ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ТЬЮТОРСТВА ТА МЕНТОРСТВА В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ АВСТРІЇ
Анотація
У статті описано особливості реалізації тьюторства та менторства в закладах вищої освіти Австрії. Окреслено практичні кейси реалізації тьюторства та менторства в австрійських ЗВО. Проведено порівняльний аналіз функціонування тьюторства та менторства в різних австрійських університетах. Охарактеризовано види й форми тьюторства та менторства у ЗВО Австрії, обґрунтовано їх позитивний вплив як додаткової підтримки студентів у ЗВО. Доведено, що політика вищої освіти Австрії спрямована на підвищення академічної успішності, забезпечення рівних можливостей для всіх, прозорість, створення комфортних умов для навчання. Вживаються заходи для підвищення якості та доступності інформаційних матеріалів, а також підвищення сумісності з іншими сферами життя. Важливі нововведення є результатом багатьох реформ. Австрійські університети приділяють велику увагу якості викладання та навчання, розробленню стратегії інтернаціоналізації, цифровій грамотності та соціальній інтеграції. Акцентовано увагу на тому, що схеми тьюторства та менторства особливо поширені в технічних університетах, зокрема на інженерних спеціальностях. Водночас схеми тьюторства та менторства для здобувачів освіти першого семестру, для іноземних студентів, для здобувачів з обмеженими можливостями, для студентів, які працюють над індивідуальними проєктами, однаково потрібні та використовуються в технічних та класичних університетах і на різних спеціальностях. Зазначено, що в межах стратегічного планування державних університетів Австрійський національний план розвитку допомагає регулювати систему вищої освіти в Австрії. Оскільки університети створюють суспільство, засноване на знаннях, вони є одними з ключових стратегічних інститутів. Основна увага приділяється як якості, так і створенню належних умов для навчання впродовж життя. Сприяння мобільності здобувачів вищої освіти і викладачів робить значний внесок в інтернаціоналізацію. Існують також ефективні варіанти підтримки молодих дослідників під час отримання докторської освіти у TU Wien. Вони можуть практикувати 4 семінари з наукового письма, часу та самоуправління, можливостей для планування кар’єри і можливостей після закінчення аспірантури.
Посилання
2. Haas, E. Hudson, P., Hudson, S. Mentoring for effective teaching – an analysis of Austrian teachers’ school based mentoring practices. Journal of education and training studies, 2022. Vol. 10, № 4, P. 130–139.
3. Johannes Kepler University Linz (JKU). 2024. URL: https://informatik.jku.at/teaching/prospective/en/mentoring.html
4. Leidenfrost, B., Strassnig, B., Schütz, M., Carbon, C., Schabmann, A. The Impact of Peer Mentoring on Mentee Academic Performance: Is Any Mentoring Style Better than No Mentoring at All?. International journal of teaching and learning in higher education, 2014. Vol. 26, № 1, P. 102–111.
5. National strategy on the social dimension of higher education. Federal Ministry of Education Science, Research and Economy. 2017. Retrieved from: file:///C:/Users/Alight%20Guide/Downloads/National_Strategy_BF_english.pdf
6. OECD/European Union “An overview of the higher education system and its components”, in Supporting Entrepreneurship and Innovation in Higher Education in Austria, OECD Publishing, Paris. 2019. URL: https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/8839f223en.pdf?expires=1707682621&id=id&accname=guest&checksum=9D2859A00178FBEC3A4B9EA94D558F99
7. Recommendations of the Austrian Higher Education Conference. 2021. Retrieved from: file:///C:/Users/Alight%20Guide/Downloads/230209_Broschuere_HSK-Empfehlungen_EN_A4_BF.pdf
8. Social Inclusion in Formal and Non-formal Adult Education. Findings from Austrian Institutions and Government Representatives. 2010. URL: https://www.dcu.ie/sites/default/files/edc/pdf/austriasp5.pdf
9. The University of Klagenfurt. 2024. URL: https://www.aau.at/en/tutoring-and-mentoring/info-for-tutorsand-mentors/
10. Vienna University of Technology. 2023. URL: https://www.tuwien.at/en/