ANALYSIS OF THE RESULTS OF THE CONSTITUTIONAL STAGE OF THE PEDAGOGICAL EXPERIMENT REGARDING THE IMPLEMENTATION OF THE MODEL OF BACHELOR TRAINING IN CYBERBOSTER SECURITY

  • O. O. Samoilenko National Academy of Security Service of Ukraine
Keywords: Bachelor of Cyber Security, readiness for professional activity. readiness criterion, level of readiness formation, professional activity

Abstract

The article presents an analysis of the results of the ascertaining stage of the pedagogical experiment on the implementation of the model of training bachelors in cybersecurity in an educational and digital environment. The main purpose of the experiment is to verify the experimental model of training bachelors in cybersecurity in an educational and digital environment. It is noted that the experimental work included the following sequential actions: selection of control and experimental groups and their verification for homogeneity; development of methodological tools for assessing the criteria and indicators of the current level of knowledge, skills, abilities of bachelors in cybersecurity, reflecting the level of readiness of the bachelor for professional activity; determination and ascertainment of the level of readiness of bachelors in cybersecurity for professional activity in the conditions of educational and digital environment; introduction of the author's model and technology of training bachelors in cybersecurity in the educational and digital environment; comparison of indicators of the level of formation of readiness of bachelors in cybersecurity for professional activity after the introduction of author's developments; quantitative and qualitative analysis of the dynamics of the level of readiness of bachelors in cybersecurity for professional activities; generalization and conclusion about the effectiveness and efficiency of the proposed author's developments, which are characterized by the relationship of dependent and independent variables (methods, teaching aids and results in fixed conditions, etc.). On the basis of the outlined criteria of readiness of bachelors in cybersecurity for professional activity in the conditions of educational and digital environment (motivational, integration, activity-operational and creative) and levels (initial, average, sufficient and high) of formation of readiness of bachelors in cybersecurity for professional activity readiness of bachelors in cybersecurity for professional activity in the educational and digital environment. The obtained results are subject to pedagogical analysis.

References

1. Самойленко О.О. Особливості вивчення технічних дисциплін з використанням електронних освітніх ресурсів. Modern Methodology of Science and Education : Proceedings of the International Scientific Conference. 2017. № 2. С. 23–29.
2. Самойленко О.О. Особливості використання технологій дистанційного навчання при підготовці майбутніх фахівців з організації захисту інформації. Регіональні культурні, мистецькі та освітні практики : збірник матеріалів IV Міжнародної інтернет-конференції. Київ, 2017. URL: http://mustez2017.blogspot.com/p/4-4.html (дата звернення: 12.01.2018).
3. Самойленко О.О. Doslidzhennia stanu spryiniattia riznykh typiv navchalnoi informatsii maibutnimy bakalavramy z kiberbezpeky. Innovative Solutions In Modern Science. 2020. № 3 (39). С. 63–72.
4. Самойленко О.О. Doslidzhennia stanu vykorystannia merezhi Internet v protsesi profesiinoi pidhotovky bakalavriv z kiberbezpeky. Innovative Solutions In Modern Science. 2020. № 4 (40). С. 87–96.
5. Самойленко О.О. Doslidzhennia zasobiv navchalnoi informatsii dlia pidhotovky bakalavriv z kiberbezpeky. Innovative Solutions In Modern Science. 2020. № 5 (41). С. 36–45.
6. Самойленко О.О. Дослідження стану використання типів девайсів в процесі професійної підготовки бакалаврів з кібербезпеки. Paradigm of knowledge : Scientific journal. 2020. № 2 (40). С. 5–12.
7. Самойленко О.О. Конструктивна модель підготовки бакалаврів з кібербезпеки в умовах освітньо-цифрового середовища. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Педагогічні науки». 2020. № 2. С. 102–106.
8. Самойленко О.О. Критерії формування готовності бакалаврів з кібербезпеки до професійної діяльності: педагогічний аспект. Impact of modernity on science and practice. Abstracts of XII international scientific and practical conference. Едмонтон, 2020. С. 592–595.
9. Самойленко О.О. Педагогічний аналіз критеріїв, показників та рівнів формування готовності бакалаврів з кібербезпеки до професійної діяльності. Вісник Черкаського національно університету. Серія «Педагогічні науки». 2020. № 1. С. 129–134.
Published
2020-10-21
How to Cite
Samoilenko, O. O. (2020). ANALYSIS OF THE RESULTS OF THE CONSTITUTIONAL STAGE OF THE PEDAGOGICAL EXPERIMENT REGARDING THE IMPLEMENTATION OF THE MODEL OF BACHELOR TRAINING IN CYBERBOSTER SECURITY. Bulletin of Zaporizhzhia National University. Pedagogical Sciences, (1), 188-194. Retrieved from http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1460