МОТИВАЦІЙНА СКЛАДОВА ГРАМОТНОСТІ У ФІЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ І СПОРТІ УЧНІВ 8–9 КЛАСІВ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ
Анотація
В умовах сьогодення в китайському суспільстві постають проблеми зниження рухової активності, рівня фізичної підготовленості китайських школярів. Наслідки швидких темпів цифровізації – надмірне захоплення ґаджетами та спілкуванням у соціальних мережах, інтернет-серфінг, відсутність зацікавлення в організованих заняттях рухової активності китайських учнів. У статті зазначено, що покращення рівня здоров’я китайськими школярами є пріоритетним серед мотиваційних установок на організовані заняття різними видами рухової активності у 8-му класі (66,67% і 73,33%) та 9-му класі (у хлопців і дівчат у 73,33%). У китайських хлопців визначено підвищення рівня фізичної підготовленості за результатами опитування 8-го класу (53,33%), тоді як у дівчат на другому місці визначено потребу в збільшенні впевненості в собі. На третьому місці серед визначених мотивів у 8-му класі китайські хлопці визначили підвищення впевненості в собі (40,00%), а у дівчат це рівень фізичної підготовленості (46,67%). Для китайських учнів 9-го класу для хлопців і дівчат є підвищення рівня фізичної підготовленості у відповідях 46,67% опитуваних. Виявлено вплив оточуючих на стимулюючу дію до участі в руховій активності, безпосередньо в організованих формах і видах рухової активності китайських школярів. Основним стимулом є підтримка та заохочення впливу однокласників і вчителів тренерів до занять фізичними вправами в китайських школярів 8-го класу (у хлопців 46,67% і 56,33% у дівчат) і 9-го класу (у хлопців і дівчат у 53,33% відповідях). Хлопці 8-го класу визначають і змагальний дух (40%), у дівчат цей вплив нижчий – 33,33%. Серед китайських учнів змагальний дух і змагання відзначено у 33,33% відповідей респондентів. Виявлено, що мотивація для покращення результату в китайських учнів 8-го класу (33,33 і 46,67% відповідно) та 9-го класу (по 46,67%) має вагомий вплив. Однаково висловилися про страх розчарувати тренера чи команду китайські учні 8-го та 9-го класів (у всіх класах та з урахуванням статі це по 13,33%).
Посилання
2. Круцевич Т., Марченко О., Дєдух М. Сучасні підходи до формування індивідуальної фізичної культури учнівської молоді в процесі фізичного виховання. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2021 № 2. С. 66–75. DOI: 10.32652/tmfvs.2021.2.66–75.
3. Москаленко Н. В., Яковенко А. В., Сидорчук Т. В. Фізичне виховання школярів у зарубіжних країнах (ХХ ст. – початок ХХІ ст.): [монографія]. Дніпро, 2020. 259 с.
4. Трачук С., Ген Янь, Мамедова І. Досвід тестування фізичної підготовленості учнівської молоді України і Китайської Народної Республіки. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2020. № 4. С. 96–100. DOI: 10.32652/tmfvs.2020.4.96–100.
5. Трачук С., Ген Янь. Фізична активність учнів середньої школи Китайської Народної Республіки. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2021. № 4. С. 50–53. DOI: 10.32652/tmfvs.2021.4.50–53.
6. Трачук С., Пальчук М., Ген Янь, Ши Янь Цзе. Складові професійної компетентності вчителів фізичної культури Китаю. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2022. № 3. С. 59–63. DOI: 10.32652/tmfvs.2022.3.59–63.
7. Choi S.M., Sum R.K.W., Leung E.F.L., and Ng R.S.K. Relationship between perceived physical literacy and physical activity levels among Hong Kong adolescents. PLoS One. 2018. 13:e0203105. DOI: 10.1371/journal.pone.0203105.
8. Cohen K.E., Morgan P.J., Plotnikoff R.C., CallisterR., and Lubans D.R. Fundamental movement skills and physical activity among children living in low-income communities: a cross-sectional study. Int. J. Behav. Nutr. Phys. Act. 2014. № 11: 49. DOI: 10.1186/1479-5868-11-49.