ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОЦЕСУ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ СУЧАСНИМИ ФІТНЕС-ТЕХНОЛОГІЯМИ
Анотація
На сьогодні перспективним напрямом у вирішенні проблеми підвищення ефективності процесу фізичного виховання підростаючого покоління є використання в цьому процесі таких видів спортивної діяльності, як Тай-КІК, який користується великою популярністю серед молоді. В учнів старшого шкільного віку простежується тенденція до зниження бажання займатися фізичними вправами, особливо на уроках фізичної культури. Тому слід розширювати секційні заняття, на яких учням надається можливість займатися тими спортивними вправами, які їм цікаві, від яких вони отримують задоволення. Мета дослідження – розробити та апробувати програму фізичного виховання школярів із використанням засобів Тай-КІК для підвищення рівня їхнього фізичного стану. Об’єкт дослідження – процес фізичного виховання. Методи дослідження – аналіз та узагальнення літературних джерел за темою дослідження, педагогічні спостереження, методи оцінки функціонального стану серцево-судинної системи і системи зовнішнього дихання, методи математичної статистики. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел (проведено пошук інформації та з’ясування обґрунтованості наукової проблематики дослідження); педагогічне тестування (встановлено показники функціонального стану серцево-судинної системи і системи зовнішнього дихання); методи математичної статистики (використано для опрацювання емпіричних даних на етапах дослідження). Результати дослідження. На початковому етапі дослідження вихідні значення показників фізичного стану дівчат старшого шкільного віку досліджуваних груп не мали статистично вірогідної різниці. Під впливом впровадження програми із застосуванням засобів Тай-КІК прикінцеві результати тестування функціонального стану серцево-судинної системи відповідали високому і середньому рівням, функціонального стану системи зовнішнього дихання класифікувалися як вище за середній й середній. Висновки. Доведено, що використання засобів Тай-КІК в процесі фізичного виховання дівчат старшого шкільного віку сприяло істотній оптимізації функціонального стану серцево-судинної системи і системи зовнішнього дихання та фізичного стану обстежених школярок. Результати дослідження рекомендовані для практичного використання в системі фізичного виховання дітей шкільного віку.
Посилання
2. Griban G. et al. Formation of the Students’ Volitional Qualities in the Process of Physical Education. 2020. International Journal of Human Movement and Sports Sciences. № 8(6). P. 505–517.
3. Janssen I., LeBlanc A. G. Systematic review of the health benefits of physical activity and fitness in school-aged children and youth. International journal of behavioral nutrition and physical activity. 2010. Т. 7. № 1. P. 1–16.
4. Karpov V. Y. et al. Modern approaches to preventing drug addiction by means of physical activity and sports. Biology and Medicine. 2015. Т. 7. № 5. P. 1–4.
5. Laureano J. et al. Effects of marginalization on school physical education programs: A literature review. Physical Culture and Sport. Studies and Research. 2014. Т. 64. № 1. С. 29–40.
6. Rickwood G. School culture and physical activity: a systematic review. Canadian Journal of Educational Administration and Policy. 2013. № 143. P. 88–96.