ВПЛИВ ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНИМ ВИХОВАННЯМ НА БІОЛОГІЧНИЙ ТА РУХОВИХ ВІК СТУДЕНТОК
Анотація
Виявлено, що останнім часом в Україні серед студентської молоді простежується тенденція до зниження рівня здоров’я: збільшується кількість студенток, віднесених до спеціальної медичної групи, відзначається виражене зниження рівня фізичної підготовленості, функціонального стану провідних фізіологічних систем, зростання гострої і хронічної захворюваності. Нами підтверджено результати інших дослідників про те, що біологічний та руховий вік студентів майже в два рази перевищують їхній паспортний вік. Причинами цього є недостатня рухова активність протягом навчання у вищих навчальних закладах, зниження кількості навчальних годин з фізичного виховання, спосібі життя студентів. Проаналізовано ступінь позитивного впливу занять фізичним вихованням у ВНЗ на показники біологічного і рухового віку студенток. Наведено можливість використання методики Ю.М. Вавілова, яка дозволить викладачеві фізичного виховання визначати рухові можливості студентів, з урахуванням внеску кожної фізичної якості, і здійснювати коректування навчально-тренувального процесу.
Посилання
2. Вавилов Ю.Н. Проверь себя (к индивидуальной системе самосовершенствования человека) / Ю.Н. Вавилов, Е.А. Ярыш, Е.П. Кокорекина // Теория и практика физической культуры. – 1997. – №9. – С. 58-63.
3. Войтенко В.П. Здоровье здоровых / В.П. Войтенко. – К., 1991. – 248 с.
4. Гурєєва А.М. Диференційований підхід у дозуванні фізичних навантажень у процесі фізичного виховання студенток різного рухового віку: автореф. дис. … канд. наук з фіз. вих. та спорту: 24.00.02 / А.М. Гурєєва. – Дніпропетровськ, 2014. – 23 с.
5. Захаріна Є.А. Організаційні умови вдосконалення фізичного виховання у вищому закладі освіти / Є.А. Захаріна // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2007. – №1. – С. 64–67.
6. Комлева М.Н. Двигательный возраст как важнейшее звено индивидуальной коррекции физических качеств [Электронный ресурс] / М.Н. Комлева, Н.Б. Пястолова. – Режим доступа: http://conf-v.narod.ru/Koml.pdf
7. Організація навчального процесу з фізичного виховання студентів в умовах реформування вищої освіти в Україні / А.В. Магльований, О. Кунинець, Л. Стрельбицький, О. Новицький // Вісник Прикарпатського університету. – Івано-Франківськ-Микуличин, 2007. – №5. – С. 88-91.
8. К вопросу об использовании показателя «биологический возраст» в качестве критерия уровня здоровья студентов / Т.Г. Моргалева, Ю.Н. Моргалев, Т.А. Золотарева, С.Ю. Моргалев та ін. // Валеология. – 2003. – №1. – С. 41-47.
9. Присяжнюк С. Критерії визначення біологічного віку, самооцінки здоров’я і патологічного індексу студентів НАУ / С. Присяжнюк, Ю. Кривенко // Фізичне виховання в школі. – 2007. – №4. – С. 52-55.
10. Комплексная инновационная методика тестирования физических кондиций студентов технического университета / П.Г. Сыманович, И.В. Бельский, В.С. Журович, В.В. Драчевский // Сучасна стратегія та інноваційні технології фізичного вдосконалення студентської молоді (в традиціях науково-педагогічної школи ОНПУ). – Одесса, 2010. – С. 368-372.
11. Футорный С.М. Проблема дефицита двигательной активности студенческой молодежи / С.М. Футорный // Физическое воспитание студентов. – 2013. – №3. – С. 75-79.
12. Хоружев А.Г. Физическая и функциональная подготовленность – «двигательный возраст» юношей-первокурсников медицинского университета по данным тестирований 2014 года / А.Г. Хоружев // Образование и наука в современных условиях. – Чебоксары, 2015. – С. 151-154.
13. Биологический возраст и темпы старения студентов с разным уровнем двигательной активности / Е.В. Церковная, А.Л. Нефедова, В.Н. Осипов, О.А. Миргород // Физическое воспитание студентов. – 2011. – №1. – С. 130-133.