ЗМІНА РІВНЯ РОЗВИТКУ ОКРЕМИХ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ПІД ВПЛИВОМ ТАНЦЮВАЛЬНИХ ВПРАВ

Ключові слова: фізичне виховання, дошкільники, рухові якості, танцювальні елементи, показники

Анотація

У статті розглядається ефективність застосування танцювальних вправ в освітньому процесі дітей старшого дошкільного віку. Мета дослідження – визначити вплив танцювальних елементів на рівень розвитку окремих фізичних якостей у дітей 5–6 років. Матеріал і методи: у дослідженні брали участь 103 вихованці віком 5–6 років одного з закладів дошкільної освіти м. Харкова, які були розподілені в експериментальні та контрольні групи. Під час проведення дослідження застосовувалися такі методи, як теоретичний аналіз й узагальнення науково-методичної літератури, педагогічне тестування, педагогічний експеримент та методи математичної статистики. Результати дослідження. Рівень розвитку гнучкості дітей 5–6 років оцінювався за виконанням таких вправ: нахил тулуба вперед з положення сидячи та згинання стопи; координаційні здібності оцінювалися за утриманням статичної рівноваги та човниковим бігом 3х10 м. Наведено порівняння показників розвитку фізичних якостей у статевому, віковому аспектах із відповідними нормами до та після застосування в освітньому процесі танцювальних вправ. Порівнюючи дані рухових здібностей дітей старшого дошкільного віку експериментальних і контрольних груп після застосування танцювальних елементів, необхідно зазначити, що результати дошкільників експериментальних груп достовірно підвищилися, порівняно з показниками дітей контрольних груп. Аналіз результатів рівня розвитку фізичних якостей дітей 5–6 років експериментальних і контрольних груп щодо статі та віку після експерименту виявив, що тенденція залишилася такою ж, як і до експерименту: рівень розвитку координаційних здібностей вищий у хлопчиків, а гнучкості – у дівчаток. Із віком відбувається підвищення показників досліджуваних фізичних якостей. Покращення результатів дошкільників експериментальних груп позитивно позначилося на оцінці, яка підвищилася на 1 бал у всіх контрольних вправах. Висновки. Підвищення рівня розвитку досліджуваних рухових якостей підтверджує ефективність запропонованих вправ та дозволяє рекомендувати інструкторам із фізичного виховання вдосконалювати процес фізичного виховання в дошкільних закладах завдяки включенню до змісту занять танцювальних елементів.

Посилання

1. Вільчковський Е.С., Денисенко Н.Ф., Шевченко Ю.М. Інтеграція рухів і музики у фізичний розвиток дітей старшого дошкільного віку : навчально-методичний посібник. Тернопіль : Мандрівець, 2011. 128 с.
2. Котляр Т.В. Вплив занять з плавання на психоемоційний стан дітей дошкільного віку. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення : матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Харків, 20 травня 2016 р. Харків : ХДАФК, 2016. С. 86–92.
3. Фізичне виховання дітей дошкільного віку як основа формування здоров’я сучасного суспільства / А.П. Кошель та ін. Грааль науки. 2021. № 5. С. 277–284. DOI: 10.36074/grail-of-science.04.06.2021.050.
4. Кулік Н.А., Масляк І.П. Динаміка фізичного стану дітей старшого дошкільного віку під впливом занять із пріоритетним використанням засобів легкої атлетики. Слобожанський науково-спортивний вісник. Харків : ХДАФК, 2013. № 5. С. 147–150.
5. Максимів О.М. Впровадження здоров’язбережувальних освітніх технологій для оптимізації рухової активності дітей дошкільного віку. Молода спортивна наука України : зб. тез доповідей. Львів, 2017. Вип. 21. С. 113.
6. Мартиненко О.В. Методика хореографічної роботи з дітьми старшого дошкільного віку : навчальний посібник. Донецьк : ТОВ «Юго-Восток, Лтд», 2009. 156 с.
7. Міхайлович М.М., Чорнокоза Л.В. Чинники використання вправ спортивного характеру в фізкультурно-оздоровчій роботі сучасного дошкільного закладу. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. Харків, 2009. № 8. С. 104–107.
8. Пєхарєва С.В. Формування здорового способу життя у дітей дошкільного віку. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. Харків, 2012. № 1. С. 84–89.
9. Сергієнко Л.П. Тестування рухових здібностей школярів : навчальний посібник. Київ : Олімпійська література, 2001. 440 с.
10. Слабінська К.А., Мамешина М.А. Рівень фізичного здоров’я дітей старшого дошкільного віку. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення : матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Харків, 22 травня 2017 р. Харків : ХДАФК, 2017. С. 149–159.
11. Старченко А.Ю. Оптимізація фізкультурної освіти старших дошкільнят на основі застосування засобів дитячого фітнесу : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02. Дніпропетровськ, 2015. 20 с.
12. Тарасова Т.А. Контроль физического состояния детей дошкольного возраста : методические рекомендации для руководителей и педагогов ДОУ. Москва : Сфера, 2006. 176 с.
13. Чеверда А.О. Передумови залучення дітей старшого дошкільного віку до занять дитячим фітнесом з елементами спортивних танців. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2019. № 2. С. 87–92.
14. Я у Світі. Програма розвитку дитини від народження до шести років / О.П. Оксьонова та ін. ; наук. кер. О.Л. Кононко. Київ : ТОВ «МЦЕФЕР-Україна», 2019. 488 с.
15. pedsovet.org/core/file/get/id/6001.
Опубліковано
2022-04-18
Як цитувати
Кузьменко, І. О. (2022). ЗМІНА РІВНЯ РОЗВИТКУ ОКРЕМИХ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ПІД ВПЛИВОМ ТАНЦЮВАЛЬНИХ ВПРАВ. Фізичне виховання та спорт, (4), 46-51. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2021-4-06
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ