ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ КОРЕКЦІЇ РУХОВОЇ СФЕРИ ГЛУХИХ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗІ СКЛАДНИМ ДЕФЕКТОМ РАННІЙ ДИТЯЧИЙ АУТИЗМ
Ключові слова:
корекція, оздоровчий туризм, рухова сфера, педагогічні умови, аутизм
Анотація
В статті висвітлено проблему надання допомоги та корекції психофізичного розвитку дітей зі складним дефектом, глухих дітей з розумовою відсталістю, затримкою психофізичного розвитку. Вперше розкривається проблема корекції психофізичного розвитку глухих дітей зі складним дефектом раннього дитячого аутизму. Система корекційного впливу на рухову сферу глухих дітей молодшого шкільного віку із синдромом аутизм в оздоровчому туризмі становила основу корекційно-педагогічного процесу, а також раціональне та ефективне застосування пальчикової, артикуляційної гімнастики, усно-моторних вправ, забезпечили їм ранню інтеграцію в сучасне суспільство.
Посилання
1. Байкіна Н. Г. Засвоєння навчальної програми учнями з порушенням спектру аутизму : монографія / Н. Г. Байкіна, Я. В. Крет – З. : Запорізький національний університет, 2010. – 340 с.
2. Крет Я. В. До питання про вивчення психомоторного розвитку дітей зі спеціальними відхиленнями в Англії. Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі : наук. метод. Зб. / Я. В. Крет ; за ред. В. І. Бондаря, В. В. Засенка. – К. : 2005. – Вип. 5. – С. 24-28.
3. Лебединский В. В. Детский аутизм как модель психического дизантогенеза / В. В. Лебединский // Вестник МГУ. – Сер. 14. Психология. – 1996. - № 2.
4. Никольская О. С. Аутичный ребенок. Пути помощи / О. С. Никольская, Е. Р. Баевская, М. М. Либлинг. - М. , 1997.
5. Засенко Н. Ф. Основи сурдопедагогіки / Н. Ф. Засенко. – К. : Київський державний педагогічний інститут, 1990. – Ч. 1. – 104 с.
6. August G. I. Genetic Marker Associated with Infantile Autism / G. I. August // Am. J. Psychiatry. – 1983. - № 140. Р. – 813.
7. Bakwin H. Reading Disability in Twins / H. Bakwin // Dev. Med Child Neurol. – 1973. - № 15. – Р. 184-187.
8. Kanner I. Autistic disturbunces of affective Contact / I. Kanner ; ed. By A. Donnelan // Classic readings in autism N. Y. : Coriginal Work publ. – 1985. – P. 11-50.
9. Mesibov G. Assessment in the classroom / G. Mesibov, M. Troxier, S. Boswel // E. Schopler and C. Mesibov (Eds.) I. Diagnosis and Assessment in autism. – New York : Plenum Press, 1988.
10. Tustin F. Autism and childhood psychosis / F. Tustin – London : The Hogarth Press Lts, 1972.
11. Wing L. Early Diagnosis and the Impact of Autistic handicap on the family / L. Wing – Paris : Autism-Europe, 1984.
2. Крет Я. В. До питання про вивчення психомоторного розвитку дітей зі спеціальними відхиленнями в Англії. Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі : наук. метод. Зб. / Я. В. Крет ; за ред. В. І. Бондаря, В. В. Засенка. – К. : 2005. – Вип. 5. – С. 24-28.
3. Лебединский В. В. Детский аутизм как модель психического дизантогенеза / В. В. Лебединский // Вестник МГУ. – Сер. 14. Психология. – 1996. - № 2.
4. Никольская О. С. Аутичный ребенок. Пути помощи / О. С. Никольская, Е. Р. Баевская, М. М. Либлинг. - М. , 1997.
5. Засенко Н. Ф. Основи сурдопедагогіки / Н. Ф. Засенко. – К. : Київський державний педагогічний інститут, 1990. – Ч. 1. – 104 с.
6. August G. I. Genetic Marker Associated with Infantile Autism / G. I. August // Am. J. Psychiatry. – 1983. - № 140. Р. – 813.
7. Bakwin H. Reading Disability in Twins / H. Bakwin // Dev. Med Child Neurol. – 1973. - № 15. – Р. 184-187.
8. Kanner I. Autistic disturbunces of affective Contact / I. Kanner ; ed. By A. Donnelan // Classic readings in autism N. Y. : Coriginal Work publ. – 1985. – P. 11-50.
9. Mesibov G. Assessment in the classroom / G. Mesibov, M. Troxier, S. Boswel // E. Schopler and C. Mesibov (Eds.) I. Diagnosis and Assessment in autism. – New York : Plenum Press, 1988.
10. Tustin F. Autism and childhood psychosis / F. Tustin – London : The Hogarth Press Lts, 1972.
11. Wing L. Early Diagnosis and the Impact of Autistic handicap on the family / L. Wing – Paris : Autism-Europe, 1984.
Опубліковано
2023-06-12
Як цитувати
Кунінець, О., & Байкіна, Н. (2023). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ КОРЕКЦІЇ РУХОВОЇ СФЕРИ ГЛУХИХ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗІ СКЛАДНИМ ДЕФЕКТОМ РАННІЙ ДИТЯЧИЙ АУТИЗМ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 110-119. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/3358
Розділ
РОЗДІЛ ІІІ. СОЦІАЛЬНА ПЕДАГОГІКА