ДО ПИТАННЯ ПЕДАГОГІЧ НОГО АНАЛІЗУ ПРЕДМЕТНОГО ІГРОВОГО УРОКУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

  • В. І. Наумчук
Ключові слова: педагогічний аналіз, урок фізичної культури, спортивні ігри, учитель

Анотація

Удосконалення багатогранної діяльності вчителя передбачає проведення ґрунтовного аналізу діяльності всіх суб’єктів навчально-виховного процесу, порівняння визначених цілей та завдань з отриманими результатами. Першочергового аналізу потребує урок фізичної культури – основна форма занять спортивними іграми, які у фізичному вихованні школярів мають значне різновидове представництво і реалізуються протягом усього періоду навчання.

Для вчителя фізичної культури аналіз уроку є важливим інструментом управління педагогічною діяльністю, проявом творчих здібностей і зусиль. Якісний педагогічний аналіз сприяє не тільки кращому проведенню уроку, але й розвитку професійного мислення, оволодінню методами наукового дослідження. Уміння методично грамотно та різнобічно проводити аналіз уроку свідчить про рівень майстерності педагога й уможливлює його професійне зростання й удосконалення.

Сутність педагогічного аналізу предметного ігрового уроку фізичної культури полягає у виявленні результативності конкретного заняття в навчально-виховному процесі, визначенні його питомої ваги у досягненні системи визначених цілей. Оскільки фізичне виховання школярів передбачає навчання руховим діям, виховання фізичних якостей, оволодіння спеціальними фізкультурними знаннями та формування свідомої потреби в заняттях фізичними вправами, зміст аналізу уроку фізичної культури має забезпечувати детальний розгляд та оцінку вказаних сторін навчально-виховної діяльності, висвітлювати шляхи отримання реальних результатів уроку і включати пропозиції щодо подальшого покращання роботи. При цьому він має враховувати специфіку спортивних ігор і бути адаптованим до конкретних організаційно-педагогічних умов.

Посилання

1. Анализ проведения урока физкультуры: метод. пособие для учителей и преподавателей физ. культ. / [В. А. Муравьев, И. П. Залетаев, Ю. П.Пузырь и др.]. – М. : СпортАкадемПресс, 2002. – 92 с.
2. Васьков Ю. В. Наукові основи сучасного аналізу уроку: теорія, технологія, досвід / Ю. В. Васьков. – Х. : Ранок, 2008. – 192 с.
3. Максименко А. М. Педагогическая практика студентов по физическому воспитанию в школе: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / А. М. Максименко. – М. : Физическая культура, 2007. – 128 с.
4. Аналіз уроку / [упоряд.: Н. Мурашко]. – К. : Шкільний світ, 2008. – 128 с.
5. Конаржевский Ю. А. Анализ урока / Ю. А. Конаржевский. – М. : Педагогический поиск, 2013. – 240 с.
6. Стецюк Л. І. Ефективний урок: структура, самоаналіз, аналіз: методичний посібник / Л. І. Стецюк. – Вінниця : ММК. – 2014. – 74 с.
7. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів: підручник для студ. вищ. навч. закладів фіз. вих. і спорту / Б. М. Шиян. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2007 – Ч. 2. – 248 с.
8. Теорія і методика фізичного виховання: підручник / Пер. з рос. Л. К. Кожевнікової; за ред. Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімпійська література, 2008. – Т.2. – 368 с.
9. Наумчук В. І. Теоретико-методичні основи навчання спортивним іграм: навч. посібник / В. І. Наумчук. – Тернопіль : Астон, 2017. – 180 с.
Опубліковано
2017-09-26
Як цитувати
Наумчук, В. І. (2017). ДО ПИТАННЯ ПЕДАГОГІЧ НОГО АНАЛІЗУ ПРЕДМЕТНОГО ІГРОВОГО УРОКУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ. Фізичне виховання та спорт, (1), 74-84. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/825