ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПОЗИ ТА ХОДИ В ДІТЕЙ ЗІ СПАСТИЧНИМИ ФОРМАМИ ДИТЯЧОГО ЦЕРЕБРАЛЬНОГО ПАРАЛІЧУ З УРАХУВАННЯМ РОЗВИТКУ МОТОРНИХ ФУНКЦІЙ
Анотація
Дитячий церебральний параліч включає в себе різні типи рухових порушень. Проблема дитячого церебрального паралічу (ДЦП) привертає увагу протягом багатьох десятиліть у зв’язку з високою поширеністю серед підростаючого покоління. Проблема вивчення поз і рухів людини є актуальною для багатьох галузей знань. При синдромі ДЦП існує ряд фізіологічних особливостей, таких як затримка моторного розвитку, м’язова сила, координація, порушення рівноваги. Особливо порушення рівноваги виражене в дітей зі спастичними формами ДЦП, яке впливає на формування настановчих поз і ходи. Існуючі методики, спрямовані на корекцію рухових порушень не адаптовані до вирішення проблеми формування пози і ходьби в дітей зі спастичними формами дитячого церебрального паралічу з урахуванням розвитку моторних функцій.
У дослідженні взяло участь 25 дітей молодшого шкільного віку зі спастичними формами ДЦП. Застосовуючи класифікацію великих моторних функцій GMFCS, вдалося розділити дітей однієї форми на рівні, які відповідають руховому розвитку дитини. Враховуючи рівень розвитку моторних функцій і форму ДЦП, було складено корекційно-оздоровчу програму. Після впровадження програми протягом 8 місяців відбулися позитивні зміни у формуванні пози і ходьби в дітей молодшого шкільного віку зі спастичними формами ДЦП. Найбільший приріст відбувся в дітей, диагностированих зі спастичною диплегиєю, які мають III рівень моторного розвитку. Однак цікавим залишається факт, що діти мають різну нозологію але з однаковим рівнем моторного розвитку показали різний приріст у показниках. Найкращий приріст був виявлений у дітей зі спастичною диплегиєю.
Посилання
2. Богданов О.В. Структурно-функциональное созревание мозга, проблема ранней диагностики двигательных нарушений и их коррекция приемами функционального биоуправления / О.В. Богданов // Проблемы медицины и биологии сегодня и завтра: Тезисы доклада научной конференции – Л., 1990. – С. 13-14.
3. Гросс Н.А. Современные комплексные методики физической реабилитации детей с нарушением опорно-двигательного аппарата / Н.А. Гросс. – М. : Советсткий спорт, 2005. – 235 с.
4. Гудзій О. Існуюча практика застосування засобів фізичного ви- ховання для усунення наслідків ДЦП / О. Гудзій // Молода спортивна наука України: Зб. наук. статей з галузі фізичної культури та спорту. – Львів : ЛДІФК, 2001. – Вип. 5. – Т 2. – С. 195-198.
5. Качесов В.А. Основы интенсивной реабилитологии. ДЦП / В.А.Качесов. – СПб: ЕЛБИ, 2003. – 112 с.
6. Козявкин В.И. Детские церебральные параличи: медико-психологические проблемы / В.И. Козявкин. – Львів : Украинские технологии, 1999. – 142 с
7. Козявкін В.І. Методи оцінки ефективності медичної реабілітації в системі інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації / В.І.Козявкін, О.О. Качмар // Український медичний часопис. – К. : Видавництво Фенікс, 2003. – №3. – С.61-66.
8. Коренберг В.Б. Проблема анализа сохранения устойчивости тела человека / В.Б. Коренберг // Международный конгресс «Человек в мире спорта». – М. : Физкультураи спорт, 1998. – Т.1. – С.54-55.
9. Приходько О.Г. Полифункциональная среда сенсорной комнаты как средство коррекционно-развивающей работы с детьми с дви- гательной патологией / Приходько О. Г., Белякова Ю. Ю. // Логопед в дет. саду. – 2007. – № 7. – С. 36-39.
10. Семенова К.А. Клиника и реабилитационная терапия детей с церебральным параличом / К.А.Семенова, Е.М.Мастюкова, М.Я.Смуглин. – М. : Просвещение, 2005. – 320 с.
11. Холодов С.А. Формирование навыков ходьбы у детей дошкольного возраста со спастическими формами детского церебрального паралича : автореф. дис. на здобуття наук. ступеню канд. пед. наук. : спец. 13.00.03 „Корекційна педагогіка” / С.А. Холодов. – Одесса, 2006. – 20 с.
12. Wood E. The gross motor function classification system for cerebral palsy: a study of reliability and stability over time / E.Wood, P.Rosenbaum // Dev. Med. Child Neurol. 2000. – 42 (5). – 292–296.