СТАВЛЕННЯ БАТЬКІВ МОЛОДШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У СІЛЬСЬКІЙ МІСЦЕВОСТІ

Ключові слова: фізичне виховання, дошкільники, навчально-виховний процес, екологічні умови, середовище проживання

Анотація

У статті наведено результати анкетного опитування батьків дітей дошкільного віку, які відвідують заклад дошкільної освіти в сільській місцевості. Виявлено, що рівень залученості дітей до спеціально організованих форм фізичного виховання є низьким (21,1%). Натомість діти займаються різними видами діяльності, що не пов’язані з руховою активністю: конструюванням, ліпленням, музично-ритмічною діяльністю, переглядом телепередач, іграми на електронних гаджетах тощо. Під час прогулянок 63,2% дітей грають у рухливі та спортивні ігри. Така ситуація може пояснюватися спортивними традиціями у сім’ї, точніше їх відсутністю. Опитування батьків показало, що 73,8% з них не займаються або не займалися спортом та не мають спортивних розрядів. При цьому 89,5% опитаних визнають важливість дотримання здорового способу життя всіма членами сім’ї. Серед головних факторів здорового способу життя батьки називають: достатнє перебування на свіжому повітрі, заняття фізичними вправами, сприятливу психологічну атмосферу та повноцінний сон, дотримання режиму дня та гігієнічні фактори, загартовування. Велику роль у зміцненні та збереженні здоров’я дітей респонденти відводять закладу дошкільної освіти, який відвідують їхні діти. Більшість батьків задоволені організацією роботи дошкільної установи за такими показниками: доброзичливе ставлення до дітей, турбота про здоровий спосіб життя дітей, висока якість підготовки до школи, якісне харчування, достатня матеріально-технічна база, індивідуальний підхід до дитини. Загалом рівень організації фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільній установі можна охарактеризувати як задовільний. У ЗДО використовуються різні форми організації освітнього процесу з фізичного виховання. При цьому причинами низької залученості дітей до рухової активності можуть бути: недостатній рівень організації фізичного виховання в сім’ї, соціально-економічні умови життя родини, відсутність фізкультурно- оздоровчих груп, які б зацікавили дитину, в регіоні проживання тощо.

Посилання

1. Вінтоняк О.В. Технологія формування психофізичного здоров’я у дітей старшого дошкільного віку в процесі фізичного виховання : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02. Івано-Франківськ, 2015. 20 с.
2. Конох О.Є. Застосування засобів спортивних ігор у процесі фізичного виховання дітей старшого дошкільного віку. Вісник Запорізького національного університету. Фізичне виховання та спорт. 2018. № 1. С. 10–15. URL: http://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/777
3. Круцевич Т.Ю. Розвиток морального складника особистості старших дошкільників у процесі організованої рухової активності. Спортивний вісник Придніпров’я. 2015. № 2. С. 98–102.
4. Лахно О.Г. Інноваційні технології розвитку психомоторних здібностей у фізичному вихованні дітей 2–5 років життя : автореф. дис. … канд. наук із фіз. виховання і спорту : 24.00.02. Київ, 2013. 23 с.
5. Пангелова Н.Є. Теоретико-методичні засади формування гармонійно розвиненої особистості дитини дошкільного віку в процесі фізичного виховання : автореф. дис. … докт. наук із фіз. виховання і спорту : 24.00.02. Київ, 2014. 39 с.
6. Пангелова Н.Є., Рубан В.Ю. Сучасні підходи до організації фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями початкових класів сільських загальноосвітніх шкіл. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2017. № 3. С. 93–97.
7. Полякова А.В. Організаційно-методичні засади рухового режиму дітей 3–4 років у дошкільних закладах різного типу : автореф. дис. … канд. наук із фіз. виховання і спорту : 24.00.02. Дніпропетровськ, 2015. 22 с.
8. Аналіз показників фізичної підготовленості та здоров’я дітей 7 років, які мешкають в різних соціально-економічних й екологічних умовах / Т.В. Сидорчук та ін. Спортивний вісник Придніпров’я. 2014. № 2. С. 151–155.
9. Старченко А.Ю. Оптимізація фізкультурної освіти дошкільнят на основі застосування засобів дитячого фітнесу : дис. … канд. наук із фіз. виховання і спорту : 24.00.02. Дніпропетровськ, 2015. 224 с.
10. Тупчій Н.О. Режим рухової активності дітей 5–6 років із різним рівнем фізичного стану : автореф. дис. … канд. наук із фіз. виховання і спорту : 24.00.02. Київ, 2001. 14 с.
11. Hessler K. Physical activity behaviors of rural preschoolers. Pediatric nursing. 2009. Vol. 35 (4). P. 246–253.
12. Joens-Matre R.R. et al. Rural-Urban differences in physical activity, physical fitness, and overweight prevalence of children. The Journal of Rural Health. 2008. Vol. 24. P. 49–54.
13. McCarthy K. et al. Urban-Rural Differences in Cardiovascular Disease Risk Factors: A Cross-Sectional Study of Schoolchildren in Wuhan, China. Plos One. 2015. Vol. 10 (9).
14. Physical activity within rural families of overweight preschool children: a pilot. The Free Library. 2014. URL: https://www.thefreelibrary.com/Physical+activity+within+rural+families+of+overweight+preschool...-a0201712844
Опубліковано
2022-04-18
Як цитувати
Мацола, К. В. (2022). СТАВЛЕННЯ БАТЬКІВ МОЛОДШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У СІЛЬСЬКІЙ МІСЦЕВОСТІ. Фізичне виховання та спорт, (4), 59-64. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2021-4-08
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ