ІНТЕРПРЕТАЦІЙНИЙ АСПЕКТ ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВОГО ВИКОНАВСТВА ЯК ПРАКСЕОЛОГІЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

  • С.В. Бєдакова
Ключові слова: диригентська інтерпретація, виконавство, диригентське художнє мислення, художньо-мануальна модель, мануально-технічна майстерність

Анотація

У статті аналізуються особливості хормейстерсько-диригентської інтерпретації та мануального моделювання образного задуму хормейстера з метою забезпечення ефективної підготовки висококваліфікованих фахівців. Зазначено, що мануальне моделювання образного задуму хормейстра є є явищем музично-професійним та одним з важливих у диригентсько-хоровій інтерпретації. Художньо-мануальна модель диригента-хормейстера окреслюється двома началами – програмуючим, яке визначає формування музично-слухових і зорово-пластичних уявлень, та реалізуючим, спрямованим на матеріалізацію цих уявлень у конкретні рухові акти.

Посилання

1. Ансерме Э. Беседы о музыке / Эрнест Ансерме ; [пер. с фр. Е. Ф. Бронфин, В. Н. Александрова]. – 2-е изд. – Л. : Музыка, 1985. – 104 с.
2. Вагнер Р. О дирижировании / Рихард Вагнер ; [пер. с нем. Коптяева]. – Спб. : Издательство П. И. Юргенсона, 1900. – 97 с.
3. Иванов-Радкевич А. П. О воспитании дирижера / А. П. Иванов-Радкевич – М. : Музыка, 1973. – 78 с.
4. Каган М. С. Музыка в мире искусств / М. С. Каган // Советская музыка. – 1987. – № 3. – С. 56-66.
5. Медушевский В. В. К проблеме семантического синтаксиса : (О художественном моделировании эмоций) / В. В. Медушевский // Советская музыка. – 1973. – № 8. – С. 20-29.
6. Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепианной игры : Записки педагога / Г. Г. Нейгауз. – 4-е изд. – М. : Музыка, 1982. – 302 с.
7. Новерр Ж. Ж. Письма о танце и балетах / Ж. Ж. Новерр. – Л. ; М. : Искусство, 1965. – 376 с.
8. Ожегов С. И. Толковый словарь русского языка : 72500 слов и 7500 фразеологических выражений / С. И. Ожегов, Н. Ю. Шведова. – М. : Азъ Ltd, 1992. – 960 с.
9. Ольхов К. А. Теоретические основы дирижёрской техники / К. А. Ольхов. – 2-е изд. – Л. : Музыка, 1984. – 160 с.
10. Покровский Б. А. Размышления об опере / Борис Покровский. – М. : Советский композитор, 1979. – 280 с.
11. Синицкий А. Н. О роли моделей и метода моделирования в искусстве : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. философских наук : спец. 08.00.09 «Эстетика» / А. Н. Синицкий. – Томск, 1967. – 20 с.
12. Удин Ж. Искусство и жест / Жак д’Удин ; [пер. с фр. С. Волконский]. – СПб. : Аполлон, 1911. – 248 с.
Опубліковано
2023-06-09
Як цитувати
Бєдакова, С. (2023). ІНТЕРПРЕТАЦІЙНИЙ АСПЕКТ ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВОГО ВИКОНАВСТВА ЯК ПРАКСЕОЛОГІЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 96-101. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3287
Розділ
РОЗДІЛ V. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ