ОСВІТНІЙ МОНІТОРИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВИЗНАЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
якість освіти, моніторинг, освітній моніторинг, принципи, функції, етапи проведення освітнього моніторингу
Анотація
У статті розкрито етапи становлення моніторингу, удосконалено поняття моніторингу та освітнього моніторингу, узагальнені основні завдання, функції, види та принципи проведення освітнього моніторингу. Виділені основні об’єкти моніторингу та напрями проведення досліджень. Обґрунтовано, що освітній моніторинг є ефективним засобом оцінки якості освіти навчального закладу.
Посилання
1. Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII «Про вищу освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
2. Темненков В. В. Теоретичні засади, цілі та завдання моніторингу якості освіти / В. В. Темненков. – [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.zippo.net.ua/index.php?page_id=197
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 № 1283 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу та оцінки якості освіти» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1283-2011.
4. Бобак Н.В. Моніторинг якості освіти: міжнародний досвід / Н.В. Бобак, О.В. Мартинюк, Н.М. Марочко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ippo.if.ua/files/%D0%86%D0%9C/MON/Bobak.pdf
5. Баль С. А., Красовська В. Ю. Моніторинг якості освіти: принципи, форми, вимоги : довідник-посібник / С.А. Баль, В.Ю. Красовська. – Хмельницький : ХОІППО, 2013. – 61 с.
6. Пасічник Н. Моніторинг якості освіти як комплексне оцінювання освітнього процесу / Н.Пасічник. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kspu.kr.ua/download/conf2013/section1/article_pasechnick.pdf
7. Енциклопедія освіти / за ред. акад. пед. наук України В.Г. Кременя. — К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
8. Постанова Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 538 «Про затвердження Положення про Державну інспекцію навчальних закладів України» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/538-2014-%D0%BF.
2. Темненков В. В. Теоретичні засади, цілі та завдання моніторингу якості освіти / В. В. Темненков. – [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.zippo.net.ua/index.php?page_id=197
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 № 1283 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу та оцінки якості освіти» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1283-2011.
4. Бобак Н.В. Моніторинг якості освіти: міжнародний досвід / Н.В. Бобак, О.В. Мартинюк, Н.М. Марочко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ippo.if.ua/files/%D0%86%D0%9C/MON/Bobak.pdf
5. Баль С. А., Красовська В. Ю. Моніторинг якості освіти: принципи, форми, вимоги : довідник-посібник / С.А. Баль, В.Ю. Красовська. – Хмельницький : ХОІППО, 2013. – 61 с.
6. Пасічник Н. Моніторинг якості освіти як комплексне оцінювання освітнього процесу / Н.Пасічник. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kspu.kr.ua/download/conf2013/section1/article_pasechnick.pdf
7. Енциклопедія освіти / за ред. акад. пед. наук України В.Г. Кременя. — К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
8. Постанова Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 538 «Про затвердження Положення про Державну інспекцію навчальних закладів України» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/538-2014-%D0%BF.
Опубліковано
2023-06-08
Як цитувати
Маковська, О. (2023). ОСВІТНІЙ МОНІТОРИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВИЗНАЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 80-89. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3253
Розділ
РОЗДІЛ III. КОРЕКЦІЙНА ПЕДАГОГІКА