ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОГРАМИ ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ВОЛЕЙБОЛІСТІВ- ПОЧАТКІВЦІВ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ

Ключові слова: технічна підготовка, інтерактивні методи, зміст, програма, волейболісти-початківці

Анотація

На етапі початкової підготовки волейболістів формування програми технічної підготовки можна здійснювати за допомогою інтерактивних методів навчання за умови критичного аналізу змісту та оцінки ймовірної ефективності. Мета: охарактеризувати змістове наповнення програми технічної підготовки волейболістів-початківців із застосуванням інтерактивних методів навчання. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення, вивчення документальних матеріалів, експертне опитування, методи математичної статистики. До опитування залучено 24 фахівці, вивчено навчальну програми для спортивних шкіл. Результати. Програма технічної підготовки волейболістів першого року навчання вказала на потребу удосконалення нижньої прямої та бокової подачі м’яча, верхньої подачі м’яча, прийому м’яча знизу обома руками та після нижніх подач, передачі м’яча двома руками згори та завислих передач м’яча в ближню зону, основ техніки прямого нападаючого удару та блокування. У межах програми технічної підготовки волейболістів-початківців із застосуванням інтерактивних методів навчання для вивчення подачі м’яча пропонуються такі інтерактивні методи: обговорення проблеми в загальному колі, розігрування ситуації, робота в малих групах та дерево рішень; передач м’яча − ротаційні (змінювані) трійки, робота в парах, мікрофон, розігрування ситуації карусель; прийому м’яча − робота в парах, робота в малих групах, обговорення проблеми в загальному колі, вирішення проблем; нападаючого удару − коло ідей, оцінювальна дискусія, робота в парах, обговорення проблеми в загальному колі, навчаючи-вчусь; блокування − два−чотири−всі разом, робота в парах, ротаційні (змінювані) трійки, робота в малих групах, вирішення проблем. Висновки. Пропонується програма технічної підготовки із реалізацією інтерактивних методів стосовно різних технічних елементів, залежно від специфіки прийому та акцентів на етапі початкової підготовки. Вправи з технічної підготовки у навчально-тренувальному процесі можуть бути інтерпретовані на основі інтерактивних методів навчання.

Посилання

1. Маєвський М.І., Шевела А.С. Розвиток координаційних здібностей юних волейболістів на етапі початкової підготовки. Наука ІІІ тисячоліття : пошуки, проблеми, перспективи розвитку : матеріали ІІ Міжнародної наук.-практ. конф.: зб. тез. Бердянськ : БДПУ, 2018. Ч. 2. С. 79–80.
2. Соловей О.М., Мицак І.В., Кірєєв О.А. Навчання прийомів техніки гри волейболістів з урахуванням рівня розвитку фізичних якостей на етапі початкової підготовки. Фізичне виховання та спорт у контексті державної програми розвитку фізичної культури в Україні: досвід, проблеми, перспективи. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. Вип. 2. С. 51–54.
3. Бойчук Р. Обґрунтування засобів і методів розвитку координаційних здібностей юних волейболістів на етапі початкової підготовки. Молода спортивна наука України. Львів, 2013. Вип. 17, т. 1. С. 17–23.
4. Сапрун С.T., Корнієнко С.M. Методика формування технічної підготовленості дітей підліткового віку на секційних заняттях з волейболу. Науковий Часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт. Київ, 2017. Вип. 11 (93)17. С. 102–106.
5. Стрельникова Є., Горчанюк Ю., Несен О. Зміни показників технічної підготовленості волейболістів 10-11 років під впливом візуального сприйняття параметрів рухів. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2018. № 2. С. 63–67.
6. Вербіцький С., Пітин М. Вимоги до технічної підготовки волейболістів на етапі початкової підготовки. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт. Київ, 2022. Вип. 6(151)22. С. 26−33.
7. Шаповаленко В.І., Гаркуша С.В. Інтеграція інноваційних елементів та інтерактивних технологій в освітній процес фізичного виховання. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. 2013. Вип. 112(2). С. 304–308.
8. Багінська О.В., Рябченко В.Г., Лещук Д.А. До питання впровадження інтерактивних технологій в урок фізичної культури. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Випуск 102. Т.1. Серія : Педагогічні науки, фізичне виховання та спорт. Чернігів : ЧНПУ, 2012. № 102. С. 63–65.
9. Чопик Р.В., Полякова М.І. Упровадження в урок фізичної культури інтерактивних технологій із варіативного модуля «Баскетбол». Фіз. виховання, спорт і культура здоров’я у сучас. сусп-ві. 2012. № 3. С. 180–182.
10. Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посіб. Київ : А.С.К., 2004. 192 с.
11. Сисоєва С.О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навч.-метод. посіб. Київ : ВД «ЕКМО», 2011. 324 с.
12. Волейбол: навч. програма ДЮСШ. Київ, 2009. 140 с
13. Тучинська Т.А., Руденко Є.В. Волейбол : навч.-метод. посіб. Черкаси : ЧНУ імені Б. Хмельницького, 2014. 76 с.
14. Вербіцький С.Ю., Пітин М.П., Каратник І.В. Пріоритети застосування інтерактивних методів навчання в технічній підготовці волейболістів на етапі початкової підготовки. Український журнал медицини, біології та спорту. 2022. Том 7, № 5(39). С. 306–313.
15. Фізичне виховання. Волейбол : практикум / уклад. : В.Г. Єременко, Т.Ф. Свірська. Київ : НАУ, 2013. 44 с.
16. Бондаренко В.В., Ціпов’яз А.Т. Методика навчання елементам техніки волейболу : навч.-метод. посіб. Кременчук, 2018. 120 с.
Опубліковано
2023-05-25
Як цитувати
Вербіцький, С. Ю., Пітин, М. П., Римик, Р. В., Лещак, О. М., & Цап, І. Г. (2023). ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОГРАМИ ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ВОЛЕЙБОЛІСТІВ- ПОЧАТКІВЦІВ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ. Фізичне виховання та спорт, (1), 57-66. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2023-1-08
Розділ
РОЗДІЛ ІІ. ОЛІМПІЙСЬКИЙ І ПРОФЕСІЙНИЙ СПОРТ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>