ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ФІТНЕСУ В ОЗДОРОВЧО-РЕКРЕАЦІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Ключові слова: учитель фізичної культури, рекреаційно-оздоровча діяльність, фітнес, здоров’язбережувальні технології

Анотація

У статті аналізується проблема підготовки майбутніх фахівців фізичної культури до використання фітнесу в оздоровчо-рекреаційній діяльності. Утверджується думка, що підвищення ефективності підготовки майбутніх учителів фізичної культури залежить від різноплановості їхньої освіти, від подолання стереотипу, що фізкультура спрямована лише на певні показники. Наголошено, що фізична культура покликана, передовсім, формувати мотиваційно-ціннісне ставлення до свого здоров’я. Доведено необхідність рекреаційно-оздоровчої діяльності у її зв’язку з фізичною культурою та фітнесом як елементом останньої. Обґрунтовано доцільність запровадження фітнес-технологій у підготовку студентів як для збереження їхнього власного здоров’я, так і для набуття навичок навчання фітнесу школярів у майбутньому, що знадобиться їм, зокрема, у рекреаційно-оздоровчій роботі. Викладено положення щодо успішного застосування фітнес-технологій у навчальному процесі. Наведено результати анкетування викладачів фізичної культури області та здобувачів освіти коледжу першого і четвертого років навчання щодо самооцінювання знань із методики використання фітнесу в процесі фізичного виховання в контексті оздоровчо-рекреаційної діяльності. Найвищий рівень самооцінки показали студенти четвертого курсу, найнижчий – студенти першого курсу, при цьому несподівано низькою виявилася самооцінка вчителів. Відображено результати тестування, проведеного з метою встановлення об’єктивного рівня знань із методики використання фітнесу в процесі фізичного виховання: підсумки тестування доводять, що вчителі мають значно кращі знання, ніж припускали під час анкетування, дещо кращими виявився рівень знань у студентів І курсу, а результати тестування студентів IV курсу засвідчили, що вони під час анкетування переоцінили свою підготовленість у сфері фітнесу. Зроблено висновок, що викладачі, маючи високий рівень знань із фітнесу як системи різнопланової реалізації положень валеології та ефективної здоров’язбережувальної технології, а також забезпечуючи загалом високий рівень знань і навичок здобувачів освіти, мають більше уваги приділити напрацюванню студентами компетентностей щодо проведення занять із фітнесу як учителів фізичної культури.

Посилання

1. Андрєєва О., Дутчак М., Благій О. Теоретичні засади оздоровчо-рекреаційної рухової активності різних груп населення. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2020. № 2. С. 59–66.
2. Веселовський А., Редчиць В., Ільчишин І. Окремі напрями професійної підготовки фахівця фізичної культури у світлі вимог сьогодення. Актуальні питання гуманітарних наук. 2016. Вип. 15. С. 277–283.
3. Гакман А.В. Організація рекреаційно-оздоровчої діяльності дітей 11–14 років в умовах дитячого табору відпочинку : автореф. дис. … канд. наук з фізичного виховання та спорту : 24.00.02. Київ, 2012. 20 с.
4. Дишко О.Л. Підготовка майбутніх фахівців фізичної культури до спортивно-туристичної діяльності. Педагогічні науки: теорія та практика. 2023. № 3(47). С. 56–62.
5. Крутогорська Н.Ю. Підготовка майбутнього вчителя фізичної культури до виховної роботи в школі з формування здорового способу життя. Гуманізація навчально-виховного процесу. 2010. Вип. 50(1). С. 40–51.
6. Логвінова Я.О. Використання фітнес-технологій у формуванні здоров’язберігаючої компетентності студентів факультету фізичного виховання. Наукові записки. Серія «Педагогічні науки». 2022. № 207. С. 201–205. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-201-205
7. Лоза Т.О. Обґрунтування необхідності впровадження інноваційних технологій у процес фізичного виховання студентської молоді. Молодий вчений. 2015. № 2. С. 197–203.
8. Отравенко О.В. Інноваційні методи навчання як основа якісної професійної підготовки майбутнього вчителя фізичної культури. Open educational e-environment of modern University, special edition. 2019. С. 222–230.
9. Рибалко П.Ф. Проблема підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладу середньої освіти. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2020. VIII(88). С. 38–41.
10. Свірщук С., Вознюк Т., Драчук А. Спеціальна підготовка майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-рекреаційної діяльності як пріоритетний напрям сучасної вищої освіти. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. 2012. № 2. С. 80–84.
11. Цаподой С.В. Готовність майбутніх фахівців фізичної культури до організації здоров’язбережувальних технологій у професійно-технічному навчальному закладі. Актуальні питання науки, освіти і суспільства: теорія і практика : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., м. Умань, 28 жовтня 2022 р. Умань, 2022. Ч. 2. С. 82–83.
12. Шиян Б.М. Теоретико-методичні основи підготовки вчителів фізичного виховання в педагогічних навчальних закладах : автореф. дис. … докт. пед. наук : 13.00.04. Київ, 1997. 50 с.
Опубліковано
2023-12-19
Як цитувати
Дишко, О. Л., Косинський, Е. О., Кліш, І. С., & Фукс, Л. П. (2023). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ФІТНЕСУ В ОЗДОРОВЧО-РЕКРЕАЦІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 52-58. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-4-08
Розділ
РОЗДІЛ IV. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ