ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО СТАВЛЕННЯ ПІДЛІТКІВ ДО ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ: СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ
Ключові слова:
засоби масової інформації (ЗМІ), адикції, медіаосвіта, просвітницький тренінг, критичне мислення, критичне ставлення
Анотація
У статті аналізується проблема негативного впливу засобів масової інформації на особистість. Автори характеризують загальні наслідки впливу ЗМІ на дітей і підлітків та визначають шляхи мінімізації негативного впливу ЗМІ на особистість. Провідним засобом формування критичного ставлення дітей та підлітків до засобів масової інформації вситупає медіаосвіта. Визначено специфіку та зміст соціально- педагогічної роботи з формування критичного ставлення підлітків до ЗМІ на прикладі просвітницької програми.
Посилання
1. Огневʼюк В. Освіта та конкурентноспроможність суспільства. Освітологія. 2016. №5. С. 37-44.
2. Матеріали брифінгу, присвяченого безпеці підлітків у мережі Інтернет, 1.03.17, Національна поліція України. URL: https://www.npu.gov.ua/uk/publish/article/2124499
3. Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін: посібник для вчителя / ред. В. Іванова, О. Волошенюк, О. Мокрогуза. Київ: Центр вільної преси, Академія української преси, 2016. 201с.
4. Сахневич І. А. Педагогічні умови застосування медіаосвітніх технологій у професійній підготовці майбутніх фахівців нафтогазового профілю: дис….канд. пед. наук: 13.00.04 / Нац. акад. пед. наук, Ін-т вищої освіти. Київ, 2011. 292 с.
5. Почепцов Г. Г. Как ведутся тайные войны. Психологические операции в соременном мире. Ровно: Волинські обереги, 1999. 304 с.
6. Дубяга А. Ю. Вплив реклами в засобах масової інформації на дітей. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти. Харків, 2009. Вип.23-24 (27-28). С.458-468.
7. Huesmann L. R., Moise-Titus J., Podolski C.-L., Eron L. D. Longitudinal.Relations Between Childrenʼs Exposure to TV Violence and Their Aggressive and Violent Behavior in Young Adulthood: 1977-1992. Developmental Psychology. 2003. Vol.39. No.2. P.201-221. URL: http://www.apa.org/pubs/journals/releases/dev-392201.pdf
8. Гусак П. М., Зимівець Н. В., Петрович В. С. Відповідальне ставлення до здоровʼя: теорія та технології: монографія / за ред. П. М. Гусака. Луцьк: ВАТ «Волинська обласна друкарня», 2009. 219 с.
9. Шараф Алдин Джихад. Медиасреда как фактор развития коммуникативной сферы личности младшего школьника: дис….канд. психол. наук: 19.00.07 / Южноукр. нац. пед. ун-т им. К. Д. Ушинского. Одесса, 2011. 222 с.
2. Матеріали брифінгу, присвяченого безпеці підлітків у мережі Інтернет, 1.03.17, Національна поліція України. URL: https://www.npu.gov.ua/uk/publish/article/2124499
3. Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін: посібник для вчителя / ред. В. Іванова, О. Волошенюк, О. Мокрогуза. Київ: Центр вільної преси, Академія української преси, 2016. 201с.
4. Сахневич І. А. Педагогічні умови застосування медіаосвітніх технологій у професійній підготовці майбутніх фахівців нафтогазового профілю: дис….канд. пед. наук: 13.00.04 / Нац. акад. пед. наук, Ін-т вищої освіти. Київ, 2011. 292 с.
5. Почепцов Г. Г. Как ведутся тайные войны. Психологические операции в соременном мире. Ровно: Волинські обереги, 1999. 304 с.
6. Дубяга А. Ю. Вплив реклами в засобах масової інформації на дітей. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти. Харків, 2009. Вип.23-24 (27-28). С.458-468.
7. Huesmann L. R., Moise-Titus J., Podolski C.-L., Eron L. D. Longitudinal.Relations Between Childrenʼs Exposure to TV Violence and Their Aggressive and Violent Behavior in Young Adulthood: 1977-1992. Developmental Psychology. 2003. Vol.39. No.2. P.201-221. URL: http://www.apa.org/pubs/journals/releases/dev-392201.pdf
8. Гусак П. М., Зимівець Н. В., Петрович В. С. Відповідальне ставлення до здоровʼя: теорія та технології: монографія / за ред. П. М. Гусака. Луцьк: ВАТ «Волинська обласна друкарня», 2009. 219 с.
9. Шараф Алдин Джихад. Медиасреда как фактор развития коммуникативной сферы личности младшего школьника: дис….канд. психол. наук: 19.00.07 / Южноукр. нац. пед. ун-т им. К. Д. Ушинского. Одесса, 2011. 222 с.
Опубліковано
2017-09-26
Як цитувати
Заверико, Н., & Шугайло, Я. (2017). ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО СТАВЛЕННЯ ПІДЛІТКІВ ДО ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ: СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ. Педагогічні науки: теорія та практика, (1), 31-39. вилучено із http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1128
Розділ
Articles