АКТИВІЗАЦІЯ КРЕАТИВНОСТІ УЧНІВ ЗАСОБАМИ СУЧАСНИХ МУЗИЧНО-КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МУЗИКИ

  • І. Е. Тишкевич
Ключові слова: творчість, креативність, сучасні музично-комп’ютерні технології, творчий розвиток учнів, урок музики, музично-творча діяльність, ThumbJam, Impaktor, Bebot, Bloom HD, Gestrument

Анотація

У статті представлені теоретичні положення про сутність понять «творчість», «креативність»; розглянуто співвідношення їх змісту, яке виявлено на основі аналізу досліджень зарубіжних і вітчизняних вчених. Особливу увагу приділено проблемі комп’ютеризації музично-освітнього процесу, упровадженню музично- комп’ютерних технологій як ефективного засобу активізації креативності особистості дитини на уроках музики. Виділено основні функції музично-комп’ютерних технологій. Описано сучасні музично- комп’ютерні додатки та програми: ThumbJam, Impaktor, Bebot, Bloom HD, Gestrument.

Посилання

1. Асафьев Б. В. Избранные статьи о музыкальном просвещении и образовании. Ленинград: Музыка, 1973. 144 с.
2. Большой энциклопедический словарь / сост. и общ. ред. Б Мещеряков, В. Зинченко. Санкт-Петербург: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2003. 672 с.
3. Грин Э. Креативность в паблик рилейшнз. Санкт-Петербург: Нива, 2004. 256 с.
4. Дорфман Л. Я., Ковалева Г. В. Основные направления исследований креативности в науке и искусстве. Вопросы психологии. 1999. № 2. С. 101–105.
5. Дружинин В. Н. Психология общих способностей. Москва: Лантерна Вита, 1995. 150 с.
6. Ермолаева-Томина Л. Б. Психология художественного творчества: учеб. пособ. для вузов. Москва: Академический проект, 2003. 304 с.
7. Малахова И. А. Развитие креативной личности как проблема научного анализа. Поддержка одарённости – развитие креативности: материалы междунар. конгресса, Витебск, 22–27 сентября 2014 г.: в 2 т. Витебск: ВГУ, 2014. Т. 1. С. 70–74.
8. Малахова И. А. Развитие креативности личности в социокультурной сфере: педагогический аспект. Минск: БГУКИ, 2006. 325 с.
9. Маслоу А. Х. Мотивация и личность. Санкт-Петербург: Питер, 2011. 557 с.
10. Нельсон Р. Креатив – искусство прагматика, или … Как сотворить “продающуюся” рекламную идею. URL: https://updoc.site/download/11442_pdf. (дата доступа: 27.04.2018).
11. Рябченко И. В. Музыкально-творческая деятельность как фактор формирования потребности в творческой самореализации у старших дошкольников. Вестник Таганрогского института имени А. П. Чехова. 2011. С. 355-359.
12. Уоллес Г. Искусство мыслить: Грэм Уоллес о четырёх этапах творчества. Wallas G. The Art of Thought. N. Y., 1926, С. 20.
13. Юрчук В. В. Современный словарь по психологии. Минск: Элайда, 2000. 704 с.
14. Яковлева Е. Л. Психология развития творческого потенциала личности. Москва: МПСИ, 1997. 224 с.
15. Bebot – robot synth. URL: http://www.normalware.com/ (date of access: 28.04.2018).
16. Bloom HD. URL: https://download.cnet.com/Bloom-HD/3000-2133_4-75214416.html. (date of access: 28.04.2018).
17. Gestrument – Interactive performance for children. URL: http://bohmbohmroom.com/2013/12/gestrument-forestallning/. (date of access: 28.04.2018).
18. Gestrument App. URL: http://bohmbohmroom.com/2014/02/gestrument-app/. (date of access: 28.04.2018).
19. Impaktor – extremely responsive synth. Mode of access. URL: http://www.beepstreet.com/ios/impaktor/. (date of access: 28.04.2018).
20. Tardif T. What we know about creativity? / eds. Tardif T., Sternberg R. The nature of creativity. Cambridge: Cambr. Press, 1988. P. 429–446.
21. ThumbJam: musical instrument platform for iPhone, iPad and iPod touch URL: http://thumbjam.com. (date of access: 28.10.2017).
Опубліковано
2018-11-27
Як цитувати
Тишкевич, І. Е. (2018). АКТИВІЗАЦІЯ КРЕАТИВНОСТІ УЧНІВ ЗАСОБАМИ СУЧАСНИХ МУЗИЧНО-КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МУЗИКИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 36-44. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1084