити про себе на міжнародній спортивній арені. Засоби і методи, які застосовуються у процесі підготовки в цьому виді спорту, дозволяють гармонійно розвивати людину як у технічному, так і у фізичному плані. Діти, які розпочинають заняття цим видом спорту, поступово освоюють широкий арсенал різноманітних навичок і належним чином удосконалюють свій фізичний розвиток. Мета – встановити ефективність підготовки дівчат 6–7 років на основі впливу засобів та методів програми підготовки в чирлідингу на рівень їхнього фізичного розвитку. Матеріал та методи. Дослідження проводилося за участю 21 дівчини 6–7 років, які розпочали заняття із чирлідингу. Досліджувані упродовж року виконували навантаження, зумовлені традиційною програмою підготовки в чирлідингу для етапу початкової підготовки першого року. Зміст програми підготовки в чирлідингу для етапу початкової підготовки включає вправи, спрямовані на розвиток різних фізичних якостей дітей із пріоритетом силових, координаційних та гнучкості. Обсяг річного навантаження становить 144 години, які пропорційно розподілені в мікроциклах, кожен із яких складається із трьох тренувальних занять. На початку та після завершення дослідження визначався рівень їхнього фізичного розвитку на основі загальноприйнятих тестів та методик. Результати. Статистично значущими (p ≤ 0,05–0,001) після завершення дослідження виявилися зміни показників зросту дівчат (1,7%), обводу грудної клітки (4,3%), сили кисті правої руки (10,5%), силового індексу (10,6%), ЧСС (6,6%), життєвої ємності легень (4%), результатів проби Руф’є (29,8%). Тенденції до покращення (p > 0,05) було встановлено в результатах оцінки маси тіла (0,5%), індексу Кетле (4%) та Піньє (0,5%), сили кисті лівої руки (8,5%) і життєвого індексу (3,6%). Висновки. Засоби та методи чирлідингу сьогодні є актуальними в роботі з дітьми для покращення рівня їхнього фізичного розвитку. Їх застосування дає змогу якісно впливати як на соматометричні, так і на фізіометричні показники, отже, належне фізичне формування організму дитини.

Посилання

1. Айвазова Е.С. Чирлидинг – инновационный вид спорта в преподавании физической культуры в СКАГС. Физическая культура, спорт и туризм: сегодня и завтра : материалы VIII Международной научно-практической конференции. Ростов-на-Дону, 2005.
2. Бобырь А.П. История развития черлидинга. Анализ видов одежды для черлидеров. Сборник научных статей по итогам II Всероссийской научно-практической конференции студентов, магистрантов и аспирантов. Санкт-Петербург : СПбГУСЭ, 2013. С. 34–36.
3. Боляк А.А., Боляк Н.Л. Вплив занять чирлідингом на формування лідерських якостей студентів вищих навчальних закладів. Спортивна наука України. 2016. № 2 (72). С. 61–67.
4. Вікові особливості системи дихання. Оцінка функціонального стану дихальної системи дітей та підлітків. Практичне заняття. 2019. URL: https://www.lnu.edu.ua/life-safety/wp-content/uploads/2019/09/OZDSH_PR-2-2019.pdf.
5. Голян М.В. Сучасні тенденції розвитку черлідингу в Україні. Матеріали ХIV Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених. Суми : СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2016. № 2. С. 91–94.
6. Житько А.Н. Черлидинг – неотъемлемый атрибут повышения зрелищности на соревнованиях и истоки его зарождения. Мир спорта. 2008. № 11. С. 36–38.
7. Зинченко И.А., Луценко Л.С., Бодренкова И.А. Особенности построения тренировочного процесса спортсменов в черлидинге на этапе специализированной базовой подготовки. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2009. № 3. С. 52.
8. Кедровський Б.Г., Маляренко І.В., Ромаскевич Ю.О. Ефективність використання проби Руф’є під час розподілу учнів на групи для занять фізичною культурою. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць Волинського національного університету імені Лесі Українки. Луцьк, 2012. № 4 (20). С. 280–285.
9. Причины снижения интереса студентов к занятиям физической культурой и спортом / В.Л. Кондаков и др. Физическое воспитание студентов. 2015. № 1. С. 22–31.
10. Коротаева О.В. Черлидинг: методические указания к практическим занятиям для студентов всех специальностей. Мурманск : МГТУ, 2009.
11. Крекотіна Т.М., Безрядіна Н.Л. Черліденг. 2014. URL: https://zpo.ucoz.ua/Programu_/Fizkylt_sport/cherlideng.pdf.
12. Паныч Р.Б., Петровский С.С., Огурцов Д.А. Чирлидинг как профессиональный вид спорта: события прошлого и проблемы настоящего. Молодой ученый. 2019. № 38 (276). С. 187–190.
13. Тимофеева О.В. Черлидинг как новая форма двигательной активности. ОНВ. 2008. № 5 (72).
14. Українець С.О., Романюк В.Л., Особливості адаптаційного потенціалу студентів Рівненщини. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія і педагогіка». 2014. № 30. С. 117–122. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2014_30_26.
15. Харчі інфо. Індекс маси тіла для дітей. 2017. URL: https://harchi.info/health/calculators/indeks-masytila-dlya-ditey.
16. Шиян О.В. Історичні аспекти становлення та розвитку черлідингу у світі та Україні. Спортивний вісник Придніпров’я. 2013. № 2. С. 196–199.
17. Шушпанова Ю.В. Черлідинг як дієва форма підвищення рухової активності студентів у період навчання у ВНЗ. Педагогіка та психологія. 2017. № 58. С. 71–78.
Опубліковано
2021-11-04
Як цитувати
Чучукало, А. Р., Бубела, О. Ю., & Руденко, Р. Є. (2021). ВПЛИВ ЗАНЯТЬ ЧИРЛІДИНГОМ НА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК ДІВЧАТОК 6–7 РОКІВ. Фізичне виховання та спорт, (2), 77-84. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2021-2-11