МЕТОДИКА ВДОСКОНАЛЕННЯ КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ У ЛЕГКОАТЛЕТІВ 14-15 РОКІВ, ЯКІ СПЕЦІАЛІЗУЮТЬСЯ В БІГУ НА СЕРЕДНІ ДИСТАНЦІЇ
Анотація
Під час теоретичного аналізу досліджуваної проблеми встановлено, що питання вдосконалення спритності, її різних сторін у юних легкоатлетів поки залишаються недостатньо розробленими. Відсутні вікові норми її розвитку. Крім цього, недостатньо систематизовані засоби, спрямовані на удосконалення різних сторін КЗ. У програмах підготовки юних спортсменів, зокрема легкоатлетів, пропонується лише один тест для визначення рівня розвитку координаційних здібностей. А досвід провідних тренерів з питання вдосконалення спритності взагалі має формальний характер, вони не притримуються акцентованого розвитку цієї якості в цьому виді легкої атлетики. Під час експерименту здійснювали перевірку ефективності розробленої методики вдосконалення координаційних здібностей у легкоатлетів 14-15 років на етапі початкової спеціалізації. На основі порівняння результатів тестування координаційних здібностей легкоатлетів на початку та наприкінці експерименту доведено її ефективність. У результаті порівняльного аналізу показників легкоатлетів контрольної і експериментальної груп між ними отримані достовірні статистичні відмінності за всіма тестами. Апробована методика може бути рекомендована для використання в практиці тренерської роботи.
Посилання
2. Назаренко Л.Д. Содержание и структура равновесия как двигательно-координационного качества / Л.Д. Назаренко // Теория и практика физической культуры. – 2000. – № 1. – С. 54-58.
3. Тихомиров А.К. Развитие координационных способностей / А.К. Тихомиров // Физическая культура в школе. – 2006. – № 4. – С. 29-31.
4. Григорян Е.А. Рухова координація школярів залежно від віку, статі і занять спортом / Е.А. Григорян. – К. : Здоров’я, 2006. – 134 с.
5. Сиротин О.А. Класификаци я координационних способностей в теории физического воспитания, / О.А.Сиротин // Материалы научно-методической конференции. – Минск : БГУФК, 2000. – С. 328-321.
6. Филиппович В.И. О количественной характеристике некоторых проявленй ловкости // В.И. Филиппович // Тезисы научн.конф. по физическому воспитанию детей и подростков. – М., 1992. – С. 228-230.
7. Бойченко С.Д. спритність як інтегральне проявлення моторики і характеристика її, виходячи із уявлення про ієраграфічну структуру побудови рухів людини / С.Д. Бойченко, В.В. Леонов. – Черкаси : ЧНУ, 2005. – С. 183-187.
8. Скалій Т.В. Педагогічний контроль розвитку координаційних здібностей дітей і підлітків : автореф. дис….канд. наук в фіз. виховання і спорту / Т.В. Скалій. – Херсон, 2006. – 21 с.
9. Волков В.М. До проблеми розвитку рухових здібностей / В.М. Волков // Теорія і практика фізичної культури. – 1993. – № 5-6. – С. 41.
10. Фомін Н.А.Фізіологічні основи рухової активності / Н.А.Фомін, Ю.М.Вавілов. – М. : Физкультура и спорт, 1991. – 224с.