КОМУНІКАТИВНА КУЛЬТУРА ЯК НЕОБХІДНА УМОВА ЕФЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СФЕРИ ОБСЛУГОВУВАННЯ

Ключові слова: комунікативна культура, комунікація, комунікативність, професійна культура, сфера обслуговування

Анотація

Статтю присвячено одній з актуальних проблем підготовки майбутніх фахівців сфери обслуговування. Основна увага зосереджується на розкритті сутності поняття «комунікативна культура майбутніх фахівців сфери обслуговування». Зазначено, що проблема формування комунікативної культури працівників сфери обслуговування, для яких формування комунікативних навичок є обов’язковим компонентом їхньої майбутньої фахової діяльності, потребує подальшого науково- педагогічного дослідження. Розглянуто підходи науковців до визначення сутності понять «комунікативна культура», «комунікативна культура фахівця сфери обслуговування». Визначено, що комунікативна культура – це складне динамічне особистісне утворення, що відображає соціально зумовлений рівень розвитку особистості, її готовність до комунікативної діяльності. Зазначено, що комунікативна культура фахівця сфери обслуговування – це сформована властивість особистості, яка об’єднує комунікативні знання, цінності та досвід, реалізація яких дає змогу досягти взаєморозуміння між суб’єктами діяльності та виділити такі компоненти: культура мислення, культура почуттів, культура здоров’я і культура мовлення. Установлено, що комунікативна культура є невід’ємним складником загальної професійної культури, вона дає змогу працівникам сфери обслуговування створювати висловлювання, здійснювати мовленнєву діяльність. Саме високий рівень розвитку комунікативної культури фахівця забезпечує успішність виконання професійних обов’язків, своєчасного вирішення поточних завдань. Доведено, комунікативна культура фахівця сфери обслуговування є комплексною характеристикою особистості як суб’єкта професійної діяльності, що сприяє його особистісному та професійному зростанню та забезпечує реалізацію професійної компетентності в процесі надання послуг. Важливим аспектом комунікативної культури особистості, що сприяє продуктивній взаємодії у сфері обслуговування, є професійне спілкування.

Посилання

1. Гаврилюк О.О. Формування комунікативної культури студентів вищих педагогічних закладів засобами поза аудиторної роботи. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 2001. Вип. 5. С. 115–160.
2. Культура ділового спілкування : навчальний посібник / уклад. Л.Г. Зубенко, В.Д. Нємцов. Київ : ЕксОб, 2000. 200 с.
3. Паламар Л. Методологічні основи формування мовної особистості. Третій Міжнародний конгрес україністів. Мовознавство. Харків, 1996. С. 57–60.
4. Пономаренко Л.А. Основні структурні компоненти комунікативної культури майбутнього психолога. Теоретичні і прикладні проблеми психології. 2009. № 2(22). С. 112–118.
5. Садова В.В. Формування комунікативної культури вчителів початкових класів у процесі методичної роботи : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Харків, 2000. 18 с.
6. Уваркіна О.В. Формування комунікативної культури студентів вищих медичних закладів освіти в процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2003. 22 с.
Опубліковано
2023-12-19
Як цитувати
Луцан, Н. І., & Сащенко, Є. С. (2023). КОМУНІКАТИВНА КУЛЬТУРА ЯК НЕОБХІДНА УМОВА ЕФЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СФЕРИ ОБСЛУГОВУВАННЯ. Педагогічні науки: теорія та практика, (4), 84-88. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-4-12
Розділ
РОЗДІЛ IV. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ