МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ І ПРИНЦИПИ ВИХОВАННЯ ЕМОЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
Анотація
У статті проаналізовано методологічні підходи щодо проблеми виховання емоційної культури молодших школярів. У ланках теоретичного дослідження розглянуто основні положення системного, культурологічного і особистісно-орієнтовного підходів, виявлено і сформульовано принципи виховання емоційної культури молодших школярів. Обґрунтовано, що структура емоційної культури молодших школярів містить сукупність компонентів: мотиваційно-ціннісного, когнітивного, оцінно-регулятивного, діяльнісно-поведінкового. Спираючись на теорію і практику виховання емоційної культури молодших школярів, сформульовано принципи, реалізація яких забезпечує ефективність цього процесу.
Посилання
2. Каган М. С. Философия культуры. Становление и развитие. Санкт-Петербург: Лань, 1998. 448 с.
3. Климова Т. Е., Шиндяева Е. А. Формирование культуры эмоционального самовыражения подростков общеобразовательной школы. Магнитогорск: МаГУ, 2007. 112 с.
4. Кудрявцев Т. В. Система проблемного обучения. Проблемное и программированное обучение. Москва: Советская Россия, 1973. С. 10-29.
5. Локарєва Г. В Культура спілкування соціального педагога: методичні рекомендації. Запоріжжя: ЗДУ, 2004. 48 с.
6. Пригожин И. Порядок из хаоса. Новый диалог человека с природой. Москва: Прогресс, 1986. 432 с.
7. Роджерс К. Могу ли я быть фасилитатором в группе: хрестоматия по гуманитарной психологии. Москва: ИОИ, 1995. 113 c.
8. Третьяков П. И., Митин С. Н., Бояринцева. Н. Н. Адаптивное управление педагогическими системами. Москва: Академия, 2003. 368 с.
9. Яковлева Е. Л. Психология развития творческого потенциала личности. Москва: Флинта, 1997. 224 с.