МОТИВАЦІЯ ТА СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ДО ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
Анотація
В основу аналізу покладено критерії, пов’язані із твердженням, що сьогодні різко знизився інтерес студентської молоді до фізичного виховання, здорового способу життя і всього того, що пов’язане із заняттями фізкультурно-масовою та спортивно-оздоровчою діяльністю. Основною проблемою сучасної системи вищої освіти є пошук оптимальних шляхів підготовки конкурентоздатних спеціалістів. На основі аналізу результатів анкетування визначено ставлення студентів до фізичного виховання і здорового способу життя. Встановлено, що 69,35% опитаних студентів позитивно ставляться до здорового способу життя. Також позитивно ставляться, але не дотримуються (не долучилися до цього процесу) – 30,65%. У результаті дослідження встановлено, що позитивне ставлення студентів до здорового способу життя нижче, ніж позитивне ставлення до фізичного виховання. Більшість студентів, 68,8% відзначили, що у них немає шкідливих звичок. Позитивне ставлення до фізичного виховання спостерігається у 84,8% опитаних студентів; «скоріше позитивне, ніж негативне» – у 15,2%. Вважають себе фізично активними та займаються у спортивних секціях – 23,4%, а тих, хто займаються лише на заняттях у межах навчальної програми, – 37,7%. Задоволених власним рівнем фізичної підготовленості – 40,7%, незадоволених – 59,4%. Результати дослідження не підтверджують даних про те, що зараз спостерігається суттєвий спад інтересу і рівня мотивації студентів до здорового способу життя та фізичного виховання. Для залучення більшої кількості студентів до здорового способу життя, підвищення інтересу і мотивації до занять різними видами спортивно-оздоровчої діяльності, необхідно впровадити в навчальний процес сучасні інноваційні навчальні програми, реалізовувати принцип індивідуального підходу (враховувати побажання та фізичні можливості студентів), проводити різноманітні спортивно-масові заходи та оновлення матеріально-технічної бази навчального закладу.
Посилання
2. Виленский М.Я., Соков Г.М. Основные сущностные характеристики педагогической технологии формирования физической культуры личности. Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. 2001, №3. С. 2–7.
3. Грибан Г.П. Передумови створення методичної системи фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів. Слобожанський науково-спортивний вісник. Харків: ХДАФК. 2014. № 2 (40). С. 67–71.
4. Гринько В. М. Заняття аеробного характеру та їх можливий вплив на рівень загальної та спеціальної витривалості студентів. Науковий часопис. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Київ. 2015. № 12(67)15. С. 42–45.
5. Дичек Т. А. Особенности мотивационно-ценностного отношения студентов к занятиям физической культурой. URL: www.rusnauka.com/21 NNP 2010/Sport/70719.doc.htm.
6. Зубалій Н.Д. Зміст і структура становлення студентів до навчання. Теоретико-методологические проблемы совершенствования психологической подготовки менеджеров. Київ, 2000. С. 108–109.
7. Луценко Л.С., Сутула А.В., Шутєєв В.В., Батєєва Н.П., Мельничук Д.Р. Зміни ставлення студентів до фізкультурно-спортивної діяльності та до оцінки власного здоров’я за період їх навчання у вищому навчальному закладі. Слобожанський науково-спортивний вісник. Харків: ХДАФК. 2014. № 5(43). С. 35–40.
8. Мунтян В.С. Мотиваційно-ціннісне ставлення студентів до здорового способу життя і фізичного виховання. Науковий часопис.НПУ ім. М. П. Драгоманова. Київ. 2013. № 5(30)13. С. 108–113.
9. Сергієнко Л.П. Формування активної свідомості студенток щодо потреби у ведені здорового способу життя. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. Зб. наук. пр. / за ред. Єрмакова С.С. Харків : ХХПІ, 2003. № 16. С. 69–73.