ДО ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА ПОЧАТКОВОМУ ЕТАПІ ПІДГОТОВКИ ДІВЧАТ У ХУДОЖНІЙ ГІМНАСТИЦІ

  • Л.В. Гальченко
  • О.В. Бессарабова
  • О.Р. Пісарькова
Ключові слова: художня гімнастика, початковий етап підготовки, методика, рухові якості

Анотація

На основі теоретичного аналізу літературних джерел з фізичної культури і матеріалів спеціалізованих періодичних видань визначено особливості методик навчально-тренувального процесу з художньої гімнастики дівчат в групах початкової підготовки. Основні тези існуючих методик: 1) планування і проводення занять з урахуванням індивідуального соматичного типу та експліцитності м’язової маси; 2) освоєння черговості в навчанні базових і профілюючих елементів різних структурних груп тіла з урахуванням спеціальних вправ; 3) оцінка координаційної підготовленості повинна мати комплексний характер, необхідно використовувати блок тестових завдань, на основі яких можна судити про сформованість всієї координаційно-рухової сфери; 4) навчання дівчат роботі з предметами слід проводити з самого початку занять у суворій послідовності виконання спеціальних рухів; 5) засвоїти методи ритму виконання елементів із використанням звуколідерів; 6) планувати навчально-тренувальний процес з урахуванням розвитку сприйняття часу; 7) планувати заняття з дівчатами в ігровій формі; 8) використовувати дихальні вправи в рамках ігрового методу. Встановлено, що існуючі методики побудови тренувального процесу на початковому етапі не враховують їхніх психофізіологічних особливостей, тому запропоновано використовувати інтерактивні методи навчання дівчат у художній гімнастиці.

Посилання

1. Платонов В.Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте / В.Н. Платонов // Общая теория и ее практические приложения. – К. : Олимп. лит., – 2004. – 808 с.
2. Цаплева Т.Е. Комплексное развитие физических качеств девочек 3-7 лет методами художественной гимнастики : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Т.Е. Цаплева. – М., 2001. – 163 с.
3. Власова О.П. Последовательность обучения базовым и профилирующим элементам без предмета спортсменок 6-7 лет на этапе начальной подготовки в художественной гимнастике / О.П. Власова // Омский научный вестник. – 2009. – № 6 (82). – С. 174-179.
4. Hirtz P. Potenzen des Sportunterrichts und ihre Nutzunga die Ausbildung und vervollkommung Koterdinativen Fähigkeiten / P. Hirtz, G. Ludwwig, J. Wellnits // Theorie und Praxis der korperkultur. – 1981. – № 9. – S. 680-683.
5. Павлова Е.В. Совершенствование системы спортивного отбора в художественной гимнастике на основе показателей развития координационных спосібностей : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Е.В. Павлова. – Сургут, 2008. – 145 с.
6. Иванова Е.В. Методика развития координации движений рук у девочек, занимающихся художественной гимнастикой, на этапе начальной подготовки: дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Е.В. Иванова. – Чебоксары, 2009. – 216 с.
7. Николаева К.С. Развитие координационных способностей как условие эффективного обучения девочек 5-7 лет упражнениям с предметами в художественной гимнастике : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / К.С. Николаева. – Белгород, 2006. – 153 с.
8. Куценко Ю.Е. Развитие координационных способностей у гимнасток групп начальной подготовки / Ю.Е. Куценко, Л.В. Тарасова // Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта. – 2015. – № 12 (130). – С. 114-117.
9. Сухостав О.А. Индивидуально-психологические особенности в развитии координационных способностей у девочек 6-9 лет, занимающихся художественной гимнастикой, на этапе начальной подготовки : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / О.А. Сухостав. – Омск, 1998. – 143 с.
10. Исмаилова А.С. Средства и особенности методики развития гибкости у спортсменок на етапе начальной специализированной подготовки в художественной гимнастике : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / А.С. Исмаилова. – М., 2013. – 143 с.
11. Дячук А.М. Початкова підготовка в художній гімнастиці дівчаток 7-9 років з урахуванням розвитку сприйняття часу : автореф. дис. … канд. наук з фізичного виховання і спорту: 24.00.01 / А.М. Дячук. – К., 2008. – 21 с.
12. Вишнякова С.В. Методика использования дыхательных упражнений на начальном этапе подготовки в художественной гимнастике : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / С.В. Вишнякова. – Волгоград, 1999. – 143 с.
13. Димитрова З.А. Модель функционального структурирования в применении специфических игровых форм для развития гибкости у детей дошкольного возраста / З.А. Димитрова // Психология и педагогика: методика и проблемы практического применения. – 2015. – № 44. – С. 192-196.
Опубліковано
2017-09-26
Як цитувати
Гальченко, Л., Бессарабова, О., & Пісарькова, О. (2017). ДО ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА ПОЧАТКОВОМУ ЕТАПІ ПІДГОТОВКИ ДІВЧАТ У ХУДОЖНІЙ ГІМНАСТИЦІ. Фізичне виховання та спорт, (1), 196-204. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/sport/article/view/842

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають