СОЦІАЛЬНО-МОРАЛЬНИЙ ФУНДАМЕНТ СТВОРЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОСТОРУ

  • В. П. Горленко
Ключові слова: простір, освітній простір, педагогічний простір, середовище, педагогізація шкільного середовища, соціалізація, соціальна компетентність, моральний простір

Анотація

Педагогічний простір грає важливу роль у соціальних і адаптаційних процесах розвитку учнів. Комфортність самопочуття відображає ступінь соціалізації і моральної вихованості учнів, сприяє включенню в діяльність і взаємини, показує динаміку розвитку емоційно-чуттєвої сфери. У свою чергу розуміння механізмів і закономірностей впливу педагогічного простору на учнів стає невід’ємною частиною загальної культури педагога, його професійної компетентності, а можливість постійно оптимізувати цей простір – актуальною нагальною потребою.

Посилання

1. Райзберг Б. А. Современный социоэкономический словарь. Москва: ИНФРА-М, 2014. 629 с.
2. Борытко Н. М. Педагог в пространствах современного воспитания: монография / науч. ред. Н. К. Сергеев. Волгоград: Перемена, 2001. 214 с.
3. Ахьямова И. А. Влияние школьного пространства на поведение детей и подростков. Социальная педагогика. 2010. № 6. С. 50–56.
4. Мардахаев Л. В. Социальная педагогика. Полный курс: учебник. 5-е изд., перераб. и доп. Москва: Издательство Юрайт, 2011. 797 с.
5. Маленкова Л. И. Теория и методика воспитания: учеб. пособ. Москва: Пед. об-во России, 2002. 480 с.
6. Невзорова М. А., Селихова Т. Ю. О соотношении «образовательного пространства» и «педагогического пространства». Гуманитарные, социально-экономические и общественные науки. 2015. Т. 2. № 11. С. 309–312.
7. Учурова С. А. Развитие социальной компетентности в образовательном процессе: монография. Екатеринбург: УрФУ, 2011. 195 с.
8. Бездухов А. В. Моральное пространство этико-педагогической деятельности. Мир образования – образование в мире. 2014. № 2. С. 45–50.
Опубліковано
2018-11-27
Як цитувати
Горленко, В. П. (2018). СОЦІАЛЬНО-МОРАЛЬНИЙ ФУНДАМЕНТ СТВОРЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОСТОРУ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 45-50. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1085