ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ДИСЦИПЛІН ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ

  • О. І. Іваницький
Ключові слова: компетентність, принцип навчання, результати навчання, майбутній учитель фізики

Анотація

У статті порушена проблема формування змісту дисциплін циклу професійної підготовки майбутніх учителів фізики. Доведено, що поєднання змісту принципів навчання та компетентнісного підходу до професійної підготовки вчителів фізики є теоретико-методичною основою модернізації змісту фахово орієнтованих дисциплін шляхом введення загальних, загальних фахових та спеціальних фахових (предметних) компетентностей та відповідних їм програмних результатів навчання. Встановлено, що реалізація міжпредметних зв’язків передбачає узгоджене вивчення теорій, законів, концепцій, загальних для суміжних предметів, загальнонаукових методологічних принципів та методів наукового пізнання, формування загальноосвітніх методів мислення.

Посилання

1. Гончаренко С. У. Методика як наука. Шлях освіти. 2000. № 1. С. 2-6
2. Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145–VІІІ. URL: zakon.rada.gov.ua/go/2145-19.
3. Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 №1556–VІІ. URL: zakon.rada.gov.ua/go/1556-18.
4. Іваницький О. І. Професійна підготовка майбутнього вчителя фізики в умовах інформаційно-освітнього середовища: монографія. Запоріжжя: ЗНУ, 2014. 230 с.
5. Іваницький О. І. Інноваційні технології навчання фізики: навч. посіб. Запоріжжя : «Диво», 2007. 99 с.
6. Іваницький О. І. Формування інтегральної компетентності майбутнього вчителя фізики на засадах акмеологічного, контекстного та компетентністного підходів. Збірник наукових праць Кам’янець- Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Серія педагогіка. / редкол.: П. С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін. Кам’янець-Подільський: КПНУ, 2017. Вип. 23. C. 129-132.
7. Іваницький О. І. Формування фахових компетентностей майбутніх учителів фізики в процесі самостійної роботи. Вісник Запорізького національного університету: Педагогічні науки: зб. наук. праць. / гол. ред. Г. В. Локарєва. Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2018. № 1 (30). С. 107-113.
8. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка. Київ : Кондор, 2007. 656 с.
9. Попков В. А., Коржуев А. В. . Дидактика высшей школы. Москва : Изд. центр «Академия», 2008. 224 с.
Опубліковано
2019-10-23
Як цитувати
Іваницький, О. І. (2019). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ДИСЦИПЛІН ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (2), 86-91. вилучено із https://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/561