МОТИВИ ВИБОРУ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ ВИПУСКНИКАМИ ШКІЛ

  • Є.М. Калюжна
  • А.В. Бакаленко
Ключові слова: особистість, мотивація, професія, вибір професії, професійне самовизначення, профорієнтація, самоактуалізація

Анотація

Стаття присвячена аналізу мотивів вибору майбутньої професії учнями старших класів. Продемонстровано, що найважливішою передумовою успішного професійного самовизначення старшокласників є сформованість у них професійно важливих якостей – окремих психічних, психологічних і фізичних властивостей, які відповідають вимогам певної професії та сприяють успішному оволодінню нею. Емпіричним шляхом встановлено, що більшість випускників шкіл налаштовані на творчу роботу, вони обирають майбутню професію самі, спираючись переважно на власну думку. На підставі проведеного теоретико-емпіричного дослідження сформульовано висновок про те, що саме професійні мотиви зумовлюють стійкість і продуктивність професійної діяльності особистості та визначають її ефективність.

Посилання

1. Головаха Е.И. Жизненные перспективы и профессиональное самоопределение молодежи / Е.И.Головаха. – Киев : Наукова думка, 1988. – 144 с.
2. Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения / Е.А.Климов. – Ростов на Дону : Феникс, 1996. – 512 с.
3. Кон И.С. В поисках себя / И.С.Кон. – М., 1997. – 297 с.
4. Корсун Г.О. Професійне самовизначення старшокласників, як проблема теорії та методики виховання в роботах вітчизняних та зарубіжних вчених [Електронний ресурс] / Г.О.Корсун. – Режим доступу : http://novyn.kpi.ua/2007-2-1/06_Korsun.pdf
5. Полинарева Р.А. Ценностные ориентации старшеклассников и выбор ими профессии / Р.А.Полинарева // Психология : сб. науч. трудов. – Вып. 33. – К., 1989. – С. 9-16.
6. Пряжніков М. Особиста професійна перспектива / М. Пряжніков // Психолог. ‒ 2004. – № 16. – С. 6-8.
Опубліковано
2016-05-31
Як цитувати
Калюжна, Є., & Бакаленко, А. (2016). МОТИВИ ВИБОРУ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ ВИПУСКНИКАМИ ШКІЛ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 76-83. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1183

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають