ВПЛИВ ЗАСТОСУНКА ASICS RUNKEEPER НА ПОЛІПШЕННЯ ПОКАЗНИКІВ ВИТРИВАЛОСТІ СТУДЕНТІВ

Ключові слова: ASICS RUNKEEPER, Run of the Day, витривалість, студент

Анотація

У статті досліджено вплив мобільного додатка ASICS RUNKEEPER на розвиток витривалості у студентів. Мета роботи – дослідити вплив мобільного додатка ASICS RUNKEEPER на показники витривалості у студентів. Для вирішення поставленої мети використовувалися такі методи дослідження: аналіз та узагальнення літературних джерел; вимірювалися показники ЧСС у спокої, VO2 Max, біг 5 км і 10 км; методи математичної статистики. Застосунок ASICS RUNKEEPER пропонує різноманітні тренувальні плани, адаптовані до різних рівнів фізичної підготовки та цілей. Комплексна програма Run of the Day є однією з них. Виявлено, що до основних методичних підходів до розвитку витривалості належать: поступове збільшення тривалості фізичних зусиль, інтервальний тренінг, пірамідальний тренінг, довгі постійні тренування, функціональний тренінг, темповий біг, кроси та тренування на пересічній місцевості, вправи на загальну фізичну підготовку. Після завершення експерименту відзначено позитивну динаміку досліджуваних показників в обох групах. Однак в ЕГ вони є дещо вищими. Окрім того, студенти ЕГ у ході експерименту виявляли більшу зацікавленість, залучали друзів, що також є важливим чинником. Отже, ASICS RUNKEEPER має значний позитивний вплив на витривалість студентів завдяки комплексному відстеженню, персоналізованим тренувальним планам, мотиваційним інструментам та підтримці спільноти. Використовуючи ці функції, студенти можуть залишатися мотивованими, контролювати свій прогрес і постійно покращувати витривалість.

Посилання

1. Ахтямова А.Ф., Гнилицька О.А. Вплив сучасних гаджетів на фізичну культуру. Алея науки. 2019. Т. 1. С. 652–654.
2. Бурла А.О. Удосконалення витривалості бігунів на середні дистанції. Інноваційні технології в системі підвищення кваліфікації фахівців фізичного виховання і спорту : тези доповідей VІ Міжнародної науково-методичної конференції. Суми : СумДУ, 2019:75–77.
3. Чайка Є.І., Козіна Ж.Л., Коробейник В.А., Базилюк Т.А. Індивідуальна структура психофізіологічних функцій у зв’язку зі змагальною діяльністю в паралімпійському спринті на прикладі висококваліфікованого студента з порушеннями зору. Здоров’я, спорт, реабілітація. 2018. 4(1):96–107.
4. Чупрун Н., Шульга М. Оптимізація рухової активності студентської молоді з використанням мобільного додатку ASICS RUNKEEPER в умовах дистанційного навчання. Теорія і практика фізичної культури і спорту. 2023. 110–116. https://doi.org/10.31470/2786-6424-1/2023-110-116
5. Єфремова А.Я., Черніна С.М., Дорош М.І. Оптимальний руховий режим як фактор зміцнення здоров’я студентської молоді : конспект лекцій. Харків : УкрДУЗТ, 2019. 64 с.
6. Гейтенко В.В., Сорокін Ю.С. Організаційно-педагогічні умови застосування технологій дистанційного навчання зі студентами спеціальності «Фізична культура і спорт». Теорія і методика професійної освіти. 2020 Випуск 29. Vol. 1. P. 93–97. DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/29-1.18
7. Грибан Г.П. Життєдіяльність та рухова активність студентів. Життєдіяльність. Житомир : Рута, 2009. 593 с.
8. Коломейцева Є.Б., Гоберман Н.Х. Підвищення мотивації студентів до здорового способу життя на основі використання фітнес-браслетів. Основи безпеки життєдіяльності. 2019. № 2. С. 3–5.
9. Національна стратегія з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/42/2016#n14
10. Носко М.О., Воєділова О.М., Гаркуша С.В., Носко Ю.М. Фізична активність та фізичні вправи як необхідна умова здоров’я. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 151(2). С. 44–51.
11. Перекопський С., Порохненко О. Вплив рухової активності на емоційний стан студентів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2016. № 3. С. 246–253.
12. Первухіна П., Петричук П. Причини низької фізичної активності студентської молоді. Молодий вчений. 2021. № 12(100). С. 123–126.
13. Почерніна А., Почерніна. М., Селіванов Є. Особливості розвитку витривалості у студентів першого курсу. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2014. 18(6):48–52. https://doi.org/10.6084/m9.figshare.1004094
14. Редькіна М.А. Особливості індивідуальної рухової активності студентів педагогічних спеціальностей. Карпатська гірська школа. 2019. № 21. С. 78–82.
15. Семенченко П.І., Родіонова Д.Ф. Використання технології Інтернету речей у спорті та фізичній культурі. Розумні гаджети для спорту. Постулат. 2017. № 5–1(19). С. 63.
16. Собко І.М., Коробейник В.А. Коробейник В.А., Ткаленко А.В. Медико-біологічні засоби відновлення в спорті у підготовці юних спортсменів. Технології збереження здоров’я, реабілітації та фізичної терапії : збірник статей ХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 26–27 листопада 2020 р. Харків – Торунь, 2020. С. 193–198.
17. Cushion, C, Townsend, RC. (2019) Technology-enhanced learning in coaching: A review of literature. Educational Review, 71(5), 631–649. https://doi.org/10.1080/00131911.2018.1457010
18. Fanning J, Mullen SP, McAuley E. Increasing physical activity with mobile devices: a meta-analysis. J Med Internet Res. 2012;14(6):e161. doi: 10.2196/jmir.2171.
19. Gorman T, Syrjä T, Kanninen M. There is a world elsewhere: Rehearsing and training through immersive telepresence. Theatre, Dance and Performance Training. 2019. 10(2), 208–226.
20. Sargent J, Casey A. Flipped learning, pedagogy and digital technology: Establishing consistent practice to optimise lesson time. European Physical Education Review. 2020. 26(1), 70–84. https://doi.org/10.1177/1356336X19826603
21. Stephens J, Allen J. Mobile phone interventions to increase physical activity and reduce weight: a systematic review. J Cardiovasc Nurs. 2013;28(4):320–329. doi: 10.1097/JCN.0b013e318250a3e7
22. Stevinson C, Hickson M. Exploring the public health potential of a mass community participation event. J Public Health (Oxf). 2014; 36(2): 268–274. doi: 10.1093/pubmed/fdt082.
23. Stoa EM, Helgerud J, Ronnestad BR, Hansen J, Ellefsen S, Storen O. Factors influencing running velocity at lactate threshold in male and female runners at different levels of performance. Front Physiol. 2020. 11:585267. doi: 10.3389/fphys.2020.585267
24. West JH, Hall PC, Hanson CL, Barnes MD, Giraud-Carrier C, Barrett J. There’s an app for that: content analysis of paid health and fitness apps. J Med Internet Res. 2012; 14(3):e72. doi: 10.2196/jmir.1977.
25. Training. Find new ways to challenge yourself with a variety of training methods and techniques.https://runkeeper.com/cms/blog/training/
26. How does the Runkeeper Go subscription help you elevate your running routine? https://runkeeper.com/cms/blog/training/
27. Ten Running Benefits You Feel Within a Week. https://runkeeper.com/cms/start-running/ten-runningbenefits-you-feel-within-a-week/
Опубліковано
2024-09-26
Як цитувати
Чупрун, Н. Ф., & Шульга, М. П. (2024). ВПЛИВ ЗАСТОСУНКА ASICS RUNKEEPER НА ПОЛІПШЕННЯ ПОКАЗНИКІВ ВИТРИВАЛОСТІ СТУДЕНТІВ. Фізичне виховання та спорт, (2), 42-49. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2024-2-07
Розділ
РОЗДІЛ I. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ